„Land Rover Range Rover Evoque Convertible“ (2016–2019) apžvalga

„Land Rover Range Rover Evoque Convertible“ (2016–2019) apžvalga

Paskutinį kartą atnaujinta: 2025-08-23

Land Rover Range Rover Evoque Convertible išsiskiria iš kitų modelių – tai visureigis su aukšta sėdėsena ir geromis pravažumo savybėmis, tačiau tuo pat metu – ir kabrioletas. Šis unikalus derinys labiausiai tiks tiems, kas nori išsiskirti ir ieško netradicinio automobilio, kuris galėtų konkuruoti su tokiais modeliais kaip BMW 4 serijos ar Mercedes C klasės kabrioletai.

Apžvalga

Evoque Convertible pasižymi solidžiu, kokybiškos surinkimo interjeru ir geba išlaikyti aukštą vertę antrinėje rinkoje, tačiau tai – tik dalis šio automobilio žavesio. Nepaisant didesnio svorio bei gana aukštos kainos, ši versija sužavi išskirtiniu dizainu ir puikiu važiavimu.

  • Geri pravažumo duomenys bekelėje
  • Platus salonas keleiviams
  • Stipri likutinė vertė rinkoje
  • Išlieka brangus net naudotas
  • Matomas kėbulo svyravimas posūkiuose
  • Kai kuriems – per standus važiavimas

Važiavimo savybės ir patogumas

Pagal techninę įrangą, šis modelis siūlomas su trimis variklių pasirinkimais: dviem 2.0 l dyzeliniais ir vienu 2.0 l benzininiu varikliu su turbina. Visi Evoque Convertible turi automatinę pavarų dėžę ir visų ratų pavarą, tad gebėjimas įveikti sudėtingus kelius lieka vienu didžiausių privalumų.

Dėl atviros stogo konstrukcijos kėbulas papildomai sutvirtintas, todėl modelis tapo beveik dviem tonomis sveriančiu automobiliu. Nors papildoma masė lemia kiek vangų įsibėgėjimą (2.0 TD4 180 AG dyzelinis variklis pasiekia 100 km/h maždaug per 10,5 s), didesnės galios dyzelinės ir benzininės versijos pasižymi didesniu dinamiškumu, tačiau nei viena jų negali būti laikoma labai sportiška.

Greitesniuose posūkiuose svorį ypač pajusite – automobilio kėbulas ryškiai svyruoja, o stabdant stipriai krenta priekinė dalis. Lyginant su BMW 4 serijos kabrioletu, Evoque išlieka mažiau manevringas, o dėl didelių ratų važiuoklė ypač žema greičiu būna gana kieta. Važiuojant didesniu greičiu važiuoklė tampa elastingesnė, tačiau kelio triukšmas dėl platesnių padangų vis tiek didesnis nei įprastiniuose kabrioletuose.

Stogas puikiai izoliuoja triukšmą ir šaltį, tad kai stogas pakeltas – salone ramu. Jei stogas nuleistas ir sumontuotas papildomas vėjo deflektorius, vėjo srautas lieka kontroliuojamas.

Automatinė pavarų dėžė veikia be priekaištų, tačiau kartais gali atsiliepti į akceleratoriaus paspaudimą su trumpu vėlavimu, ypač startuojant iš vietos.

Vidaus įranga ir komfortas

Standartiškai montuojamos sportinės odinės sėdynės, o prietaisų skydelis ir durų apmušalai padengti aukštos kokybės medžiagomis. Vairuotojai gali rinktis tarp 8 arba 12 elektrinių sėdynių reguliavimo krypčių (priklauso nuo komplektacijos), tačiau nepaisant plačių šoninių atramų, sėdynės nėra labai stabilios posūkiuose, bet patogios ilgesnėms kelionėms.

Kabrioleto sėdėsena – aukščiau nei daugumoje kitų atvirų automobilių, todėl vairuotojai ir keleiviai gali mėgautis puikiu matomumu, ypač važiuojant atviru stogu, kurį galima valdyti iki 48 km/h greičio.

Salone įrengta „InControl Touch Pro“ multimedijos sistema su 10 colių ekranu, patogiu valdymu ir aiškiais simboliais. Deja, „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“ funkcijos tiesiogiai nėra palaikomos – jų integravimą užtikrina papildoma aplikacija.

