AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių varikliai

Kuo skiriasi SOHC, DOHC ir OVH varikliai?

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 23 lapkričio
Kategorija Automobilių varikliai
0 0
0

Daugelis automobilių mėgėjų domisi automobilių techniniais aspektais, tačiau ne visiems aiški įvairi terminologija, sutinkama po variklio dangčiu. Tokie sutrumpinimai kaip DOHC, SOHC ir OHV gali pasirodyti sudėtingi, ypač jei nesate itin susipažinę su variklių konstrukcijomis. Šiame straipsnyje glaustai ir suprantamai paaiškinama, kuo skiriasi skirtingi paskirstymo mechanizmo sprendimai: dvilyniai paskirstymo velenai (DOHC), viengubas paskirstymo velenas viršuje (SOHC) ir viršutiniai vožtuvai (OHV).

Pagrindiniai paskirstymo mechanizmų skirtumai

Norint suprasti, kaip skiriasi šie variklių tipai, svarbu žinoti, kur įrengti paskirstymo velenai ir kaip jie valdo variklio vožtuvus.

  • OHV (viršutiniai vožtuvai): paskirstymo velenas montuojamas variklio bloke, o vožtuvai – cilindrų galvutėje.
  • SOHC (viengubas viršutinis paskirstymo velenas): vienas paskirstymo velenas įrengiamas cilindrų galvutėje virš vožtuvų.
  • DOHC (dvilyniai viršutiniai paskirstymo velenai): du paskirstymo velenai (įsiurbimo ir išmetimo) montuojami cilindrų galvutėje.

OHV: viršutinio vožtuvo varikliai

OHV konstrukcija tampa vis retesnė šiuolaikiniuose automobiliuose. Šio tipo varikliai dažniausiai aptinkami tik tam tikrų gamintojų aukštos darbinės apimties V8 varikliuose. Tokie varikliai pasižymi dideliu sukimo momentu žemose apsukose, tačiau dažnai nesugeba suktis dideliais sūkių dažniais, kaip SOHC ar DOHC konstrukcijos.

Veikimo principas: paskirstymo velenas yra įmontuotas variklio bloke, o stūmokliniai velenėliai (stūmokliai) jungia jį su vožtuvų svirtelėmis cilindrų galvutėje. Velenėlis paspaudžia stūmoklį, kuris perduoda judesį į svirtelę, o ši atidaro arba uždaro vožtuvus, įleidžiančius kuro-mišinio srautą arba pašalinančius išmetamąsias dujas iš cilindrų.

SOHC: viengubo viršutinio veleno konstrukcija

SOHC sprendimas – kur kas šiuolaikiškesnis už OHV. Tokie varikliai dažniausiai sutinkami ekonomiškuose automobiliuose. Standartiškai kiekviename cilindre būna po du vožtuvus – po vieną įsiurbimui ir išmetimui. Nors SOHC paprastai nesukurta tokio didelio sukimo momento kaip OHV konstrukcijos, tačiau jų galios santykis yra ženkliai didesnis, be to, šie varikliai efektyviau naudoja kurą.

SOHC veikimas: paskirstymo velenas yra cilindrų galvutėje, tiesiai virš vožtuvų. Šis velenas tiesiogiai spaudžia vožtuvus arba veikia per trumpas svirteles (kiemelius). Vienas velenas valdo abiejų tipų vožtuvus – įsiurbimo ir išmetimo. Tokie varikliai sukasi aukštesnėmis apsukomis, nei OHV analogai.

DOHC: dvilyniai viršutiniai paskirstymo velenai

DOHC technologija – dominuojantis sprendimas daugumoje šiuolaikinių automobilių. Šios konstrukcijos varikliai pasižymi didžiausiu galios ir efektyvumo santykiu lyginant su kitomis paskirstymo sistemomis. Dažniausiai kiekviename cilindre įrengti keturi vožtuvai (du įsiurbimo ir du išmetimo), todėl pagerinamas oro ir kuro mišinio pralaidumas per cilindrą.

Veikimo principas: kiekvienoje cilindrų galvutėje yra po du paskirstymo velenus – vienas valdo įsiurbimo vožtuvus, kitas – išmetimo vožtuvus. V formos ar priešpriešinių cilindrų varikliuose kiekvienai cilindrų eilei tenka du velenai, todėl iš viso tokiuose varikliuose naudojami keturi paskirstymo velenai. Dvilynio paskirstymo veleno sprendimas leidžia tiksliau reguliuoti vožtuvų darbo laiką (vadinamąjį kintamą vožtuvų fazių valdymą), kas padeda išgauti didesnę galią bei efektyvumą, tačiau tokio variklio konstrukcija yra sudėtingesnė ir brangesnė gaminti.

Apibendrinimas

  • OHV varikliams būdingas ilgaamžiškumas ir paprasta konstrukcija, tačiau jie nėra ekonomiški ir ribojami sūkių dažniu.
  • SOHC varikliai – efektyvesni nei OHV, tačiau dažniausiai naudojami paprastesniuose automobilių modeliuose dėl mažesnių gamybos kaštų ir konstrukcijos paprastumo.
  • DOHC sprendimai yra sudėtingesni, bet užtikrina geriausią galią, ekonomiškumą ir galimybę naudoti sudėtingesnes vožtuvų valdymo technologijas.

Žinodami šiuos skirtumus, lengviau suprasite, kaip paskirstymo sistemų konstrukcijos lemia variklio charakteristikas ir eksploatacines savybes.

Ankstesnis įrašas

Prieš „Dodge“ dyzeliniai sunkvežimiai įgavo „Cummins“ variklius, juose dirbo „Mitsubishi“ моторai

Kitas įrašas

Aston Martin Valkyrie AMR-LMH – geriausiai skambantis lenktyninis automobilis per pastarąjį dešimtmetį

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Koks paštovežis turėtų pakeisti dabartinį, jei pašto tarnyba būtų privatizuota?

2025 23 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Nissan 240SX Prerunner“ – kvailiausia ir geriausia idėja, kokią tik esu matęs

2025 23 lapkričio
Automobilių apžvalga

Kuris automobilis labiausiai lieka užmarštyje?

2025 22 lapkričio
Automobilių apžvalga

2024 m. „Chevrolet Colorado ZR2 Bison“: bekelę įveikia lengvai

2025 21 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025