Mazda 323 hečbeko (1998–2004) apžvalga

Mazda 323 hečbeko (1998–2004) apžvalga

Mazda 323 hečbekas – praktiškas ir patikimas pasirinkimas tiems, kurie ieško ne tik šeimos automobilio, bet ir vairavimo malonumo. Nepaisant savo kompaktiško dydžio, Mazda 323 puikiai manevruoja vingiuotuose užmiesčio keliuose – kėbulas beveik nesvyruoja, o vairavimas išlieka tikslus. Tiesa, kai kuriems vairuotojams gali pasirodyti, kad vairas šiek tiek per lengvas, tačiau jo tikslumui priekaištų neturėtų kilti.

Erdvumas ir komfortas

Viduje keleiviai ras nemažai vietos tiek priekyje, tiek gale. Bagažinė – talpi ir patogi, ją dar labiau praplečia standartinėje įrangoje esanti daloma galinė sėdynė. Tačiau tenka pastebėti, kad važiuojant mieste pakaba yra gan kieta – dėl to važiavimas tampa mažiau komfortiškas, ypač ant prastesnių dangų.

Vairavimo pojūtis ir kasdienis naudojimas

Nors Mazda 323 priskiriamas prie smagesnių vairuoti automobilių, kasdienybėje mieste pakabos standumas gali erzinti – jautresni keleiviai pastebės dažnesnį kelių nelygumų perdavimą. Ilgesnėse kelionėse dalis variklių gali tapti garsesni važiuojant didesniu greičiu. Nepaisant to, bendras dizainas ir vidaus įranga nenuvilia – salono išdėstymas galbūt ir nėra tobulo vientisumo, bet patogumą užtikrina gausi įranga ir pakankamai vietos visiems.

Eksploatacinės išlaidos

Lietuvoje Mazda 323 taršos mokestis priklauso nuo konkretaus variklio – svarbu CO₂ emisija, degalų tipas bei pirmos registracijos metai. Patikimumas garsėja gera reputacija: daugelis naudotojų Mazda 323 vertina kaip itin retai gendančią, paprastai ir pigiai remontuojamą. Nors gamintojas nurodo, kad pilnas techninis aptarnavimas atliekamas kas 14 500 km, techninės priežiūros darbai dažniausiai nesukelia didelių išlaidų.

Variklių pasirinkimas ir degalų sąnaudos

  • 1,3 litro, 53 kW (72 AG) benzininis variklis – ekonomiškiausias pasirinkimas tiems, kurie neieško didelės galios. Vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 7,4 l/100 km, o mažesni taršos rodikliai leidžia mokėti mažesnį taršos mokestį. Visgi, važiuojant greitkeliu, gali pristigti dinamikos.
  • 1,5 litro (64 kW/87 AG) ir 1,6 litro (72 kW/98 AG) benzininiai varikliai suteikia šiek tiek daugiau galios, tačiau degalų sąnaudos lieka panašios – apie 7,4 l/100 km.
  • 1,8 litro (83 kW/112 AG) ir 2,0 litro (96 kW/131 AG) benzininiai varikliai – galingesni, todėl degalų sąnaudos gali augti iki maždaug 8,6 l/100 km.
  • 2,0 litro dyzeliniai varikliai (dviejų versijų) yra ekonomiškiausi – realiomis sąlygomis galima tikėtis 5,1–5,9 l/100 km sąnaudų. Tai ypač aktualu daug važiuojantiems.

Kokį Mazda 323 rinktis?

Ieškantiems našumo su žemesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis verta pagalvoti apie 2,0 l dyzelinį modelį, pagamintą po 2001 m. vidurio. Nors tų metų modelyje šiek tiek sumažinta galia, atnaujintas priekinės dalies dizainas ir papildoma įranga suteikia daugiau vertės. Tiems, kurie vertina komfortą – GXI versijoje rasite elektrinį stoglangį, šonines oro pagalves ir stabilumo kontrolę.

Populiarus pasirinkimas tarp benzinių variklių – patikimas 1,6 l agregatas, mėgstamas už balansą tarp galios ir ekonomiškumo. Jį galima rinktis tiek su penkių pavarų mechanine, tiek su keturių pavarų automatine transmisija. Norintiems daugiau dinamikos siūloma ieškoti tik „Sport“ komplektacijoje siūlomo 2,0 l 131 AG benzininio variklio – ši versija papildyta lengvojo lydinio ratlankiais, CD grotuvu ir kokybiška garso sistema.

Pagrindiniai konkurentai

Rinkoje, kuri siūlo platų naudotų hečbekų pasirinkimą, Mazda 323 konkuruoja su tokiais modeliais kaip Toyota Corolla, Honda Civic, Volkswagen Golf bei Opel Astra. Kiekvienas jų turi savų privalumų, tačiau Mazda pasižymi patikimumu ir maloniu vairavimo charakteriu.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *