Mazda žengia dar vieną žingsnį link rotacinio variklio sugrįžimo – įmonė planuoja dviejų rotorų jėgainę, o inžinieriai teigia, kad šis variklis jau netrukus galėtų atitikti griežčiausius emisijų standartus.
Bendrovės vadovas Masahiro Moro pranešė, kad buvo atkurtas rotacinių variklių kūrimo skyrius, kuriam pavesta užduotis – prisitaikyti tiek prie ketvirto lygio mažos taršos reikalavimų, tiek prie Euro 7 reglamento.
Anksčiau M. Moro teigė, kad vieno rotoriaus galios nepakanka, kad patenkintų šios rinkos poreikius, todėl buvo pasirinkta kurti dviejų rotorių agregatą.
Vadovas aiškino, jog rotaciniai varikliai anksčiau sunkiai atitiko emisijų normas, todėl 2012 metais iš gamybos ir buvo pasitraukta. Pastaraisiais metais, jo teigimu, technologijų pažanga nuteikia labai optimistiškai.
Pagrindinė kliūtis, stabdanti rotacinį variklį turinčių automobilių prekybą, šiuo metu yra sprendimas, kaip sėkmingai jį siūlyti rinkai.
Moro pasakė, kad pagrindinis iššūkis dabar – pateikti pagrįstą verslo planą. Jo žiniomis, technologiškai projektas jau artėja prie pabaigos, tad jeigu bus patvirtinta komercinė nauda, Mazda bus pasirengusi pradėti gamybą.
Dviejų rotorių variklis bus naudojamas sportiniame automobilyje
2023 m. Mazda vėl pradėjo gaminti rotacinius variklius – jie tapo pagalbiniais generatoriais elektriniame krosoverije MX-30, kuris parduodamas užsienyje. Tačiau šis naujasis dviejų rotorių variklis planuojamas dinamiškesniame, sportiniame modelyje.
Praėjusiais metais Japonijos gamintojas užsiminė, kad svarstomas sportiško automobilio gamybos variantas, pagrįstas aukščiau pavaizduota Iconic SP koncepcija. Interviu metu M. Moro leido suprasti, jog tokio tipo automobilis greičiausiai neturės mechaninės pavarų dėžės – prioritetas teikiamas spartesnei transmisijos technologijai.
Vadovas pažymėjo, jog jei bus žengta į itin sportiškų modelių segmentą, tuomet pavarų dėžė turėtų būti itin sparčioji, todėl tikėtina, kad vietoje rankinio valdymo būtų pasirinkta pažangesnė technologija.
Kol kas nėra patvirtinta data, kada galėtume išvysti serijinį šios idėjos įgyvendinimą. Jeigu domitės tokiu automobiliu, išreikškite susidomėjimą – pasidalinkite nuomone socialiniuose tinkluose ar susisiekite su vietiniu salonu.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.