Naudotas Mazda 3 hečbekas iš karto traukia akį dinamišku kėbulo dizainu. Tarp gausybės vienodų ir konservatyvių automobilių, Mazda 3 išsiskiria srauniomis linijomis. Nepatinkančius penkių durų versijai gali patraukti ir sedaną primenantis Fastback modelis, tačiau visi Mazda 3 variantai turi išraiškingą priekinę groteles, suteikiančias automobiliui tvirtą išvaizdą.
Privalumai ir trūkumai
- Ekonomiškas variklis
- Lengvai valdoma multimedijos sistema
- Daug standartinės įrangos
- Kietoka pakaba mieste
- Važiavimas gali būti ne toks smagus kaip kai kurių konkurentų
- Kasko draudimas dažnai brangesnis nei vidutiniškai klasėje
Bendra apžvalga
Mazda 3 iš kitų kompaktinės klasės modelių išsiskiria ne tik išvaizda, bet ir mechaniniais sprendimais. Benzininių variklių galia neretai didesnė nei konkurentų, o turbinos atsisakymas leidžia artimiau pasiekti deklaruojamą kuro sąnaudų vidurkį realiame gyvenime.
Automobilio interjeras minimalistiškas, patogus ir tvarkingas. Jutiklinis 7 colių ekranas virš centrinės konsolės valdomas tiek lietimu, tiek patogia besisukančia rankenėle su greitos prieigos mygtukais tarp priekinių sėdynių. Net paprastesnėse versijose galima rasti oro kondicionierių, 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, Bluetooth, USB jungtis. SE Nav versijos turi ir navigacinę sistemą, SE-L papildomai siūlo automatinius žibintus ir valytuvus bei galinius parkavimo jutiklius, o geriausiai įrengtoje Sport Nav versijoje montuojami priekiniai parkavimo jutikliai, 18 colių ratai, projekcinis ekranas.
Vietos priekiniams keleiviams pakanka, gale patogiai įsitaisys trys, nors ilgesnėje kelionėje bus ankštoka. Bagažinės angos dydis mažesnis lyginant su kai kuriais konkurentais, tad, ketinant vežti didesnius daiktus (pvz., vežimėlį), verta išbandyti, ar jie telpa. Fastback versijos naudingumą varžo dar mažesnė bagažinės anga ir žema galinė stogo linija, kuri riboja vietą aukštesniems keleiviams gale.
Varikliai ir techninės ypatybės
Benzininių variklių asortimentą sudaro 1,5 litro (99 AG) ir du 2,0 litrų varikliai (118 arba 163 AG). Dyzelinį diapazoną atidaro 1,5 litro (103 AG) versija, o galingesnis pasirinkimas – 2,2 litro variklis su 148 AG.
Didesnės apimties varikliai užtikrina sklandų važiavimą, tačiau važiuojant didesniu greičiu, į saloną gali patekti daugiau padangų ir vėjo triukšmo – ypač su dyzeliu, kuris garsesnis nei kai kurių konkurentų modeliuose. Važiuoklės elgsena posūkiuose ne tokia tiksli, kaip pvz., Seat Leon ar kitų šios klasės atstovų.
Naudoto Mazda 3 įsigijimo kaštai
Už kokią sumą įsigysite Mazda 3?
Didelę ridą turintys 2,2 litro dyzeliniai Mazda 3 kainuoja nuo 6435 eurų. Benzininiai modeliai dažniausiai kainuoja 585–1170 eurų brangiau, tačiau jie būna nuvažiavę mažiau kilometrų.
Vidutinės ridos, neseniai pagamintą benzinį arba dyzelinį modelį galima įsigyti už maždaug 8775 eurus. Modernizuotus po 2017 metų modelius įsigysite už mažiau nei 11 700 eurų, o vėliausi 2019 metų egzemplioriai kainuoja apie 19 890 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Ekonomiškiausias Mazda 3 – su 1,5 litro dyzeliniu varikliu, kurio oficialios sąnaudos yra 3,8 l / 100 km (99 g/km CO₂). Galingesnis 2,2 litro dyzelis vartoja 4,1 l / 100 km (107 g/km CO₂). Benzininių modelių rezultatai tokie: 1,5 l ir 2,0 l (118 AG) – 5,1 l / 100 km ir 119 g/km CO₂, o galingesnė 2,0 l (163 AG) versija reikalauja 5,8 l / 100 km (135 g/km CO₂).
Lietuvoje eksploatacinio taršos mokesčio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų – Mazda 3 su dyzeliniu varikliu gali tekti mokėti didesnį mokestį. Taip pat verta atkreipti dėmesį, kad privalomasis draudimas Mazda 3 dažnai būna brangesnis nei kitų šios klasės automobilių, o profilaktinės priežiūros kaštai – vidutiniai.
Kuris variantas geriausias?
Praktiškumo ir eksploatacijos požiūriu racionaliausias pasirinkimas – 2,0 l (118 AG) benzininis SE Nav modelis, kuris siūlo pusiausvyrą tarp kuro sąnaudų ir dinamikos. Šio variklio našumo dažnam kasdieniam naudojimui pilnai pakanka, be to, jis patikimas ir nebrangus prižiūrėti. Jei reikia daugiau lankstumo arba dažnai važiuojate ilgesnius atstumus, verta pasvarstyti 2,2 l dyzelį.
Konkurentai
Ieškant alternatyvų Mazda 3, reikėtų atkreipti dėmesį į Audi A3 – šis automobilis siūlo prabangų saloną, sklandžiai veikiantį informacinį ekraną, tačiau už aukštesnę kainą. Peugeot 308 išsiskiria komfortišku važiavimu, talpia bagažine ir gausia standartine įranga, nors gale vietos mažiau, o važiuoklė kartais gali būti truputį perkieta. Seat Leon – universalus pasirinkimas, siūlantis patrauklų kainos ir kokybės santykį, erdvų saloną bei plačią variklių gamą, tačiau jo ekranas nėra pats moderniausias.
Renkantis naudotą Mazda 3 verta atsižvelgti į asmeninius poreikius, kelionių pobūdį ir pageidaujamą komforto bei įrangos lygį, bet visumoje šis automobilis lieka stilingu, ekonomišku ir praktišku pasirinkimu kompaktiškų automobilių rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.