Mazda MX-30 yra vienas iš tų automobilių, kurie iš pirmo žvilgsnio neleidžia aiškiai nuspręsti, kas gi jis yra. Oficialiai – elektrinis visureigis, tačiau gamintojas pasirinko nestandartinius sprendimus. Galinių durų vyriai sumontuoti gale, primenant garsųjį RX-8 sportinį modelį, o nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu panašus į mažųjų miesto elektromobilių galimybes.
Stilius ir praktiškumas
Išskirtinės galinės durys ir žemėjantis stogas suteikia MX-30 sportiško „kupė visureigio“ įvaizdį. Tačiau dėl šių durų ir automobilio formos tenka suploti rankomis – galinėse sėdynėse vietos tikrai mažai, ypač aukštesniems keleiviams. Pats įlipimas – nepatogus: mažos, kartu su priekinėmis atidaromos durys ir siaura anga reikalauja gerokai pasilenkti. Erdvė galvai ir kojoms ribota, ypač jei priekyje sėdi aukšti keleiviai.
Bagažinė taip pat labai kukli – ji mažesnė nei daugelyje kitų elektrinių visureigių ar net kai kuriuose mažesniuose miesto automobiliuose. Nerasite ir išmanių sprendimų, pavyzdžiui, reguliuojamo grindų aukščio ar dėžutės įkrovimo laidams laikyti.
Baterija ir nuvažiuojamas atstumas
MX-30 įrengta 35,5 kWh talpos baterija – palyginti nedidelė tarp šiuolaikinių elektrinių automobilių. Toks pasirinkimas leido pažaboti ne tik automobilio kainą, bet ir sumažinti gamybos metu susidarančią CO₂ emisiją, nes didelės talpos baterijos savo gamyboje sukuria daugiau teršalų. Tačiau dėl to nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu siekia tik apie 200 km (pagal gamintojo duomenis) – realūs bandymai rodo, kad galima tikėtis iki 185 km. Daugeliui šeimų ar ilgesnių kelionių tai gali būti per mažai – pavyzdžiui, Hyundai Kona Electric vienu įkrovimu nuvažiuoja iki 483 km, o netgi mažesnis Renault Zoe gali įveikti daugiau nei 320 km.
Važiavimas, komfortas ir valdymas
Nors techninės charakteristikos gal ir neatrodo įspūdingai – vienas elektrinis variklis išvysto 143 AG, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,7 sekundės – Mazda MX-30 stebina važiavimo kokybe. Pakaba efektyviai sugeria kelio nelygumus, automobilio kėbulo svyravimai valdomi, posūkiuose jaučiama stabilumo ir saugumo, o vairavimas – lengvas ir tikslus.
Kelionės metu garsinis fonas taip pat patiks ramius automobilius mėgstantiems vairuotojams – triukšmas nuo vėjo, kelio bei padangų yra tylus, net važiuojant greitkeliu. Automobilio interjeras – modernus, su skaitmeniniu prietaisų skydu, 7 colių klimato kontrolės ekranu ir integruotu multimedijos centru. Net bazinėse komplektacijose automobilis turi daugybę įrangos: LED žibintus, navigaciją, adaptyviąją kruizo kontrolę, galinio vaizdo kamerą.
Erdvė ir kokybė salone
Priekinėse sėdynėse vietos pakanka net labai aukštiems žmonėms – nesvarbu, ar esate ilgesnių kojų, ar liemens. Vairuotojo pozicija itin patogi: reguliuojama tiek vairas, tiek elektroninės sėdynės beveik visuose modeliuose (išskyrus pigiausios komplektacijos). Vidaus apdaila atrodo šiuolaikiškai ir jaukiai, technologijų – daug, o pasirinkus aukštesnės komplektacijos modelius gausite ir garsų „Bose“ garso sistemą su dvylika garsiakalbių, stoglangį ar šildomą vairą.
Kainos ir eksploatacijos sąnaudos
Naudotą Mazda MX-30 galima rasti už maždaug 17 550 eurų (2021 m. modelis). Tai gerokai mažiau nei naujo tokio automobilio kaina, kuri artėja prie 36 560 eurų. 2022–2023 metų modeliai kainuoja nuo 22 230 iki 24 570 eurų, priklausomai nuo komplektacijos.
Dėl nedidelės baterijos, pilnas įkrovimas trunka trumpiau nei didesnių elektrinių SUV. Naudojant 50 kW galios greitąjį įkroviklį, nuo 20 iki 80 % akumuliatoriaus įkrausite per maždaug 30 minučių. Namų sieninis įkroviklis visiškai įkraus automobilį per 6 valandas.
MX-30 draudimo rizikos grupėmis patenka į vidutinį lygį. Gamintojas siūlo trejų metų techninės priežiūros paketą už fiksuotą kainą.
Lietuvoje galias taikyti taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmosios registracijos metų. Kadangi MX-30 yra elektra varomas automobilis, šis mokestis jam dažniausiai taikomas simboliškai arba netaikomas.
Kokią versiją rinktis?
Tarp siūlomų pasirinkimų išskirtinumo ir komforto prasme verta dairytis į GT Sport Tech komplektaciją. Dažnai ji sutampa su prieinamiausiomis naudoto automobilio kainomis, tad kodėl rinktis mažiau?
Pagrindiniai konkurentai
Ieškantiems didesnio nuvažiuojamo atstumo alternatyvų, verta pagalvoti apie Hyundai Kona Electric ar Peugeot e-2008. Abu šie modeliai vienu įkrovimu įveikia daugiau kilometrų nei Mazda MX-30, yra praktiškesni. Tačiau Mazda pasižymi išskirtiniu interjeru ir važiavimo kokybe – šie aspektai dažnai nulemia pirkėjo pasirinkimą.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.