Ieškote patikimos šeimos SUV? Naudotas „Mazda CX-5“ universalas gali būti būtent tai, ko reikia. Šis automobilis stengiasi priartėti prie premium klasės konkurentų, tokių kaip kai kurie vokiški SUV, pasiūlydamas patrauklų dizainą, išbaigtą interjerą ir daugybę įrangos. O ar jam pavyksta? Panagrinėkime išsamiau.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Interjeras solidus ir kruopščiai apgalvotas, pajusite aukštos kokybės medžiagų pojūtį.
- Automobilio valdymas tvirtas – posūkiuose jaučiamas stabilumas ir geras kėbulo valdymas.
- Į standartinę įrangą patenka nemažai komforto bei saugumo sprendimų.
- Paketėje – tvirta pakaba, tad per nelygius kelius automobilis važiuoja kiek kietokai.
- Vairo sistema galėtų būti tikslesnė, norint dar didesnio pasitikėjimo vairuojant.
- Variklių galia šiek tiek nuvilia, jei ieškote išskirtinės dinamikos.
Erdvė ir įranga
„Mazda CX-5“ pasiūlo gerą kompromisą tarp komforto ir praktiškumo. Nors, lyginant su kai kuriais konkurentais, viduje gali būti vos mažiau vietos, tiek priekyje, tiek gale keleiviams netrūks erdvės. Bagažinė lengvai sutalpina kelis lagaminus ar du didelius vaikų vežimėlius, todėl šis modelis tinka šeimoms ir aktyviems vairuotojams.
Ankstesnių metų modeliai dažniausiai pasiekia rinką su „SE-L Nav“ ir „Sport Nav“ komplektacijomis. Net bazinėje įrangoje rasite kruizo kontrolę, dviejų zonų klimato valdymą, parkavimo jutiklius priekyje ir gale, automatinį apšvietimą ir lietaus jutiklį. „Sport Nav“ siūlo dar daugiau – elektrinės odinės sėdynės, beraktė sistema, elektrinis bagažinės dangtis ir modernus projekcinis ekranas vairuotojui.
Varikliai: pasirinkimų įvairovė
Pirkėjus pasiekia kelios skirtingos variklių modifikacijos. Dyzelinių variklių pasirinkimui siūlomas 2.2 litro blokas su 148 AG arba 173 AG (nuo 2019 m. – 181 AG), taip pat yra 2.0 litro benzininis variklis su 163 AG ir nuo 2021 m. – 2.5 litro benzininis su 194 AG.
Visi varikliai – be turbokompresorių, todėl akseleracija sklandi, bet didesnio azarto dažnam vairuotojui gali pritrūkti. Ypač – trumpais nuotoliais ar dinamiškai manevruojant. Didesnės galios (2.5 litro) benzininis variklis pagreitėja iki 100 km/h per 8,9 sekundės, tačiau dinamika vis tiek išlieka santūri.
Važiavimo komfortas ir valdymas
Vairavimo pojūčiai – vieni stipriausių šio modelio bruožų. Nors vairo mechanizmas galėtų būti dar stabilesnio svorio ir tikslumo, CX-5 leis jums jaustis užtikrintai posūkiuose – kėbulo svyravimai minimalūs, o pakabos valdymas – prognozuojamas. Turint keturių varančiųjų ratų sistemą, automobilio pravažumas ir kontrolė dar ūgteli.
Tačiau toks išbaigtas valdymas nulemia standžią pakabą – kasdieniniame eisme jaučiami nelygumai, ypač automobiliuose su 19 colių ratlankiais. Versijos su 17 colių ratais siūlo minkštesnį važiavimą. Verta atkreipti dėmesį, jog modelio įrangos versijų pasirinkimas gana platus – nuo paprastos SE-L iki prabangios Takumi su ventiliuojamomis sėdynėmis iš rudos Nappa odos.
Modernizacijos ir papildomi sprendimai
2019 m. modeliai gavo patobulintą saugumo įrangą: prisitaikančią kruizo kontrolę, aklosios zonos stebėjimą, įspėjimą apie užnugaryje artėjantį eismą, automatinį stabdymą avarijos atveju, išvažiavimo iš juostos įspėjimą bei pagalbinę eismo juostos palaikymo funkciją. Tuomet taip pat atsirado išmanusis telefonų ryšio palaikymas su Apple CarPlay arba Android Auto.
Nuo 2022 m. CX-5 tapo dar modernesnis – atnaujintas dizainas, papildytos komplektacijos („Newground“, „Takumi“). Pastaroji efektingai išskiria automobilį ne tik išore, bet ir salono jaukumu.
Kaip išsirinkti: kaina ir rinkos tendencijos
Rinktis naudotą Mazda CX-5 – praktiškas sprendimas. Už maždaug 11 700 eurų galima rasti 2017–2018 m. gamybos SE-L Nav arba Sport Nav su 148 AG dyzeliniu varikliu, tačiau ridos tikėtis jau virš 160 000 km. Jei galite skirti bent 14 000 eurų, patariama dairytis modelio su mažesne nei 130 000 km rida. Šiuolaikiškesni 2019 m. automobiliai, turintys geresnes saugumo sistemas ir išmanias technologijas, kainuoja apie 16 400 eurų. 2022 m. gamybos atnaujinti variantai pasiekia apie 23 400 eurų, o vos naudotas 2023 m. modelis – apie 26 900 eurų.
Eksploatacija ir sąnaudos
Degalų sąnaudos ir ekologinis mokestis
Degalų sąnaudos tarp CX-5 variklių stipriai nesiskiria. 2.0 litro benzininis variklis, pagal NEDC, vidutiniškai naudoja apie 6,4 l/100 km, išskiriant 149 g/km CO₂, o pagal realistiškesnius WLTP standartus – apie 7,2 l/100 km. Ekonomiškiausias 2.2 litro 148 AG dyzelinis variklis pagal NEDC degina 5 l/100 km (6,1 l/100 km pagal WLTP), išskirdamas 132 g/km CO₂. Galingesnis 2.2 litro dyzelis sunaudoja 5,4 l/100 km (6,5 l/100 km WLTP) ir išskiria 142 g/km CO₂. Tuo tarpu 2.5 litro benzinas žavi galia, bet vidutiniškai naudoja apie 7,6 l/100 km, o mieste sąnaudos gali dar padidėti.
Lietuvoje dyzeliniai ir benzininiai modeliai apmokestinami pagal CO₂ emisiją, kuro tipą ir pirmos registracijos metus. Automobiliams su didesnėmis emisijomis taikomas didesnis metinis taršos mokestis – verta atsižvelgti į šį faktą renkantis variklį.
Draudimas ir techninė priežiūra
CX-5 draudimo kainos Lietuvoje vidutiniškos, ypač kaip šios klasės SUV. Daugelis „Mazda“ atstovybių siūlo fiksuotų kainų paslaugų paketus, tad galima iš anksto suplanuoti išlaidas ir nesirūpinti dėl netikėtai išaugusių kainų brangiau keičiant stabdžių diskus ar kitus eksploatacinius elementus. Serviso išlaidos taip pat išlieka racionalios – šis modelis nėra brangesnis savo klasėje.
Patikimumas
„Mazda CX-5“ pasižymi solidžiu patikimumu. Didžioji dauguma savininkų džiaugiasi beproblemėmis eksploatacijos patirtimis. Vis dėlto, kai kurie dyzelinių modifikacijų savininkai susidūrė su dyzelinio kietųjų dalelių filtru ar išmetimo sistemos problemomis, dėl kurių teko kreiptis į servisą.
Atsiliepimai apie oficialių Mazda servisų darbą skiriasi – vieni klientai giria ir džiaugiasi kokybiška priežiūra, kiti išreiškia nusivylimą dėl sudėtingesnių gedimų kainos ir ilgesnio aptarnavimo laiko.
Kurį naudotą CX-5 verta rinktis?
Tarp pirkėjų populiarūs 2.0 litro benzininiai ir ekonomiškesni, mažesnės galios 2.2 litro dyzeliniai varikliai. Pastarasis patrauklus dėl patikimos galios žemuose sūkiuose bei itin gerų degalų sąnaudų. Visgi, kadangi naudotų benzinių CX-5 pasiūla kur kas gausesnė, o jų dinamika irgi neprasta, 2.0 litro benziną galima laikyti racionaliausiu pasirinkimu.
Kalbant apie įrangos lygį, visi modeliai gerai aprūpinti, tad verta dairytis tiek bazinių, tiek aukštesnės klasės naudotų variantų pagal savo biudžetą. Jei prioritetas – papildomos saugumo funkcijos ir išmanusis telefonų palaikymas, rekomenduojama ieškoti atnaujintų nuo 2019 metų versijų.
Alternatyvos
Jei ieškote alternatyvų, galima svarstyti kompaktinius SUV, kurie lygiaverčiai vertinami dėl savo privalumų. Tarp jų – „Volkswagen Tiguan“, kuris siūlo panašią erdvę ir įrangą, bet gali būti kiek brangesnis eksploatuoti dėl grubesnių dyzelinių agregatų. Kitas variantas – „BMW X1“, kuris išsiskiria aukštesne vidaus kokybe, geru valdymu ir plačiu išmaniųjų sprendimų rinkiniu, nors yra kiek trumpesnis už CX-5.
Apibendrinant, naudotas „Mazda CX-5“ išsiskiria kaip stilingas, patikimas ir komfortiškas šeimos SUV, kuris siūlo stiprų įrangos, ekonomiškumo ir patikimumo derinį už prieinamą kainą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.