Kia Sportage – tai visais požiūriais stiprus naudotas šeimos visureigis, kuris Lietuvoje vertinamas dėl gausios įrangos, išraiškingos išvaizdos ir itin erdvaus salono bei bagažinės. Nuo pat penktosios kartos pristatymo ši automobilio versija tapo viena populiariausių tarp naudotų visureigių šalies rinkoje.
Automobilio bendras vaizdas
Vertinant Kia Sportage kaip šeimos automobilį, sunku rasti daugiau universalumo turintį visureigį. Salone pakaks erdvės tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams, o bagažinė maloniai nustebins talpumu. Ypač vertas dėmesio „3“ komplektacijos lygis, siūlantis daug komforto įrangos, tačiau ir bazinės versijos pasižymi konkurencinga įranga, palyginti su brangesniais konkurentais.
- Stilingas ir kokybiškai įrengtas salonas
- Didelė bagažinė kasdieniams poreikiams
- Konkurencingas standartinės įrangos sąrašas
- Galima rinktis ekonomišką hibridą, nors jis kiek brangesnis
- Panoraminis stogas kiek apriboja vietą galvai gale
Varikliai ir dinaminės savybės
Kia Sportage siūlo platų variklių pasirinkimą: benzininiai ir dyzeliniai variantai, taip pat yra hibridinė ir įkraunama hibridinė (plug-in) versijos. Automatinės pavarų dėžės modeliuose įdiegtos mažai taršios MHEV (mild hybrid) sistemos, kurios pagerina efektyvumą ir sumažina emisijas. Yra ir HEV (savaeigis hibridas), ir PHEV (įkraunamas iš tinklo) modeliai: pastarasis leidžia vien elektra nuriedėti daugiau nei 69 km.
Populiariausias – 1,6 l T-GDi benzininis (148 AG) variklis. Jį galima rinktis su 6 pavarų mechanine dėže arba 7 pavarų automatine su MHEV technologija ir galimybe turėti visų varančiųjų ratų pavarą. Mechaninė dėžė leidžia pasiekti 100 km/val. per 9,9 sek., automatinė – kiek sparčiau, nors ir ne sportiniu lygiu. Sportage šios kartos hibridinė versija (HEV) išvysto 226 AG, o įkraunamas hibridas – 261 AG, bet reali dinamika kasdieniuose maršrutuose labai nesiskiria. Hibridui, pavyzdžiui, iki 100 km/val. prireikia apie 7,2 sek., kas šioje klasėje – puikus rezultatas.
Važiavimo komfortas ir valdymas
Važiuodamas Sportage patikimai sugeria kelio duobes ir nelygumus, o lyginant su daugeliu konkurentų, kūnos kontrolė posūkiuose gera, nors ir pasitaiko šiokio tokio riedėjimo. Didžioji dalis pirkėjų įvertins, kiek tiksliai valdomas automobilis, o jei norisi dar didesnio vairavimo malonumo – verta pasidomėti alternatyvomis, kaip SEAT Ateca. Didžiausią komfortą užtikrina bazinės komplektacijos modeliai su mažesniais 17 colių ratais – aukštesnėse komplektacijose montuojami didesni 19 colių ratlankiai daugiau perduoda kelio nelygumų.
Salonas ir praktiškumas
Kia Sportage interjeras atnaujintas, modernus ir lengvai perprantamas. Mygtukai logiškai išdėstyti, o net ir pagrindiniai modeliai turi skaitmeninį 4,2 colio ekraną su pagrindine informacija apie degalų sąnaudas, nuvažiuojamą atstumą ir vairavimo pagalbas. Nuo vidurinės komplektacijos „3“ jau siūlomas įspūdingas 12,3 colio skaitmeninis prietaisų ekranas su įvairiais rodmenų maketais.
Bazinė versija turi 8 colių jutiklinį ekraną su belaidžiu „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“, o aukštesni modeliai jau siūlo didesnį, 12,3 colių ekraną – jis veikia greitai, nors teksto ir ikonų dydis būtų galėjęs būti kiek didesnis. Apdailos medžiagos viršutinėse dalyse malonios liesti, jungikliai paspaudžiami kokybiškai. Žemesniuose salono sluoksniuose naudotos medžiagos kiek paprastesnės, bet jos dažniausiai pasislepia nuo akių.
Erdvumo pojūtis priekyje puikus, yra daug vietos ir keliams, ir pečiams. Gale net ir aukšti keleiviai jausis laisvai – pakaks tiek vietos kojoms, tiek galvai, o „GT-Line S“ versijoje galinių kraštinių sėdynių šildymas papildomai didina komfortą.