Salonas pritaikytas keleiviams – erdvės priekyje pakanka tiek galvai, tiek alkūnėms, net ir su pakeltu stogu. Prie vairo lengva rasti tinkamą sėdėseną, o tarp sėdynių sumontuoti gėrimų laikikliai, uždengti slankiu dangteliu, leidžia palaikyti tvarką. Papildomos daiktadėžės paslėptos tiek porankyje, tiek prie prietaisų skydelio apačios.

Galinėje eilėje vietos užtenka dviem keleiviams: sėdinčiųjų kojos nepakeliamos pernelyg aukštyn, kaip neretai būna kabrioletuose. Tačiau įdėjus vėjo deflektorių galinės sėdynės tampa neprieinamos. Bagažinė nedidelė – porai vidutinio dydžio lagaminų vietos gali pritrūkti, o atlenkti galinių sėdynių nėra galimybės, papildomą pritaikymą siūlo tik speciali anga slides ar kitam ilgų gabaritų kroviniui. Pakrovimo anga aukšta, todėl iškraunant bagažą gali kliudyti galvą.

Eksploatacijos išlaidos

Rinkos kainos ir nusidėvėjimas

Naudotos Range Rover Evoque Convertible kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 29 250 eurų už ankstyvo gamybos metų modelį, turintį tipinę ridą ir pilną priežiūros istoriją. Už naujesnius modelius teks sumokėti nuo 31 590 iki 39 780 eurų, o vėlyviausi pavyzdžiai gali siekti net iki 39 780 eurų.

Kuro sąnaudos ir mokestinė aplinka

Dėl didelio svorio ir visų varančiųjų ratų sistemos Evoque Convertible sunaudoja daugiau kuro nei kiti kabrioletai. 2.0 Si4 benzininis modelis vidutiniškai reikalauja apie 8,6 l/100 km, o taupiausias 2.0 TDI4 dyzelinis – apie 5,7 l/100 km.

Lietuvoje šiam automobiliui taikomas metinis taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai, ypač senesnių metų gamybos, gali reikalauti didesnio mokesčio dėl aukštesnių taršos rodiklių.

Draudimas ir aptarnavimo kaštai

Range Rover Evoque kabrioleto draudimo tarifai svyruoja priklausomai nuo variklio galios, už papildomą įrangą ar galingesnius variantus teks mokėti daugiau. Techninės priežiūros ir serviso kainos taip pat aukštesnės nei daugumos įprasto dydžio automobilių – reguliariai prižiūrint ir keičiant alyvą, filtrus ar stabdžių dalis, išlaidos bus didesnės dėl prestižinės markės statuso.

Kokią versiją rinktis?

Variklio pasirinkimas

Iš visų galimų variantų rekomenduojama rinktis 2.0 l aukštesnės galios dyzelinį TD4 variklį su 4×4 pavara – tai kompromisas tarp tinkamos dinamikos, ekonomiškumo ir pravažumo. Nors benziniai variantai vilioja dinamiškesniu charakteriu, jų kuro sąnaudos bus didesnės.

Komplektacijos rekomendacija

Verta ieškoti modelio, turinčio modernesnę komplektaciją – pavyzdžiui, SE Tech – ji pasižymi ne tik papildoma saugumo įranga, bet ir gausesne komforto bei multimedijos įranga. Aukštesnių komplektacijų „HSE Dynamic“, „HSE Dynamic Lux“ ar „Autobiography“ modeliai atrodo įspūdingai, tačiau dideli ratai ir papildoma įranga didina eksploatacijos kaštus bei gali pabloginti važiavimo komfortą mieste.

Alternatyvos ir palyginimas

Jei galvojate apie Evoque Convertible, alternatyvų tarp kabrioletų – nedaug, tačiau šiai klasei galima priskirti Mercedes C klasės ir BMW 4 serijos kabrioletus. Mercedes siūlo rafinuotą komfortą ir kokybišką vidų, tačiau sportiškumas ir vairavimo malonumas kiek ribotas. BMW pasižymi puikia dinamika, erdviu salonu ir aukšta interjero kokybe, tačiau važiuoklė gali būti pernelyg kieta, o triukšmas didesnis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *