Land Rover Range Rover Sport 4×4 nuo 2014 iki 2022 m. siūlo prabangą, išskirtinį komfortą bei gerą pravažumą, tačiau norintys įsigyti naudotą modelį turėtų žinoti ne tik apie šio automobilio privalumus, bet ir trūkumus. Šio modelio patrauklumas slypi tiek gausiame variklių asortimente, tiek aukštos kokybės vidaus apdailoje, vis dėlto ilgalaikės eksploatacijos kaštai ir patikimumo klausimai turėtų būti atidžiai apsvarstyti.
Apžvalga
Antrasis Range Rover Sport kartos modelis buvo visiškai atnaujintas ir sukonstruotas ant modernios platformos, kurią dalijasi su tuo pačiu metu gamintu Range Rover. Nors Range Rover Sport lieka šiek tiek mažesnis, lengvesnis ir žemesnis, jis išlaiko itin aukštą patogumo ir kokybės lygį. Dėl gausaus aliuminio naudojimo automobilis, nors vis dar nėra itin lengvas, tapo konkurencingas savo klasėje žvelgiant į svorį.
Šis visureigis traukia akį ne tik išvaizda, bet ir prabanga – salone gausu aukštos kokybės odos, modernių technologijų ir patogių sėdynių net ilgoms kelionėms. Aukštas vairavimo pozicijos taškas užtikrina puikų matomumą tiek miesto eismui, tiek bekelės iššūkiams.
Varikliai ir efektyvumas
Range Rover Sport siūlytas su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Pradžioje bazinį lygį atstovavo 2,0 l dyzelinis variklis (236 AG), vėliau dyzelinių variklių gama papildyta 3,0 l SDV6 (302 AG) ir 4,4 l V8. Benzininius variklius sudaro dvi versijos – 3,0 l V6 su 335 AG ir 5,0 l V8, kuris galiausiai siūlomas dviejų skirtingų galių: 503 AG ir net 542 AG (SVR versija).
Laikui bėgant buvo pasiūlytas ir 2,0 l keturių cilindrų benzininis variklis. Su akumuliatoriumi ir elektros varikliu ši versija tapo hibridine P400e, o versija su hibridine pagalba – P400. Pradiniame segmente 2,0 l dyzelis buvo išimtas iš gamybos dėl mažėjančios paklausos ir ekologinių standartų.
Komplektacijos ir įranga
- HSE – šio lygio įranga apima 20 colių lengvojo lydinio ratlankius, ksenoninius žibintus, beraktę užvedimo sistemą, priekinio rūko žibintus, atbulinės eigos kamerą, perforuotos odos apmušalus, šildomas sėdynes, kelio juostos palaikymo sistemą bei didelės apimties multimediją su navigacija.
- HSE Dynamic – šią versiją papildo raudoni Brembo stabdžiai, dviejų pavarų perdavimo dėžė, visureigio režimų valdymas, juodo blizgaus kolorito detalės eksterjere, 21 colio ratlankiai.
- Autobiography Dynamic – pridėtas panoraminis stogas, ventiliuojamos sėdynės, 19 garsiakalbių Meridian audio sistema, šildomas vairas, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, aklosios zonos stebėjimas, 360 laipsnių kameros sistema.
- SVR – bene išskirtiniausias dėl itin galingo 5.0 V8, keturių išmetimo sistemos, tamsintų žibintų, mėlynų Brembo suportų ir specialaus galinio aptako.
Važiavimas ir valdymas
Dyzeliniai varikliai šio modelio populiarumo viršūnėje – jie suderina pakankamą galią su patikimesnėmis ekonomijomis ilgose kelionėse. 2,0 l dyzelis veikia sklandžiai, bet itin dinamiškai nepasižymi. Geriausiu daugeliu atvejų laikomas 3,0 l SDV6, pasižymintis puikiomis dinaminėmis savybėmis ir „traukos“ jausmu nuo žemų apsukų. Norintiems dar daugiau galios, 4,4 l V8 leidžia mėgautis puikia dinamika neaukštinant eksploatacinių išlaidų iki maksimumo.
Benzininiai varikliai – ypač 3,0 l V6 ir 5,0 l V8 – užtikrina įspūdingą pagreitį, tačiau kuro suvartojimas tikrai nemažas. SVR yra itin greitas ir garsus modelis, tačiau važiuojant ilgas distancijas gali nustebinti komfortu. Iš hibridinių modelių ekonomiškesnis pasirinkimas – P400e, kuris leidžia važiuoti tiek vien elektra, tiek mišriu režimu.
Važiavimo kokybė – stipri šio modelio pusė. Net ir prastesniais keliais Range Rover Sport siūlo puikų komforto lygį, o ypač sklandžiai važiuoja tie modeliai, kurie sumontuoti su standartiniais 20 colių ratlankiais.
Vidaus erdvė ir praktiškumas
Išskirtinai patogi vairuotojo sėdynė, aukšta sėdėsena ir puikus matomumas sukuria jaukumo ir saugumo pojūtį. Standardiniai du 10 colių lietimui jautrūs ekranai – vienas skirtas pagrindinėms funkcijoms ir navigacijai, antras – oro kondicionavimo ir visureigio režimų valdymui. Apdailos medžiagos – išskirtinai kokybiškos, tačiau kai kurie smulkūs mygtukai gali sudaryti lėtesnio patvarumo įspūdį.
Keleivių erdvės netrūksta nei priekyje, nei gale, tačiau vidurinė galinė vieta skirta trumpalaikiam naudojimui ar vaikams. Praktiškumo mėgėjams patiks lengvai išlankstoma trečia sėdynių eilė – ji idealiai tinka vaikams ar nedidelio ūgio suaugusiems. Sulanksčius galines sėdynes, bagažinė tampa plati, aukšta ir talpi, o galines sėdynes galima nuleisti elektra.
Eksploatacijos kaštai
Kainos rinkoje
Naudotų automobilių rinkoje 2014 m. modelį, turintį apie 160 934 km ir daugiau, galima rasti už maždaug 23 400 eurų. Už 25 740 eurų bus įmanoma įsigyti mažiau nuvažiavusį automobilį. 2015 m. modeliai paprastai kainuoja nuo 29 250 iki 35 100 eurų. Jei ieškote 2016–2017 metų gero egzemplioriaus su vidutinėmis ridos rodmenimis ir pilna priežiūros istorija, kaina sieks apie 35 100–40 950 eurų. Už 2018–2019 m. modelius reiktų mokėti 40 950–46 800 eurų, o 2020–2021 metų automobiliai – 52 650–58 500 eurų. Pats galingiausias 5.0 V8 benzininis modelis kainuos nuo 52 650 eurų.
Degalų sąnaudos
- 2.0 l dyzelis pagal senąjį NEDC standartą – 6,05 l/100 km, CO₂ emisija – 164 g/km.
- 3.0 l dyzelis – 6,98 l/100 km, CO₂ – 185 g/km.
- 3.0 l benzinas – realiai neviršija 9,41 l/100 km.
- Galingasis 5,0 l V8 SVR modelis – iki 12,83 l/100 km.
Naujesni WLTP matavimai rodo: 3.0 l SDV6 dyzelis – 8,81 l/100 km, 2.0 l benzinas – 10,84 l/100 km, V8 dyzelis – 8,71 l/100 km, SVR benzininis – net 14,92 l/100 km. Hibridiniai modeliai gali pasiūlyti žymiai ekonomiškesnį važiavimą priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų ir krovimo galimybių.
Mokesčiai ir draudimas
Lietuvoje šiam automobiliui taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Kuo naujesnis ir ekologiškesnis automobilis – tuo mažesnė privaloma prievolė. Eksploatacinių išlaidų dalį sudaro ir gana didelės privalomojo draudimo kainos. Prabangioms visureigių klasėms taikomos aukštos draudimo grupės, todėl rekomenduojama iš anksto įvertinti šiuos kaštus.
Aptarnavimas taip pat kainuos daugiau lyginant su vidutine rinka – ypač jei renkatės oficialius atstovus ir norite laikytis fiksuotų techninės priežiūros planų.
Patikimumas
Šio modelio ilgalaikis patikimumas dažnai kelia klausimų. Vairuotojai pastebi tiek smulkius informacinės sistemos trikdžius, tiek kur kas rimtesnius oro pakabos ar variklio gedimus. Taip pat pastebima, kad kasdieniniai eksploatacijos kaštai, ypač keičiant pagrindinius eksploatacijos elementus, būna didesni už vidutinius. Vis dėlto, santykiai su serviso atstovybėmis dažniausiai geri, nors kai kuriems savininkams tenka vykti didelius atstumus iki artimiausio serviso.
Kokį naudotą Range Rover Sport rinktis?
Geriausias pasirinkimas – 3.0 l SDV6 variklis. Jis užtikrina geriausią dinamikos, ekonomiškumo ir patikimumo santykį, o HSE komplektacijos modeliai dažnai nudžiugins jau gausia standartine įranga ir protinga kaina. Tokie egzemplioriai dažniausiai būna pakankamai pigūs, o komforto, prestižo ir saugumo balansas – įspūdingas.
Alternatyvos
Panašios klasės naudotų automobilių rinkoje dėmesio vertas Audi SQ7, kuris išsiskiria dinamiškumu, puikiu valdymu ir erdviu, kokybišku salonu. Ne toks sportiškas, bet puikiai važiuojantis ir erdvus – Audi Q7.
Volvo XC90 – dar vienas populiarus pasirinkimas norintiems solidžios, septynvietės salono, kuris pasižymi gera įranga. Jis gali būti kiek mažiau šlifuotas už Range Rover Sport vertinant prestižo aspektu, tačiau dažnai laikomas patikimesniu pasirinkimu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.