Naudotas pirmosios kartos „Mazda CX-5“ – tai didelis visureigis, puikiai tinkantis šeimoms, kurioms įprasto dydžio visureigiai atrodo per siauri, o didesni, prestižiniai modeliai, pernelyg brangūs. Šis automobilis išsiskiria ne tik praktiškumu, tačiau ir tuo, kad jį malonu vairuoti bei jis pasižymi patikimumu. Dėl savo savybių „CX-5“ išlieka gera pasirinkimo alternatyva naudotų automobilių rinkoje tiems, kas ieško komfortiško, ekonomiško ir saugaus šeimyninio visureigio.
Bendra apžvalga
„Mazda CX-5“ yra puikus pasirinkimas tiems, kas nori erdvaus, tačiau vikriai valdomo visureigio. Vairuotojui jaučiamas artimas ryšys su keliu, o tai itin reta šio dydžio automobilių klasėje. Nors modelis neseniai smuktelėjo patikimumo reitinguose, jis išlieka vertinamas dėl savo ekonomijos bei išskirtinės erdvės salone. Tai viena iš priežasčių, kodėl naudotų automobilių pirkėjai dažnai renkasi šį modelį.
Variklių pasirinkimas ir valdymas
Visos pirmosios kartos „CX-5“ buvo siūlomos su dviem variklių tipais – 2,0 litro benzinu ir 2,2 litro dyzeliniu. Benzininio variklio galia – 120 kW (163 AG), o dyzelinio – 110 kW (148 AG) arba 127 kW (173 AG). Benzininiai modeliai buvo gaminami tik su priekiniais varomaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže, tuo tarpu dyzelinius buvo galima rinktis tiek su priekine, tiek su visų ratų pavara bei automatu. Benzininiai varikliai pasižymi gana didele apsukų zona, o dyzeliniai – traukos gausa ir ekonomiškumu.
Komfortas, įranga ir erdvė
„Mazda CX-5“ pasiūlyta daug komforto: bazinėje įrangoje galima rasti dviejų zonų klimato kontrolę, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, kruizo kontrolę bei lengvojo lydinio ratlankius. Aukščiausios įrangos komplektacijos pasižymi 19 colių ratais, elektriškai reguliuojama vairuotojo sėdyne, galinio vaizdo kamera bei „Bose“ garso sistema. Modifikacijoje „SE L Lux“ rasite ir stoglangį su šildomomis odinėmis sėdynėmis.
Viduje „CX-5“ yra gerokai erdvesnė už daugelį konkurentų – bagažinė talpi, o ant galinių sėdynių gali patogiai įsitaisyti trys suaugusieji. Kelionėse džiugina ir didžiulė galvos bei kojų erdvė visiems keleiviams.
Važiavimo savybės ir izoliacija
Didžiausias šio modelio trūkumas – gana garsus vėjo ir padangų triukšmas važiuojant greičiu. Sportinės komplektacijos modeliai su didesniais ratais pasižymi kietesne važiuokle, tad komforto mėgėjams geriau rinktis „SE L“ modifikaciją su 17 colių ratlankiais. Vertinama, kad naujesnėse versijose po 2014 metų buvo pagerinta važiuoklė ir sumažintas triukšmas.
Saugumas
Šio automobilio saugumas – vienas stipriausių argumentų renkantis „Mazda CX-5“. Į saugos įrangą įtraukta automatinė avarinio stabdymo sistema, o pagal „Euro NCAP“ bandymus šis automobilis surinko aukštus rezultatus – penkias žvaigždutes už bendrą saugumo lygį. Konkuruojantiems modeliams dažnai nepavykdavo pasiekti tokio lygio savininkų bei keleivių apsaugos rodiklių.
Pritaikymas Lietuvos sąlygoms
Naudojantiems „Mazda CX-5“ Lietuvoje verta žinoti, kad automobiliui bus taikomas taršos mokestis, priklausomai nuo registracijos metų, kuro tipo ir CO₂ emisijų. Benzininis modelis 139 g/km CO₂, o 2,2 litro dyzelis – nuo 119 iki 144 g/km, priklausomai nuo modifikacijos ir pasirinktos pavaros.
