Chevrolet 8.1 l Vortec variklis žymi paskutinį didžiųjų blokų V8 variklių technologijų etapą. Šis variklis, dar žinomas kaip L18 arba Vortec 8.1, buvo bene reikšmingiausias iš GM gaminto visų laikų benzininių variklių šeimos, kurios istorija siekia septintą dešimtmetį, kai didieji V8 dominavo sportiniuose automobiliuose ir aukštos galios modifikuotuose modeliuose. Sukurtas kaip legendinio 7,4 l (454 kub. colių) V8 įpėdinis, Vortec 8.1 pirmą kartą panaudotas 2001 metais, tapdamas pagrindiniu Silverado 3500 pikapo varikliu. Jis buvo sukurtas kaip atsakas į tuo metu didelius galingus konkurentų variklius, taip pat kaip pigesnė alternatyva brangioms Duramax dyzelinėms jėgainėms.
Didelio darbo tūrio V8 raida ir Vortec 8.1 techninės savybės
Vortec 8100 buvo gaminamas Tonawanda gamykloje, o jo blokai – Saginaw metalo liejyklos cechuose. Šis variklis turėjo 8,1 litro (496 kub. colių) darbo tūrį – 108 mm cilindrų skersmenį ir 111 mm stūmoklio eigą. Standartinėje komplektacijoje jis pasiekė 250 kW (340 AG) galią ir 617 Nm sukimo momentą, kuris didžiausią vertę pasiekdavo esant 1200–4000 aps./min. Tokie rodikliai iš esmės buvo lygūs dyzeliniams Duramax varikliams ir konkuravo su didelės galios V10 agregatais. Toks didelis sukimo momentas užtikrino patikimą naudojimą vilkimo ar didelės apkrovos srityje.
Pritaikymas įvairiose transporto priemonėse
Beveik dešimtmetį trukusios gamybos laikotarpiu Vortec 8.1 buvo pritaikytas įvairiose srityse – nuo pikapų ir sunkvežimių iki laivų ar kemperių. „Workhorse“, dabar priklausanti „Navistar“, plačiai naudojo šį variklį A klasės kemperiuose. Aštuntajame dešimtmetyje tai buvo vienas populiariausių benzininių variklių kemperių rinkoje. Taip pat šio variklio buvo galima sutikti sunkiajame šarvuotame T-98 Kombat visureigyje.
Rinkos pokyčiai ir Vortec 8.1 eros pabaiga
Nuo 2000-ųjų vidurio darėsi aišku, jog didelių benzininių V8 era artėja prie pabaigos. Tobulėjant benzininių ir dyzelinių variklių technologijoms, o Vortec 8.1 pasižymint itin didelėmis degalų sąnaudomis, didėjo spaudimas optimizuoti variklių gamybą pagal efektyvumo kriterijų. 6,0 l LS V8 variklis turėjo iki 265 kW (360 AG) galios ir 515 Nm sukimo momentą bei buvo ekonomiškesnis už Vortec 8100. Tuo pat metu GM komercinės ir vilkimo technikos srityje persiorientavo į efektyvesnius turbodyzelinius gaminius. Tuomet pristatytas naujas Duramax dyzelis išvystė net 881 Nm sukimo momentą ir darbą atliko švariau bei taupiau.
Po 2007 metų Vortec 8100 buvo pašalintas iš pikapų, visureigių ir Avalanche modelių asortimento. Dar kurį laiką šis variklis buvo naudojamas Kodiak ir TopKick sunkvežimiuose, tačiau dėl keičiančiųsi rinkos poreikių ir didėjančių gamybos sąnaudų jo gamyba ilgainiui tapo nebeaktuali. Paskutinis Vortec 8.1 variklis buvo pagamintas 2009 metų pabaigoje – šia data simboliškai užbaigta didžiųjų blokų V8 era General Motors istorijoje.




