„Kia Niro EV“ (nuo 2022 m.) apžvalga

„Kia Niro EV“ (nuo 2022 m.) apžvalga

Ieškantys naudoto, praktiško ir ekonomiško elektromobilio dažnai sustoja ties „Kia Niro EV“. Tai antroji šio modelio elektrinė karta, pasirodžiusi 2022 m. Ji perėmė visas geriausias savo pirmtako savybes, o taip pat įnešė naujų patobulinimų – tačiau konkurencija šiandieninėje rinkoje yra kaip niekad stipri.

Modelio apžvalga

„Kia Niro EV“ vis dar išsiskiria kaip itin racionalus pasirinkimas ieškantiems naudoto elektromobilio. Modelis pasižymi geromis važiavimo savybėmis, patogia ir šiuolaikiška interjero erdve bei pakankamu nuvažiuojamu atstumu. Nors naujausi konkurentai nuolat kelia kartelę aukščiau, Niro vis dar žavi savo kainos ir kokybės santykiu.

Pliusai ir minusai

  • Daugiau nei 400 km nuvažiuojamas atstumas realiomis sąlygomis
  • Minkštas ir patogus važiavimas
  • Talpus ir funkcionalus salonas bei bagažinė
  • Palyginti lėta įkrovimo sparta
  • Didelių matmenų konkurentai siūlo daugiau vietos salonui ir bagažinei
  • Pirmos kartos e-Niro elektromobiliai važiuoja panašiai toli

Važiavimas ir nuvažiuojamas atstumas

Visuose „Kia Niro EV“ variantuose montuojamas 201 AG galios elektros variklis, varantis priekinius ratus, ir 64,8 kWh talpos baterija. Miestui ir užmiesčiui galios užtenka su kaupu – automobilis įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h per 7,2 sek. Tai greičiau nei daugelis pagrindinių konkurentų.

Gamintojo deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas – 459 km. Bandymuose realiomis sąlygomis pavyko pasiekti 407 km, kas vis dar geriau nei panašaus dydžio kai kurių konkurentų rezultatai. Esant drėgnai kelio dangai galia gali būti kiek sunkiau valdoma, tačiau kasdienei eksploatacijai automobilis yra labai sklandus ir lengvai valdomas.

Komfortas ir valdymas

„Kia Niro EV“ orientuotas į komfortą, todėl važiuoklė sureguliuota švelniau. Tai reiškia, kad net važiuojant prastesnės būklės miesto keliais, automobilis išlieka ramus ir stabilus, tik šiek tiek siūbuoja posūkiuose. Nors sportiško vairavimo pojūčio čia nėra, elektromobilio sukibimas su kelio danga yra geras, o vairavimas – užtikrintas ir tikslus.

Interjeras ir praktiškumas

Viduje „Niro EV“ primena didesnįjį brolį „Kia EV6“: salono dizainas modernus, naudojamos medžiagos malonios liesti, o surinkimo kokybė – aukšta. Čia daugiau patogumo nei kai kuriuose konkurentuose, pavyzdžiui, „VW ID.3“ ar „BYD Atto 3“. Gale vietos pakaks ir užaugusiems keleiviams – net aukštesniems žmonėms kelionė nebus ankšta.

Bagažinė prilygsta geriausiems klasės modeliams: pagal bandymus, joje tilpo net septynios rankinės, o atostoginėms išvykoms vietos pakaks be vargo. Įdomu tai, kad bagažo skyrius didesnis už hibridinio Niro modelio. Prie priekinių ratų yra papildoma dėžė smulkiems daiktams.

Įranga ir komplektacijos

Bazinis „2“ lygio komplektacijos modelis aprūpintas visomis reikalingomis kasdieniam patogumui funkcijomis: automatinė klimato kontrolė, bekontaktis užvedimas, adaptyvi kruizo kontrolė. Tačiau čia ekrano įstrižainė – tik 8 coliai, nėra šildomų sėdynių.

Norint daugiau komforto funkcijų (šildomos sėdynės, belaidis telefono įkrovimas) verta rinktis „3“ arba „4“ lygio komplektaciją. Tarp papildomų sprendimų – panoraminis stogas, elektrinis bagažinės dangtis, ventiliuojamos ir šildomos priekinės sėdynės bei šildomas vairas. Verta pastebėti, kad šilumos siurblio prekinėje komplektacijoje nėra – jį reikia užsisakyti papildomai.

Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai

Kaina ir vertė rinkoje

Naudotų „Kia Niro EV“ kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 24 600 eurų už naujesnį automobilį su bazine įranga. 2023 m. modeliai su „3“ įranga kainuoja apie 26 900 eurų, o pilniausiai sukomplektuoti „4“ – apie 29 300 eurų. Beveik nauji 2024 m. egzemplioriai kainuoja nuo 31 600 eurų – tai gerokai mažiau nei naujo automobilio kaina.

Įkrovimo trukmė

Didžiausias „Niro EV“ minusas – lėtesnė įkrovimo sparta. Maksimali galia siekia 72 kW, todėl įkrauti akumuliatorių nuo 10 iki 80% prireikia mažiausiai 43 minučių, jei yra tinkamos sąlygos. Namuose, naudojant 7 kW sieninę stotelę, pilnai įkrauti automobilį prireiks apie 10,5 valandos.

Draudimas ir techninė priežiūra

Priklausomai nuo pasirinktos komplektacijos, draudimo grupė siekia 28–29. Tai įprastas rodiklis elektriniams šios klasės automobiliams. Dviejų planinių aptarnavimų kaina siekia apie 326 eurus.

Taršos mokestis

Lietuvoje „Kia Niro EV“ visiškai neturi vidaus degimo variklio, todėl už šį elektromobilį taršos mokestis dėl CO₂ emisijos nėra taikomas.

Patikimumas

„Kia Niro EV“ išsiskiria patikimumu – turėtojai vertina ilgaamžę elektrinę pavarą ir bepriekaištį veikimą. Nedidelių trikdžių gali pasitaikyti informacinėje sistemoje, tačiau garantinis aptarnavimas Lietuvoje paprastai išsprendžia problemas greitai ir be didesnių nepatogumų. Gamintojo garantija suteikia papildomą ramybę.

Kokį Kia Niro EV rinktis?

Visi modeliai turi tą pačią bateriją ir galią, tad pasirinkimas priklauso nuo komplektacijos ir norimų papildomų funkcijų. Bazinis „2“ lygis – racionaliausias pasirinkimas daugumai, jei nebūtini išskirtiniai patogumai ar aksesuarai.

Alternatyvos

Kai kas alternatyvų ieško tarp didesnių elektromobilių – pavyzdžiui, „Skoda Enyaq“ siūlo daugiau vietos salonui ir bagažinei, o už panašią sumą galima įsigyti naujesnį modelį. Jei prioritetas – kuo didesnis nuvažiuojamas atstumas, verta pažiūrėti į „Tesla Model 3 Long Range“ – šis elektromobilis gali nuvažiuoti iki 626 km, bet yra brangesnis.

Ekonomiškesni variantai – ankstesnės kartos „Kia e-Niro“ modeliai. Jie kainuoja mažiau, tačiau nuvažiuoja beveik tiek pat, kiek naujasis modelis, ir išlieka puikus naudotas pirkinys racionaliems vairuotojams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *