AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

Kia Sorento (2015–2020) apžvalga

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 8 rugpjūčio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Kia Sorento 4×4 – tai visaverčių septynviečių SUV kategorijoje pastebimai sustiprėjęs modelis, ypač trečiosios kartos (2015–2020 m.) atstovas. Šis Sorento pasižymi puikiu surinkimo kokybės ir valdymo balansu, lyginant su ankstesniais modeliais. Atėjus ketvirtajai kartai, automobilis dar labiau priartėjo prie aukštesnio lygio visureigių, o trečioji karta siūlo puikų vertės ir komforto derinį ieškantiems naudotos, bet patikimos transporto priemonės.

Privalumai ir trūkumai

  • Erdvus ir praktiškas interjeras – patogiai talpina septynis asmenis.
  • Gausi standartinė įranga, net baziniuose modeliuose.
  • Pritaikytas vilkimui – puikiai tinka priekabai ar kemperiui tempti.
  • Didelė kuro sąnauda ir CO₂ emisija – svarbu pagalvoti apie taršos mokestį.
  • Valdymas ir vairo mechanizmas kai kuriems gali pasirodyti per minkštas ar nepakankamai tikslus.

Varikliai ir dinaminės savybės

Trečiosios kartos Kia Sorento 4×4 gamintas tik su 2,2 litro dyzeliniu varikliu, išvystančiu 145 kW (197 AG). Šis variklis derinamas su šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže. Žemiausios komplektacijos modeliai pasiūlo optimalią ekonomiką ir mažesnes kuro sąnaudas: gamyklos duomenimis, pagrindinė KX-1 versija vartoja apie 5,7 l/100 km pagal senąjį NEDC ciklą, arba apie 6,8 l/100 km pagal naujesnius WLTP standartus. Tačiau realybėje, vežant pilną septynių asmenų kompaniją ar važiuojant mieste, galima tikėtis išaugusių sąnaudų net iki 9–10 l/100 km.

Vidus ir komfortas

Įlipus į Sorento, iškart pajuntama aukšta sėdėjimo padėtis ir geras matomumas. Vairuotojo sėdynė bei vairas turi plačias reguliavimo galimybes. Net bazinėse komplektacijose rasite multimedijos sistemą su lietimui jautriu 18 cm (7 colių) ekranu, DAB radiją, „Bluetooth“ ryšį, balso valdymą, USB jungtį bei išmaniojo telefono sąsają. KX-2 ir aukštesni modeliai aprūpinti dar geresne sistema su navigacija ir didesniu 20 cm (8 colių) ekranu – joje dideli, aiškūs mygtukai leidžia patogiai valdyti funkcijas vairuojant.

Sėdėjimo erdvė tiek pirmoje, tiek antroje eilėje yra labai erdvi – aukšti keleiviai atras daug vietos kojoms, galvai ir pečiams. Platus automobilio kėbulas bei plokščios grindys leidžia vidurinei sėdėjimo vietai būti pakankamai patogiai net trečiam suaugusiajam. Trečioji sėdynių eilė tinka vaikams arba suaugusiems trumpiems atstumams.

Bagažo skyrius, nuvertus trečiąją eilę, pasiekia net 605 litrus – daugiau nei daugelis klasės konkurentų. Net su visomis sėdynėmis bus pakankamai vietos pirkiniams ar mažiems lagaminams.

Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos

Pagrindinė šio visureigio eksploatavimo išlaidų dalis – kuro sąnaudos. Galingas 2.2 l dyzelinis variklis suteikia užtikrintą važiavimą, tačiau atsiliepia ir degalų biudžetui. Vidurkis mieste ar važiuojant pilnu krūviu siekia iki 9–10 l/100 km. Dyzelinis variklis gali būti ekonomiškesnis už benziną, tačiau prieš įsigyjant naudotą Sorento verta įvertinti CO₂ emisiją. Lietuvoje šiam automobiliui galioja taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamų teršalų kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – kuo naujesnis modelis, tuo dažnai efektyviau tvarkomasi su aplinkosaugos reikalavimais.

Servisas ir patikimumas

Sorento pasižymi patikimu veikimu ir žemais remonto kaštais – įprastinė techninė priežiūra rekomenduojama kas 12 mėnesių arba nuvažiavus 32 000 km. Žemesnės kainos servisams ir ilgesnė garantija – stiprūs šio modelio argumentai, nors garantijos likutis priklausys nuo konkretaus automobilio metų ir istorijos.

Kaina rinkoje

Trečiosios kartos naudoti Kia Sorento Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo komplektacijos, ridos ir pagaminimo metų. Už apie 11 700 eurų galima rasti didelės ridos, pradedančiųjų komplektacijų variantų, o už 12 900–17 550 eurų jau rinkitės tvarkingai prižiūrėtus, vidutinės ridos 2015–2016 m. modelius. Aukštesnių komplektacijų ir naujesni automobiliai, atnaujinti po 2018 metų, kainuoja nuo 17 550 iki 21 060 eurų. Už 23 400 eurų ir daugiau siūlomi tik visai nauji ar minimaliai eksploatuoti modeliai, o patikimų, gero stovio ir pilnos istorijos automobilių pasiūla plati.

Komplektacijos apžvalga

  • KX-1 – bazinė versija, bet jau su 17 colių lengvo lydinio ratlankiais, oro kondicionieriumi, galiniais parkavimo jutikliais ir elektra valdomais veidrodėliais.
  • KX-2 papildomai turi didesnius lietus diskus, efektyvesnį oro kondicionavimą, odines šildomas sėdynes, gerokai daugiau patogumo ir prabangos už vis dar prieinamą kainą.
  • KX-3 ir KX-4 – aukštesnės komplektacijos, kuriose jau pradedama naudoti panoraminis stogas, el. bagažinė, ksenoniniai žibintai, odinės apdailos bei elektrinis vairuotojo sėdynės reguliavimas.

Didžiausią kainos ir kokybės santykį siūlo KX-2 komplektacija, tačiau ieškantiems daugiau komforto ar papildomų technologijų vertėtų dairytis KX-3 arba KX-4.

Kai kurios alternatyvos

Panašaus dydžio ir paskirties konkurentai – Hyundai Santa Fe (taip pat 2,2 l dyzelinis variklis ir 4×4 sistema), kurio privalumas – patikimumas. Vertėtų apsvarstyti ir Skoda Kodiaq septynviečius modelius bei stipriai patobulintą Land Rover Discovery Sport, pasižymintį neprilygstamomis bekelės savybėmis. Kiek mažesnis, bet patikimas šeimos SUV – Mitsubishi Outlander su septynvietės versija.

Ankstesnis įrašas

„Kia Sedona“ (1999–2006) vienatūrio apžvalga

Kitas įrašas

Kia Sorento 4×4 (2010–2015 m.) apžvalga

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Automobiliai, kuriuos keliautojai labiausiai mėgsta rinktis „Uber“ ir „Bolt“ platformose

2025 8 gruodžio
Automobilių apžvalga

Pigiai atrodantys, silpni arba tiesiog negražūs: šie automobiliai neverti savo kainos

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Gražiausi visų laikų pikapai pagal mūsų skaitytojus

2025 7 gruodžio
Automobilių apžvalga

Verčiau šiuo būdu: Rinkitės vieną iš šių elektrinių pikapų, o ne Tesla Cybertruck

2025 7 gruodžio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025