Kia Picanto – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško mažo miesto automobilio, kuris nebūtų brangus išlaikyti, lengvai valdomas kasdienėje eismo spūstyje ir pasižymėtų racionaliu praktiškumu. Trečiosios kartos modelis po kelių atnaujinimų tampa dar patrauklesnis – išvaizda modernėja, o įranga pamažu artėja prie kur kas didesnių ir brangesnių automobilių.
Varikliai ir dinamika
Pirkėjai gali rinktis iš kelių benzininių variklių: 1.0 litro (49 kW), 1.25 litro (61 kW) ir dar galingesnio 1.0 litro 73 kW su turbo. Bazinis 1.0l variklis pakankamas ramiam miesto važiavimui, tačiau ryškiai daugiau galios ir elastingumo siūlo 1.25l jėgainė. Dar įdomesnis yra 1.0l turbo – nors veikia šiek tiek šiurkščiau, tačiau sparčiai ir energingai greitėja, kas pravers išvažiuojant užmiestin.
Važiuoklė ir valdymas
Mieste Picanto vairuoti – tikra atgaiva: mažo automobilio gabaritai, lengvas vairas ir puikus matomumas. Pakaba šiek tiek tvirta, todėl jautresniems tai gali atrodyti ne taip komfortiška, ypač palyginus su tokiais konkurentais kaip Hyundai i10. Tačiau sunkesnė pakaba atperka atsilygindama užtikrintu valdymu posūkiuose ir puikia kontrole.
Užmiestyje rekomenduotina rinktis ne silpniausią, o bent 1.25l variklį. Jis leidžia sklandžiai važiuoti greitkeliais – 113 km/val. greičiu galima važiuoti užtikrintai. 1.0 turbo yra dar veržlesnis pasirinkimas.
Vidus, erdvė ir praktiškumas
Įlipus į automobilį pasitinka stilingas prietaisų skydelis. Medžiagos gana tvirtos, o surinkimo kokybė – vienas iš stipriųjų modelio bruožų. Sėdėti Picanto priekyje labai patogu: vairuotojo sėdynė – pakankamai reguliuojama, patogi, su reikiama šonine atrama, o pedalai sumontuoti taip, kad nesunku pasirinkti natūralią sėdėseną. Vairo padėtis neišilgai nereguliuojasi, tačiau toks sprendimas būdingas daugeliui miesto automobilių.
Bagažinėje vietos nustebinančiai daug, kaip tokiam mažam modeliui – joje telpa net trys rankinės kelionės lagaminai. Vis dėlto gale aukštesni keleiviai jausis ankštokai, o dėl nemažo slenksčio ir nereguliuojamo bagažinės dugno norint įkelti sunkesnius daiktus teks pasistengti.
Komplektacijos ir įranga
Bazinė „1“ versija yra gana kukli: audio sistema su dviem garsiakalbiais, centrinis užraktas, ir tiek. Todėl optimalu rinktis „2“ versiją – čia gaunate lengvojo lydinio ratlankius, oro kondicionierių, Bluetooth ryšį ir odinį vairą. „3“ komplektacijoje atsiranda ryški spalvota multimedijos sistema su navigacija, klimato kontrolė, kruizo kontrolė, galiniai parkavimo jutikliai bei atbulinės eigos kamera. Sportiškesnio įvaizdžio norinčius sudomins GT-Line versijos su dinamišku dizainu, o geriausiai įrengta GT-Line S turi šildomas sėdynes bei vairo šildymą. Norintiems kiek kitokio stiliaus, skirta X-Line su didesne prošvaisa ir masyvesniais buferiais.
Atnaujinimai ir naujienos
2020-aisiais Picanto buvo atnaujintas su modernesniu dizainu, naujesne multimedija ir šiuolaikinėmis telematikos funkcijomis – navigacija su realiu laiku teikiama eismo, orų, parkavimo ir degalų kainų informacija bei geresne saugos įranga. 2024 metais atliktas dar vienas atnaujinimas – salone dar daugiau technologijų, o visi modeliai dabar turi penkias vietas.
Išlaikymo išlaidos ir eksploatacija
Picanto vertinamas už mažas kasdienės eksploatacijos išlaidas. Degalų sąnaudos priklauso nuo variklio: 1.0 – apie 5,0 l/100 km, 1.25 – apie 5,2 l/100 km, 1.0 turbo – 5,1 l/100 km. Automatinė pavarų dėžė didina sąnaudas iki 6,0 l/100 km. Tai vienos iš geriausių sąnaudų klasėje, nors efektyviausi konkurentai gali pasiekti dar mažesnių skaičių.
Picanto Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – kuo naujesnis modelis ir mažesnė emisija, tuo mokestis yra mažesnis. Priežiūra dažniausiai nėra brangi, draudimo grupės – žemos, tad draudimas taip pat prieinamas. Kia oficiali priežiūra kainuoja saikingai. Verta paminėti ir išliekamą vertę – šis automobilis išlaiko vertę gana gerai.
Patikimumas ir garantija
Automobilio patikimumas aukštas – dauguma savininkų džiaugiasi sklandžiu eksploatavimu. Smulkūs gedimai pasitaiko retai; ankstesnės serijos turėjo keletą atvejų, kai strigdavo oro kondicionavimo sistema ar bildėdavo durys, tačiau tai nebuvo dažnos problemos.
Didelis privalumas – gamintojo suteikiama 7 metų garantija, kurią gali perimti ir vėlesni automobilio pirkėjai. Ji suteikia papildomo saugumo net įsigyjant naudotą automobilį.
Kiek kainuoja naudotas Kia Picanto?
Ankstyvų, paprastos komplektacijos 1 versijų kainos prasideda nuo maždaug 5 850 eurų (už modelius, kurie turėjo didesnę ridą). Geras naudotas 2 komplektacijos Picanto iš 2018–2019 metų galima rasti už 7 000–9 400 eurų. Už retesnį 3 komplektacijos arba automatinę pavarų dėžę bei naujesnius automobilius teks mokėti nuo 8 800 eurų. 2022 metų automobiliai kainuos apie 9 400–11 700 eurų, o visiškai nauji 2023 ar 2024 metų modeliai vertinami 11 700–16 400 eurų.
Ką rinktis?
Miestui pakanka ir silpnesnio variklio, tačiau jei dažniau keliaujate užmiestyje ar norisi daugiau dinamikos, rinkitės 1.25 l arba 1.0 l turbo motorą. Pagal komfortą ir įrangą optimaliausias pasirinkimas būtų 2 arba 3 komplektacijos modeliai – su priimtina kaina ir gausia standartine įranga.
Pagrindiniai konkurentai
Panašios klasės, ilga garantija ir gera surinkimo kokybe garsėja Hyundai i10; jis nėra toks tvirtas kaip Picanto, tačiau turi puikų komfortą. Skoda Citigo taip pat siūlo išskirtinį patogumą ir ekonomiškumą, nors neturi tokios ilgos garantijos. Ieškantiems pigesnių sprendimų, verta atsižvelgti į Suzuki Celerio – jis stebina erdve gale ir dideliu bagažo skyriumi.
Santrauka
Kia Picanto – vienas stipriausių pasirinkimų, jei ieškote patikimo automobilio miestui, kuris būtų nebrangus eksploatuoti, patogus vairuoti ir išsiskirtų raškingu dizainu. Patikimumas, septynių metų garantija ir draugiškos eksploatacijos išlaidos leidžia šiam modeliui užtikrintai lyderiauti miesto automobilių segmente.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.