Bagažinės dydis priklauso nuo versijos: 1,6 l benzininiai bei dyzeliniai automobiliai su dviem varomaisiais ratais ir mechanine dėže telpa iki 591 l. Hibrido talpa – 587 l, MHEV – 562 l, PHEV – 540 l (dėl po grindimis įmontuotų baterijų). Tai – viena didesnių bagažinių šioje klasėje.
Komplektacijos ir įranga
Net ir patys baziniai modeliai vos išvažiavę iš salonų turi daug standartinės įrangos: 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, pastovaus greičio palaikymas, automatinė klimato kontrolė, elektrinis stovėjimo stabdys. Toliau seka sportiškesnė GT-Line, populiariausias „3“ už gerą kainą siūlo skaitmeninius ekranus, šildomas automatiškai reguliuojamas sėdynes, raktelį be užvedimo spynelės, o su automatine dėže – adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą. „GT-Line S“ versija pasižymi sportišku stiliumi ir visa įranga be kompromisų.
Kainos ir eksploatacijos išlaidos
Verta žinoti apie išlaidas
Naudotų šios kartos Sportage kaina prasideda maždaug nuo 17 550 € už 2022 metų modelį. Už HEV ar 2023 metų automobilį prireiks bent 19 890 €, naujesni (2024 m.) kainuoja nuo 24 570 €, o už 2025 metų PHEV modelį gali tekti mokėti 29 250 € ar daugiau.
Degalų sąnaudos
1.6 T-GDi 230 HEV modelio oficialios sąnaudos – 5,8 l/100 km, realiame eisme galima pasiekti apie 6,7 l/100 km. MHEV modelis nebūna ženkliai ekonomiškesnis, bet daugumai vairuotojų pakaks 7–8 l/100 km ribos.
Metinis taršos mokestis
Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnė ir ekologiškesnė Sportage versija – tuo mokestis bus mažesnis. Hibridiniai ir plug-in hibridiniai variantai dažnai sudaro sąlygas mokėti mažesnį metinį mokestį už taršą.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo įkainiai priklauso nuo pasirinktos komplektacijos: nuo bazinių iki aukščiausių modelių. Techninė priežiūra dažniausiai atliekama kas 12 mėnesių arba nuvažiavus 16 093 km. Visi Sportage nuo naujo turi 7 metų/160 934 km garantiją, tad didžioji dalis naudotų modelių dar bus drausta gamintojo garantija.
Saugumas ir patikimumas
2022 m. Euro NCAP saugumo bandymuose Sportage gavo maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą ir išsiskiria gausia įranga. Standartiškai visose versijose montuojamos šešios oro pagalvės, automatinė avarinio stabdymo sistema, juostos palaikymo funkcija ir priekabos stabilumo pagalba. Aukščiausios GT-Line S komplektacijos modeliai siūlo aklosios zonos stebėjimą su vaizdo perdavimu ekrane ir parkavimo eismo saugos asistentą.
Patikimumo duomenys naujausiai kartai – palankūs. Vairuotojai dažniausiai nepatiria rimtų gedimų, tiek benzininiai, tiek hibridiniai modeliai veikia be didesnių trukdžių. Rečiau pasitaiko smulkūs elektronikos nesklandumai arba užsidega perspėjamieji skydelio signalai – dažniausiai hibriduose, tačiau jie greitai pašalinami servise.
Kuris Kia Sportage geriausias?
Rekomenduojamas variklis – 148 AG 1,6 l T-GDi benzininis; komplektacijos prasme optimaliausias pasirinkimas – „3“: du dideli skaitmeniniai ekranai, šildomos priekinės sėdynės, raktelio nereikalaujantis užvedimas, o su automatine pavarų dėže – ir adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema.
Konkurentai
Tarp pagrindinių Kia Sportage alternatyvų verta išskirti Nissan Qashqai, kuris jau daugelį metų išlaiko vieno populiariausių SUV vardą, pasižymi gera komplektacija bei maloniu važiavimu, tačiau gali kiek nuvilti patikimumu. Dar viena svarbi alternatyva – Seat Ateca, pasiūlanti ir sportišką valdymą, ir erdvią bei praktišką salono erdvę. Abu šie modeliai, kaip ir Sportage, rinkoje išsiskiria savo patikimumu, komfortu ir ekonomiškumu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.