Per paskutinius 25 metus „McLaren“ komanda Formulėje 1 neturėjo ilgametės ir stabilios vairuotojų sudėties. Visgi ši tendencija keičiasi – pratęsus Oscaro Piastri sutartį iki mažiausiai 2027 m. sezono pabaigos, o Lando Norriso kontraktas galioja iki bent 2028 m., „McLaren“ užsitikrino dabartinių čempionų duetą dar mažiausiai trims sezonams iš eilės.
Ilgalaikės sudėties reikšmė komandai
Panašią vairuotojų stabilumo fazę paskutinį kartą komanda patyrė tuomet, kai Mika Häkkinenas kartu su Davidu Coulthardu Formulėje 1 lenktyniavo šešerius metus iš eilės iki 2001-ųjų pabaigos. Nuo to laiko įvairios sudėties permainos nesudavė tokio ilgalaikio rezultato. Dabartiniai lyderiai Norris ir Piastri kartu startuoja nuo 2023 m., todėl iki dabartinių sutarčių pabaigos jų drauge praleistų sezonų skaičius sieks bent penkis.
Tandemo stiprybės ir komandinė dinamika
Nors Piastri dar nesugeba visuomet lenktyniauti taip greitai kaip Norris, jo pastovumas leidžia komandai reguliariai pelnyti taškus. 2024 m. Norris iškovojo keturias pergales, o Piastri triumfavo dviejuose „Grand Prix“ etapuose. Komandos vadovybė pasirinko išeitį ilgalaikiams rezultatams – pratęsta Piastri sutartis neleidžia abiems lenktynininkams nukrypti į derybas ar apmąstymus apie ateitį sezono metu, tad visas dėmesys skiriamas rezultatams trasoje.
Komandos taisyklės ir strateginiai sprendimai
2024 metų sezonu „McLaren“ taikė vadinamąsias „Papaya“ taisykles, kuriomis buvo siekiama užtikrinti sąžiningą vidinę konkurenciją. Ši strategija leido abiem lenktynininkams kovoti dėl pozicijų trasoje, tačiau užtikrino, kad tai būtų daroma saugiai ir be papildomų taktikų naudojimo vieno naudai. Komanda neretai adaptuodavo strategijas pagal lenktynių dinamiką – kai tapo aišku, jog Norris gali varžytis dėl čempiono titulo su Maxu Verstappenu, Piastri buvo prašoma daugiau prisidėti prie komandinio tikslo. Tokia taktika buvo pradėta taikyti ne nuo pat sezono pradžios, tačiau jei komanda tuo būtų vadovavusis anksčiau, Norris galbūt būtų iškovojęs savo pirmąjį asmeninį čempiono titulą. Visgi, Verstappenas išlaikė savo dominavimą ir pelnė ketvirtą čempiono taurę iš eilės.
Pagrindinio lenktynininko vaidmuo Formulėje 1
Lenktynių istorijoje sėkmingiausios komandos dažnai pagrindinį dėmesį sutelkdavo į vieną pagrindinį lenktynininką, o antrasis būdavo labiau komandos palaikymo funkcijoje. Tokią strategiją taikė, pavyzdžiui, „Ferrari“ su Michaelu Schumacheriu bei „Mercedes“ su Lewisu Hamiltonu, o dabar panašią praktiką matome ir kitose ekipose. Siekdama ilgalaikio pranašumo ir galimybės pakartoti pernai iškovotą konstruktorių čempionų vardą, „McLaren“ turės subalansuoti abi strategijas – siekti maksimalaus abiejų pilotų rezultato, bet sudaryti galimybę vienam rimčiau kovoti dėl čempiono vardo.
Sezono lūkesčiai ir pasirengimas
Abiem lenktynininkams turint galiojančias ilgalaikes sutartis, nereikės rūpintis ateities klausimais, tad bus visiška galimybė koncentruotis į lenktynių eigą ir rezultatą. Priešsezoniniai bandymai parodė, kad „McLaren“ automobiliai yra vieni greičiausių, tačiau iki sezono kulminacijos gruodžio pradžioje Abu Dabyje laukia dar ilgas kelias ir daug galimų pokyčių.
Formulės 1 sezonas atidaromas savaitgalį – tuomet vyks pirmosios lenktynės Australijoje. Tik jose paaiškės tikrasis komandų pajėgumas – vien bandymai dažnai neatspindi realių varžybų dinamikos. Nors tarpsezonio pertrauka buvo trumpa, artėjanti sezono pradžia kelia daug lūkesčių, o sirgalių laukia įtemptos ir intensyvios kovos trasoje.




