Land Rover Range Rover visureigis – automobilis, kuris visame pasaulyje laikomas tikru prabangos ir universalumo etalonu. Šio modelio ketvirtoji karta, gaminta 2013–2022 metais, pademonstravo, kaip aukščiausios klasės komfortą galima suderinti su įspūdingomis pravažumo savybėmis net sudėtingiausiose bekelės sąlygose.
Bendra apžvalga
Range Rover dažnai pasirenkamas kaip alternatyva prabangiam sedanui, tačiau jis nepraranda nei visureigio identiteto, nei galimybių keliauti visureigiais maršrutais. Vis dėlto, šio modelio patikimumas gali kelti klausimų ir reikalauti daugiau dėmesio eksploatacijos metu.
- Salone – aukščiausias komfortas ir gausu natūralios odos apdailos.
- V6 dyzelinis variklis gali nustebinti ekonomiškumu.
- Visureigio pravažumas išlieka viena stipriausių savybių.
- Panaudoti modeliai vis dar išlieka brangūs.
- Galingi V8 varikliai reikalauja didesnių eksploatacijos išlaidų.
- Patikimumas nėra stipriausia šio automobilio pusė.
Salonas ir erdvė
Vairuotojo pozicija čia yra išskirtinai patogi ir didinga, supanti prabanga – oda, kokybiškos medžiagos, tikslinga apdaila. Standartinė penkių vietų salono konfigūracija suteikia daug vietos tiek priekyje, tiek gale. Jei reikia vežtis daugiau keleivių, verta rinktis Range Rover Sport versiją su galimybe šešiems ar septyniems asmenims.
Bagažinės talpa didelė, tad tilps ir kelioniniai lagaminai, ir vaikiškas vežimėlis, ir sporto inventorius. Tačiau dėl dviejų dalių bagažinės dangčio, gilesnius daiktus išsiimti gali būti ne itin patogu.
Varikliai ir komplektacijos
Dažniausiai pasirenkami 3,0 l V6 dyzeliniai varikliai – jie užtikrina gerą ekonomiškumo ir dinamiškumo balansą. Norint daugiau galios, siūlomas 4,4 l V8 dyzelinis variklis, tačiau sąnaudos išauga. Naujesni modeliai turi ir dyzelinius hibridus arba 2,0 l benzininį hibridą P400e – ši versija leidžia trumpus atstumus įveikti vien elektra. Galiausiai, 5,0 l V8 benzininiai varikliai užtikrina įspūdingą dinamiką, bet jų kuro sąnaudos yra ženkliai didesnės.
Vogue – bazinė komplektacija jau pasižymi išsamia įranga: šildomas priekinis stiklas, automatiškai susilankstančios veidrodėliai, lietaus jutikliai, metalo spalvos kėbulas, 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai, odinės sėdynės, kruizo kontrolė, moderni multimedija su dviem ekranais. Aukštesniuose variantuose – Vogue SE ir Autobiography – gausite daugiau elektroninių pagalbų, prabangesnių apdailų, dar galingesnę garso sistemą, vėdinamas ar masažines sėdynes, panoraminį stogą, pažangesnes žibintų technologijas.
Pats prašmatniausias SVAutobiography modelis gali pasiūlyti išskirtinių detalių, pvz., 1700 W garso sistemą, šaldytuvą galinėje sėdynėje ar ištraukiamus stalelius. SVAutobiography Dynamic pasižymi sportiškesniu charakteriu – žemesnė važiuoklė ir šiek tiek kitoks dizainas.
Važiavimas ir valdymas
Nors Range Rover – didelis ir aukštas visureigis, jis stebina savo valdymo tikslumu ir stabilumu. V6 dyzelis veikia sklandžiai ir beveik nejuntamai, o 4,4 l V8 pasižymi dideliu sukimo momentu – 700 Nm vos nuo 1750 aps./min., todėl automobilis užtikrina spartų ir sklandų važiavimą. Hibridinis P400e pasižymi žvalumu – nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 6,4 sek., elektra leidžia nuvažiuoti iki 50 km be taršos.
SDV6 hibridas dar labiau pagerina efektyvumą, nors nėra įkraunamas iš tinklo. Komfortiška oro pakaba garantuoja švelnų važiavimą net per prastesnius kelius, tačiau aštresniuose posūkiuose vis tiek primena, kad vairuojate sunkų ir aukštą SUV.
Savininko išlaidos
Kainos naudotų automobilių rinkoje
2013–2014 metų modelius su didesne rida galite įsigyti už 16 380–21 060 eurų. 2015–2016 metų egzemplioriai kainuos 23 400–35 100 eurų, priklausomai nuo vairuoto automobilio būklės ir ridų. 2017–2018 metų Range Rover verti 40 950–46 800 eurų, o už 2019–2020 metų modelius teks sumokėti apie 46 800–52 650 eurų. Naujiena – 2022 metų automobiliai – įkainojama 52 650–70 200 eurų.
Kuro sąnaudos ir aptarnavimo kaštai
Realistiškiausias pasirinkimas – 3,0 l SDV6 dyzelis, kurio vidutinės sąnaudos pagal WLTP siekia apie 8,96 l/100 km. Benzininiai ir hibridiniai modeliai rinkoje žadindavo įspūdingas 2,8 l/100 km (tik teoriškai, realybėje šį rodiklį pasieksite tik labai trumpais, elektriniais maršrutais). Galingiausi 5,0 l benzininiai varikliai sunaudoja apie 12,8 l/100 km ar daugiau.
Lietuvoje Range Rover priklauso vienam brangiausių eksploatuoti visureigių – prie reguliarių priežiūros kaštų prisideda ir taršos mokestis. Šis mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Didelių variklių benzininiai modeliai apmokestinami labiausiai. Dyzeliniai, ypač su modernia emisijų kontrolės sistema, gali turėti šiek tiek mažesnį mokestį.
Servisas taip pat išlieka brangus, ypač jei laikysitės autorizuotų atstovų. Vis dėlto, galima pasinaudoti fiksuoto mėnesinio mokesčio serviso planais, apimančiais dvejų ar penkerių metų apžiūras ir remonto paslaugas.
Rekomenduojama versija
Optimaliausias sprendimas – 3,0 l TDV6 dyzelinis variklis, kuris siūlo puikų galios ir ekonomiškumo balansą: vidutinė emisija – 196 g/km CO₂, o realios sąnaudos – virš 8,56 l/100 km. Trimis papildomomis funkcijomis išsiskiria komplektacija Vogue SE, pažymima komfortiškomis sėdynėmis, dvigubo vaizdo ekranu ir automatiškai keičiamais žibintų šviesos srautais.
Alternatyvos
Range Rover patenka į prabangių visureigių segmentą, kur konkurenciją jam sudaro tokie modeliai kaip Bentley Bentayga – dar prabangesnis, itin asmeniškai konfigūruojamas, bet mažiau talpus ir labiau orientuotas į asfaltinius kelius. Audi SQ7 pasiūlys sportišką veikimą, gerą valdymą ir kokybišką vidaus apdailą – tačiau off-road savybės lieka Range Rover pusėje. Jei jums svarbus komfortas, erdvė bei pravažumas, Range Rover vis dar išlieka išskirtiniu pasirinkimu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.