Kia Rio hečbekas, ypač trečiosios kartos modelis, iš naujo apibrėžė šio modelio įvaizdį – anksčiau laikytą nuobodžiu, jis įgavo išskirtinį dizainą ir tapo konkurencingu pasirinkimu tarp mažų miesto automobilių.
Bendra apžvalga
Trečiosios kartos Kia Rio pastebimai išsiskyrė iš ankstesnių modelių drąsiu priekiniu dizainu ir aptakesne stogo linija. Ilgesnė ratų bazė suteikė daugiau vietos gale sėdintiems keleiviams, todėl erdvė kojoms – viena didžiausių klasėje. Dėl šių pokyčių Kia Rio tapo patrauklesniu pasirinkimu ieškantiems praktiško ir stilingo miesto automobilio.
Vietos viduje ir bagažinė
Salone Rio siūlo nemažai vietos, ypač gale sėdintiems keleiviams. Bagažinė čia šiek tiek talpesnė už daugelio šios klasės konkurentų, o galines sėdynes galima nulenkti dalimis, taip papildomai praplečiant erdvę. Nors interjero medžiagų kokybė pagerėjo lyginant su ankstesniais modeliais, kai kuriems konkurentams ji vis dar nusileidžia. Vis dėlto, kasdieniams poreikiams Rio tikrai patogus ir funkcionalus.
Važiavimo savybės ir patikimumas
Nors Rio atrodo stilingai, vairavimo malonumas čia nėra stipriausia pusė. Jis važiuoja standžiai tiek mieste, tiek užmiestyje, o valdymo pojūtis – kuklesnis už kai kurių konkurentų. Tačiau patikimumas išlieka stipriu privalumu: modelis gauna gerus saugumo įvertinimus ir pasižymi patvarumu, todėl daug naudotojų renkasi jį ilgalaikiam eksploatavimui.
Variklių pasirinkimas ir ekonomiškumas
Kia Rio siūlo keturis variklius: du benzininius (1,25 l ir 1,4 l) bei du dyzelinius (1,1 l ir 1,4 l). Didžiausias ekonomiškumas pasiekiamas su 1,1 l CRDi dyzeliu, kurio oficialios degalų sąnaudos – vos 3,2 l/100 km (EcoDynamics versija be oro kondicionieriaus). Pridėjus kondicionierių, sąnaudos šiek tiek didėja, bet ekonomija išlieka įspūdinga. 1,4 l dyzelis naudoja apie 4,0 l/100 km, o populiariausias 1,25 l benzininis variklis – apie 5,0 l/100 km. 1,4 l benzininis variklis su automatine pavarų dėže pasižymi kiek didesnėmis sąnaudomis – apie 6,4 l/100 km.
Realiame gyvenime degalų sąnaudos dažnai būna kiek didesnės nei deklaruojama: 1,1 l dyzelis dažnai naudoja 4,2–4,7 l/100 km, o 1,25 l benzininis – apie 5,2–5,5 l/100 km. Vis dėlto, išlaikyti šį modelį ekonomiška tiek dėl mažų kuro sąnaudų, tiek dėl palankių aptarnavimo kainų.
Taršos mokestis ir eksploatacijos išlaidos Lietuvoje
Lietuvoje Kia Rio taikomas taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, automobilio pirmos registracijos metų ir CO₂ emisijos – pavyzdžiui, ypač ekonomiškas 1,1 l dyzelis su žemomis emisijomis patenka į žemiausias mokesčių klases, tad išlaikymo kaštai išlieka palankūs. Brangesnis ir didesnes emisijas turintis automatinis 1,4 l benzininis variantas bus apmokestintas daugiau. Rinkdamiesi naudotą Rio, verta atsižvelgti į variklio tipą ir numatyti papildomas išlaidas pagal emisijų klasę.
Kia Rio kainos Lietuvos rinkoje
Kia Rio gana gerai išlaiko vertę. Už maždaug 2 925 eurus (priklausomai nuo būklės ir nuvažiuotų kilometrų) galima rasti modelį su dideliu rida. Už 4 680 eurų dažnai randami automobiliai su patikima eksploatavimo istorija – pirkėjas gali rinktis tiek dyzelinį, tiek benzininį variklį. Tiems, kurie ieško naujesnių modelių, už 7 020 eurų atsiveria platus pasirinkimas – tiek trijų, tiek penkerių durų variantai, įskaitant specialias komplektacijas. Geriausiai įrengtos, pilnos komplektacijos „4“ versijos kainuoja nuo 9 945 eurų.
Įprastų komplektacijų skirtumai
Standartiškai Rio komplektuojami pagal paprastą „1“, „2“, „3“ ir „4“ schemą. „1“ yra bazinis variantas, „2“ gauna daugiau komforto elementų, tokių kaip oro kondicionierius, lengvo lydinio ratai, elektra valdomi veidrodėliai. „3“ komplektacijoje rasite didesnius ratus, automatinį klimatą, šildomas sėdynes ir geresnę garso sistemą. Pilniausioje „4“ vartotojai džiaugiasi oda aptrauktais sėdynėmis, raktelio nereikalaujančia užvedimo sistema bei šildomu vairu.
Kurį Kia Rio rinktis?
Didžioji dalis rinkoje esančių naudojamų Rio modelių turi 1,1 l dyzelinį variklį, tačiau vartotojai dažnai pastebi, jog deklaruotos ekonomiškumo vertės realiomis sąlygomis nepasitvirtina. Tiems, kuriems svarbiau galia nei ekonomiškumas, siūlyčiau rinktis 1,4 l dyzelinį variantą – jis pasižymi padoriu našumu ir vis dar išlieka palyginti ekonomiškas.
Benzininių variklių mėgėjams 1,25 l variantas gali būti puikus kompromisas tarp kainos, padorios dinamikos ir ekonomiškumo. Visi Rio modeliai standartiškai turi Bluetooth, CD grotuvą, o vėlesniuose ir gausesnėse komplektacijose – daugiau komforto įrangos.
Alternatyvos Kia Rio
Kia Rio varžosi tarp daugelio stiprių konkurentų: Hyundai i20 (su kuriuo dalijasi daug techninių sprendimų) išsiskiria patikimumu, tačiau neturi tokios ilgos gamintojo garantijos kaip Rio. Ford Fiesta sužavi vairavimo savybėmis ir manevringumu, tačiau gale sėdintiems gali būti kiek ankšta. Peugeot 208 vilioja nedidelėmis išlaikymo sąnaudomis ir geru kainos bei ekonomijos santykiu, tačiau paprastesnėse versijose gali trūkti įrangos. Volkswagen Polo garsėja kokybiškomis medžiagomis, erdviu salonu ir nedidelėmis išlaidomis eksploatacijai.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.