Kuro sąnaudos
- Benzininis 2.0 l: vidutinės sąnaudos apie 6 l/100 km
- Dyzelinis 2.2 l (priekiniais ratais): apie 4,6 l/100 km
- Dyzelinis 2.2 l (visų ratų pavara, automatas): iki 5,5 l/100 km
Visos šios vertės atitinka NEDC bandymų ciklo rezultatus ir realiomis sąlygomis gali kisti. „Mazda“ siekė mažų išmetamųjų dujų kiekio dėl savo „Skyactiv“ technologijų, o tai ypač aktualu dėl minėto taršos mokesčio Lietuvoje.
Priežiūros ypatumai
Automobilio aptarnavimas atliekamas kas 12 mėnesių arba kas 20 000 km. „CX-5“ neturi paskirstymo diržo (vietoje jo naudojama grandinė), tad reguliari šios dalies priežiūra nereikalinga. Dauguma „Skyactiv“ variklių ir dyzelinės sistemos nenaudoja sudėtingų NOx valymo sistemų, todėl šioje srityje galimos mažesnės remonto išlaidos. Taip pat galima pasinaudoti iš anksto paskaičiuota fiksuota aptarnavimo kainodara, lengvai palyginama tiek su oficialiais atstovais, tiek su nepriklausomomis dirbtuvėmis.
Eksploatacinės išlaidos ir draudimas
Priklausomai nuo variklio, išlaidos draudimui gali svyruoti. Benzininis modelis dažniausiai pigiausias draudimo atžvilgiu, dyzeliniai – šiek tiek brangesni, ypač su visų ratų pavara ir automatu.
Kainos ir pasirinkimai
Naudotos „Mazda CX-5“ kainos Lietuvoje svyruoja priklausomai nuo ridos, komplektacijos, pagaminimo metų ir būklės. Ankstyvieji, daugiau kaip 160 000 km ridą turintys modeliai prasideda nuo 7020 eurų. Kiek naujesni automobiliai su mažesne rida – nuo 8190 eurų, o atnaujintos važiuoklės modeliai ar su didesniu jutikliniu ekranu – nuo 11 700 eurų. Geriausiai išsilaikę, prieš pat antrosios kartos pasirodymą gaminti modeliai gali kainuoti iki 17 550 eurų.
Geriausias variklio pasirinkimas
Dažniausias patarimas – rinktis 2,2 litro 110 kW (148 AG) dyzelinį modelį dėl jo efektyvumo, galimų varomųjų ratų pasirinkimų ir mažų eksploatacinių sąnaudų. Norintiems benzino – 2,0 litro versija viena ekonomiškiausių savo klasėje.
Rekomenduojama komplektacija
Daugelis vairuotojų apsiriboja SE L Nav lygiu – jis komplektuojamas su pagrindiniais patogumais, be to, važiuoja minkščiau nei „Sport“ versija su didesniais ratais. Verta dėmesio ir „SE L Lux“, jei norite šildomų odinių sėdynių bei stoglangio.
Pagrindiniai konkurentai
- „Nissan Qashqai“ – kompaktiškesnis, bet pigesnis ir tyliai veikiantis automobilis.
- „Renault Kadjar“ – artimas „Qashqai“ broliui.
- „Ford Kuga“ – linksmas valdyme ir universalus pasirinkimas.
- „Honda CR-V“ – išsiskiria erdve ir praktiškumu.
- „Kia Sportage“ – geras garantijos laikotarpis ir patikimumas.
Apibendrinant galima teigti, kad „Mazda CX-5“ išlieka vertingu pasirinkimu tai šeimai ar žmogui, kuris ieško patikimo, patogaus ir ekonomiško naudoto visureigio Lietuvoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.