Neseniai pasklido naujiena, kad viena investicinė įmonė ketina įsigyti ilgą istoriją turintį Willow Springs lenktynių kompleksą, esantį Rosamondo miestelyje. Nors sandoris dar nėra baigtinis, bendrovė CrossHarbor Capital Partners patikino, kad procesas artėja prie pabaigos. Šiuo metu tikslesnės informacijos apie galutinius planus pateikta nėra, tačiau žadama išsaugoti trasos paveldą ir užtikrinti, kad šis objektas išliktų prieinamas automobilių sporto entuziastams, kartu numatant ilgalaikę plėtrą ir atnaujinimus.
Willow Springs trasos ateitis ir permainos
Šis objektas, pradėjęs veiklą dar 1953 metais, jau septynis dešimtmečius traukia tiek profesionalius lenktynininkus, tiek mėgėjus. Nėra aišku, kokių konkrečių sprendimų imsis naujieji savininkai. Vis dėlto iš ankstesnių pavyzdžių žinoma, kad investicinių fondų valdomų trasų veikla dažnai keičiasi – toliau lieka neaišku, ar Willow Springs liks nebrangia alternatyva automobilių sporto mėgėjams, ar virs prabangiu uždaru klubu su brangiais nekilnojamojo turto projektais ir išskirtinėmis paslaugomis. Sprendimų pasekmes pamatysime sandoriui įvykus.
Trasos istorija – pagrindiniai faktai
2024 metų vasarą paskelbta, kad po daugiau nei šešių dešimtmečių nuosavybėje Willow Springs trasa buvo iškelta pardavimui. Šią trasą nuo 1962 metų valdė Huth šeima, kurios galva Billas Huthas iš pradžių planavo čia įrengti drago trasą, tačiau galiausiai nusprendė sukurti pilnavertę kelių lenktynių trasą. Po jo mirties 2015-aisiais šeima tam tikrą laiką tęsė veiklą įprastomis sąlygomis – trasai būdinga taupi priežiūra, paprastumas ir tradicijų išlaikymas. Kilometrais nuošali trasa buvo populiari tiek dėl savo istorijos, tiek dėl prieinamų nuomos kainų ir veiklos paprastumo.
Prieinamumas ir kaina
Nepaisant didelio susidomėjimo, Willow Springs išliko viena iš pigiausių trasų išsinuomoti. Net kai šią trasą naudojo garsūs automobilių gamintojai, žiniasklaidos atstovai ar lenktynių klubai, dienos nuomos kaina dažniausiai siekė mažiau nei 5 000 eurų. Tai gerokai mažesnė suma nei daugumoje šiuolaikinių lenktynių erdvių, todėl tiek profesionalams, tiek automobilių entuziastams ši trasą buvo patraukli savo prieinamumu.
Turto vertinimas ir šeimos sprendimas
Iš viso objekto vertė buvo nustatyta apie 2,1 milijono eurų. Huth šeima nusprendė jį parduoti praėjus keleriems metams po B. Hutho mirties, tačiau reali sandorio kaina neatskleidžiama.
Lenktynių trasų pardavimų tendencijos
Willow Springs atvejis – ne vienintelis, kai viešai siūloma įsigyti lenktynių infrastruktūrą. Panašių pavyzdžių galima rasti ir kituose lenktynių kompleksuose, kuriuose dažnai siūlomi ne tik kelių trasos, bet ir dragai, kartingo trasos bei klubinės erdvės. Neretai tokie objektai pritraukia investuotojų dėmesį dėl savo universalumo ir potencialo plėtoti skirtingus projektus – nuo sporto iki pramogų ar nekilnojamojo turto vystymo.
- Lenktynių trasos dažnai tampa investicijų objektu dėl didelės teritorijos ir galimo pelningumo.
- Pardavimuose pasiūlymuose pasitaiko kompleksų su kartodromais, dragstripo trasomis, klubo tipo patalpomis bei didelėmis automobilių parkavimo galimybėmis.
- Vertė dažnai priklauso nuo infrastruktūros būklės, vietos ir papildomų patogumų.
Kol kas lieka laukti naujų detalių apie Willow Springs trasos pardavimo baigtį ir tolimesnius pokyčius, tačiau tiek automobilių sporto, tiek investicijų bendruomenė jau dabar atidžiai stebi šį procesą.




