„Lexus RX“ (2009–2016) apžvalga

„Lexus RX“ (2009–2016) apžvalga

Lexus RX trečiosios kartos visureigis, debiutavęs 2009 metais, jau buvo žinomas dėl ilgalaikės patikimumo ir kokybės reputacijos. Ankstesni modeliai pelnė stiprius gamintojų ir pirkėjų įvertinimus dėl surinkimo kokybės ir patvarumo. Šio modelio didžiausia naujovė – hibridinė benzininė-elektrinė pavaros sistema, kurią gamintojas pradėjo naudoti jau antroje RX kartoje ir toliau tobulino trečioje laidoje.

Galia ir techninė dalis

Trečiosios kartos RX didžiausias dėmesys skiriamas aplinkosaugai – modelyje nebepasiūlytas dyzelinis variklis. RX 450h komplektuojama hibridine sistema, kurią sudaro 246 AG (181 kW) 3,5 litro V6 benzininis variklis, CVT automatinė transmisija bei du elektriniai varikliai. Priekiniai ratai varomi tiesiogiai benzininio ir vieno elektrinio variklio pagalba, o galiniams ratams galingumo papildo antras, 67 AG (49 kW) elektrinis motoras, įsijungiantis prireikus papildomos traukos. Maksimali bendra sistema pasiekia 295 AG (217 kW), tad RX pasižymi gerais dinaminiais duomenimis, net ir tempdamas beveik 2,1 tonos svorį.

Pagrindiniai privalumai ir trūkumai

  • Patikimumas – viena stipriausių RX pusės. Šis modelis dažnai išskiriamas dėl ilgaamžiškumo ir retų techninių problemų.
  • Komfortas – vidaus apdaila aukštos kokybės, sėdynės minkštos ir patogios, reguliavimo galimybių užtenka net reikliausiems savininkams. Vairo pozicija – aukšta, kaip ir būdinga SUV.
  • Tylus veikimas – net važiuodamas vien ant benzininio variklio RX 450h išlaiko žemą triukšmo lygį. Esant didesnei apkrovai, variklio garsas tampa pastebimesnis, tačiau nėra įkyrus.
  • Ekonomiškumas – nors gamintojo deklaruojama vidutinės sąnaudos siekia 6,3 l/100 km (pagal senesnius NEDC standartus), realiomis sąlygomis tikėtina, kad pavyks pasiekti apie 9,4 l/100 km, priklausomai nuo važiavimo režimo.
  • Važiavimo savybės – RX tinka ramiems tolimų distancijų reisams, kasdieniam miesto naudojimui, tačiau sportiško vairavimo jausmo nesuteikia dėl jautriai, bet nenatūraliai veikiančio vairo ir neaukšto sukibimo ekologiškomis padangomis.
  • Ne pats praktiškiausias – bagažinės talpa siekia 496 litrus, tad kai kurie konkurentai sugeba pasiūlyti erdvesnį galinį zoną.
  • Mažesnė ekonomija nei tikimasi – miesto sąlygomis ir trumpais atstumais sąnaudos gali būti didesnės nei nurodyta.
  • Važiuoklės darbas – žemais greičiais gali jaustis nelygumai, nors pačio salono izoliacija gera.

Komplektacijos ir įranga

Lexus RX buvo siūloma su keliais skirtingais apdailos lygiais: Advance, SE, SE-L, SE-L Premier ir F-Sport. Jau vidutinės komplektacijos modeliai turi navigacijos sistemą (nors jos valdymas gali būti nepatogus). Aukščiausios versijos pasižymi Mark Levinson garso sistema, LED žibintais, priekiniu ir galiniu kamerų sistemomis, o SE-L Premier – netgi projekciniu ekranu. F-Sport išskirtinumą pabrėžia platesni bamperiai, sportiški ratlankiai ir patobulinta važiuoklė.

Erdvė ir praktiškumas

Salonas iš tiesų vertas pagyrų – kokybiškos medžiagos, solidus dizainas ir kruopštus apdailos lygis. Kėbule gausu sumanių sprendimų, pavyzdžiui, daug reglajavimo variantų sėdynėse, gera matomumas tiek priekyje, tiek naudojantis pagalbinėmis kameromis statant automobilį. Vietos priekyje ir gale – daugiau nei užtenka, tačiau kai kuriems konkurentams RX gali nusileisti bagažo skyriumi.

Kainos ir eksploataciniai kaštai

Nuo 8 600 eurų galima rasti tvarkingą, vidutinės ridos RX 450h. Už geresnės būklės 2010 metų modelį reikės atseikėti apie 11 700–14 000 eurų, o naujesnius, 2013–2014 metų egzempliorius galima rasti už 14 000–16 400 eurų. 2015–2016 metų variantai paprastai kainuoja dar brangiau.

Automobilio eksploatacinės išlaidos priklauso nuo faktinio degalų suvartojimo – kuo atsargiau važiuosite ir dažniau naudosite elektrinį režimą, tuo sąskaitos už degalus bus mažesnės. RX 450h išmeta apie 145 g/km CO₂, tad pagal Lietuvoje galiojančią tvarką, šiai emisijai taikomas taršos mokestis skaičiuojamas atsižvelgiant į kuro tipą ir pirmos registracijos metus – benzininiai hibridai dažnai patenka į žemesnius mokesčio tarifus, nei analogiški dyzeliniai visureigiai.

Serviso darbai autorizuotame centre gali būti aukštesni nei vidutiniškai tokių metų automobiliams, todėl verta pasidomėti nepriklausomais specialistais, galinčiais užtikrinti kokybišką ir pigesnę priežiūrą.

Kurį RX verta rinktis?

Lietuvoje dažniausiai sutinkamas tik RX 450h hibridinis variklis, todėl renkantis verta atsižvelgti į automobilio komplektaciją ir būklę. Net ir SE versija siūlo viską, ko reikia komfortiškam važiavimui bei kasdieniam naudojimui, tačiau aukštesnės apdailos lygiai pasižymi dar gausesne įranga.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp pagrindinių šio modelio alternatyvų dažniausiai minimi didieji vokiški visureigiai. BMW X5 (2013–2018) pasižymi erdviu salonu, gera dinamika ir vairavimo savybėmis, artimomis lengvajam automobiliui – tai viena sėkmingiausių X5 kartų. Kita populiari alternatyva – Mercedes-Benz M klasės visureigis, garsėjantis prabanga ir solidžiu dizainu, tačiau išlikęs talpus bei funkcionalus kaip tikras didelis SUV.

Kiekvienas jų turi specifinių stiprybių, tačiau jei svarbiausia patikimumas, komfortas ir ekonomija, Lexus RX tebėra geras pasirinkimas ieškantiems ilgalaikės, aukštos kokybės šeimos transporto priemonės.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *