Mazda CX-3 (2015–2019 m.) apžvalga

Mazda CX-3 (2015–2019 m.) apžvalga

Ieškote mažo miesto visureigio, kuris ne tik gerai atrodo, bet ir maloniai važiuoja? Naudotas Mazda CX-3 gali būti būtent tai, ko reikia. Šis modelis išsiskiria ne tik subalansuotu dizainu – jis modernus ir elegantiškas, tačiau vengia pernelyg drąsių ar greitai senstančių stiliaus sprendimų. Taip pat jame slypi dalis Mazda sportiškumo kodų, tad vairuoti šį modelį išties smagu.

Bendras įspūdis

Mazda CX-3 miesto visureigis pasižymi gerai apgalvotu interjeru ir prieinamesne kaina naudotų automobilių rinkoje. Tiesa, komfortas kiek nukenčia dėl gana kieto važiuoklės reguliavimo, o galinėje sėdynių eilėje erdvės tikrai nedaug.

Kuo išskirtinis CX-3?

  • Stilingas ir kokybiškai įrengtas salonas
  • Galingi benzininiai varikliai
  • Patrauklios naudotų automobilių kainos
  • Kieta važiuoklė – jautresnė kelio nelygumams
  • Ribota vieta gale sėdint trims
  • Mažas bagažo skyrius lyginant su dalimi konkurentų

Varikliai ir vairavimo pojūtis

Mazda CX-3 dažniausiai turi vieną iš trijų variklių: du benzininiai 2,0 l agregatai (118 AG ir 148 AG) bei vieną 1,5 l dyzelinį (104 AG). Abiejų benzininių variklių charakteris sportiškas, ypač 118 AG versijos. Ji greitai pasiekia aukštas apsukas, leidžia mėgautis maloniu valdymu, tačiau gali pasirodyti kiek triukšminga. Galingesnis 2.0 l benzininis – tik su visų varančiųjų ratų sistema – praktiškai nesiūlo smarkiai geresnių dinamikos rezultatų. Dyzelinis variantas – ekonomiškesnis, tačiau garsesnis ir ne toks gyvybingas.

Visos variklių versijos standartiškai turi mechaninę pavarų dėžę, kuri pasižymi tikslumu, tačiau galima rasti ir su automatine greičių dėže. Vairavimo savybės gana typiškos šiai klasei – posūkiuose juntamas kėbulo svyravimas, o kai kuriose situacijose CX-3 atrodo kiek nepakankamai subalansuotas. Keleiviai gana išraiškingai jaučia kelio nelygumus, nes važiuoklė – standesnė.

Salonas ir praktiškumas

Vairuotojo vieta Mazda CX-3 viduje – patogi ir ergonomiška, sėdynės reguliuojamos dideliame diapazone, o visi pagrindiniai valdikliai sumontuoti logiškai. Klimato valdymo rankenėlės ir multimedijos valdiklis išdėstyti taip, kad pasiekti juos būtų patogu kelionės metu. Multimedijos ekranas (standartiškai 7 coliai) – aiškus, lengvai valdomas.

Priekyje vietos užteks daugeliui, tačiau gale, ypač trims suaugusiems, bus ankšta. Aukštaūgiai keleiviai už vairuotojo su didelėmis sėdynėmis susidurs su vietos stygiumi ties kojomis. Bagažinės talpa vidutinė, kai kuriems konkurentams ji nusileidžia.

Komplektacijų ir įrangos apžvalga

  • SE Nav – bazinė komplektacija, turinti ryškiausias savybes, pavyzdžiui, kondicionierių, DAB radiją, „Bluetooth“, tempomatą bei 7 colių liečiamą ekraną su navigacija.
  • SE-L Nav papildytas automatinės klimato kontrolės sistema, šildomomis sėdynėmis, galiniais parkavimo davikliais.
  • Sport Nav versijos brangesnės, net ir naudotos, tačiau pasižymi efektingesniais ratlankiais, sidabriniais akcentais, pusiau odiniu salonu bei aukštos kokybės „Bose“ garso sistema.

Naudoto Mazda CX-3 kainos ir eksploatacija

Lietuvos rinkoje 2015-ųjų metų Mazda CX-3 su apie 96 560 km (60 000 mylių) rida kainuoja maždaug 7 000 eurų. Jei ieškote atnaujinto 2019 m. modelio, reikės skirti ne mažiau kaip 11 700 eurų.

Eksploatacinės sąnaudos ir techninė priežiūra

Ekonomiškumo atžvilgiu dyzeliniai CX-3 išsiskiria – pilnais duomenimis, 4,0 l/100 km kuro sąnaudomis (CO₂ emisija – 105 g/km), o su visų varančiųjų ratų sistema šis rodiklis padidėja iki 4,7 l/100 km. Benzininiams modeliams deklaruojamos vidutinės sąnaudos yra 5,9 l/100 km (118 AG) ir 6,4 l/100 km (148 AG, visų varančiųjų ratų versija). Šie skaičiai gali šiek tiek skirtis priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir realių kelio sąlygų.

Lietuvoje už Mazda CX-3 taršos mokestis apskaičiuojamas atsižvelgiant į CO₂ emisiją, kuro tipą bei pirmosios registracijos metus. Vidutinės draudimo grupės svyruoja tarp 14 ir 18, priklausomai nuo variklio galios.

Mazda taiko fiksuotų kainų aptarnavimo programą, leidžiančią aiškiai matyti įprastų remonto darbų kainas bei palyginti jas su nepriklausomų servisų pasiūlymais. Klientams suteikiami įvairūs aptarnavimo planai, pritaikyti skirtingiems poreikiams. Pagal aptarnavimo kaštus CX-3 lygiai atitinka kitus mažus miesto visureigius.

Kuris CX-3 tinkamiausias?

Optimaliausias pasirinkimas – 2.0 l benzininis variklis su 118 AG. Jis pasižymi pakankamu dinamiškumu ir išlaiko padorų ekonomiškumą. Jei svarbiausia kuro sąnaudos, ieškokite dyzelinio varianto, tačiau reikia nusiteikti, kad važiuoti su juo nebus labai malonu – garso izoliacijos ir rafinuotumo stinga. Galingesnė 2.0 l benzininė versija dėl visų varančiųjų ratų sistemos nėra racionaliausias pasirinkimas kasdienai.

Jei norite naudoto CX-3, rekomenduotina ieškoti SE Nav komplektacijos modelio – čia rasite visas svarbiausias technologijas, nuotolinio valdymo funkcijas ir patogumą už racionalią kainą.

Kokie konkurentai?

Tarp alternatyvų – Renault Captur, kuris patiks norintiems erdvesnio salono ir praktiškumo, nes galinė sėdynė slankioja pirmyn atgal, tad lengva reguliuoti erdvę ar bagažo talpą. Šis modelis ekonominis, patikimas ir populiarus naudotų automobilių rinkoje.

Dar vienas vertas dėmesio – Audi Q2. Tai prestižinės klasės mažas miesto visureigis su aukštos kokybės vidumi, daug šiuolaikiškos įrangos ir gana maloniu valdymu, tačiau galinės sėdynės erdvės trūksta, kaip ir Mazda CX-3. Tad vertinant pagal komfortą gale, verta apžiūrėti ir kitus variantus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *