Trečiosios kartos Mercedes-Benz B-Class yra vidutinės klasės nedidelis vienatūris, kuris Lietuvos vairuotojams dažnai likdavo nepastebėtas tarp gausaus vokiško gamintojo modelių pasirinkimo. Ankstyvosios B-Class versijos pasižymėjo gana santūriu dizainu ir labiau priminė didesnį A-Class variantą. Antroji karta jau orientavosi į šeimai skirtą erdvų automobilį, o trečioji – dar labiau tobulino dizainą ir komfortą, siekdama būti tikru konkurentu tarp kompaktiškų vienatūrių.
Salonas ir įranga
Mercedes-Benz B-Class palieka stiprų prabangos įspūdį – kokybiški apdailos elementai, šiuolaikiškas dizainas ir sumani ergonomika padeda pasijausti tarsi aukštesnės klasės automobilyje. Net lyginant su artimu giminaičiu A-Class, B-Class pasiūlo daugiau erdvės ir šviesos – didesnė galvos vieta ir erdvus bagažinės tūris praverčia šeimoms ar dažnai keliaujantiems vairuotojams.
Centrinėje konsolėje rikiuojasi dvi 7 colių (arba didesnės) multimedijos sistemos, įskaitant naujausios kartos MBUX infotainment platformą. Funkcijų valdymas yra gana intuityvus, o pasirinktinai galima rasti ir platų komforto paketų sąrašą: nuo šildomų priekinių sėdynių iki išmanių parkavimo pagalbų ar didesnių ekranų.
Varikliai ir dinamika
Šios kartos B-Class galima rinktis su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Pradinis modelis – B180 (1,3 litro benzinas) – užtikrina ekonomišką važiavimą, nors sportiškumo ir labai didelio dinamiškumo iš jo tikėtis nereikėtų. Galingesnis B200 ir dar stipresnis B220 gali pasiūlyti gerokai daugiau energijos; pastarasis iš vietos iki 100 km/h įsibėgėja per 7,2 sekundės. Dyzelinis B180d garsėja ekonomiškumu, nors didesnėse apsukose garsas primena apie dyzelinio variklio pobūdį. Populiariausias pasirinkimas – B200d, kuris pasižymi tolygiu galios perdavimu ir yra labai tinkamas tiek miestui, tiek užmiesčiui.
Netrūksta ir pažangios hibridinės versijos – B250e. Tai 1,3 litro benzino ir elektromobilio jėgainės duetas, leidžiantis nuvažiuoti iki 71 kilometro vien elektra, o dinamika beveik prilygsta benzininiam analogui B250.
Važiavimo komfortas ir valdymas
B-Class smagiausia dalis neabejotinai yra komfortas – automobilis švelniai sugeria nelygumus ir net važiuojant prastesniais keliais išlieka ramus bei subalansuotas. Didelės duobės kartais gali priminti apie save, tačiau tai – retas atvejis. Valdymas neutralaus pobūdžio, tačiau posūkiuose automobilis nenusileidžia konkurentams – juntama užtikrinta vairo reakcija ir pakankamai geras sukibimas su keliu.
Praktiškumas ir talpumas
Mercedes B-Class puikiai tinka tiems, kurie vertina erdvę ir funkcionalumą. Salonas pasižymi plačia galimybe reguliuoti sėdynes, o galinėse eilėse vietos pilnai užteks net ilgiems keleiviams. Didelis bagažinės tūris – vienas iš didžiausių segmente: į ją be vargo telpa vežimėliai, sporto inventorius ar didesni pirkinių kiekiai, o žemai esantis krovimo slenkstis palengvina didesnių daiktų įkėlimą.
Komplektacijos ir įrengimų tipai
Modelis gaminamas su dviem pagrindinėmis komplektacijomis – „Sport“ ir „AMG Line“. Jau bazinė „Sport“ įranga siūlo automatinį klimatą, LED žibintus, kruizo kontrolę, dirbtinės odos aptrauktas sėdynes ir 17 colių ratlankius. Aukštesnės komplektacijos papildomai siūlo sportiškesnį eksterjerą, didesnius ratus, sportines sėdynes, multi-zonos klimatą, prabangesnes apšvietimo sistemas, beraktę prieigą ar panoraminį stoglangį – priklausomai nuo pasirinkto paketo.
Eksploatacijos kaštai
Degalų sąnaudos
- B180d vidutinės degalų sąnaudos – apie 4,6 l/100 km (CO₂ emisija – 111 g/km)
- B200d sunaudoja apie 4,9 l/100 km (CO₂ – 115 g/km)
- B220d dyzelinis agregatas – 5,0 l/100 km (CO₂ – 116 g/km)
- B180 benzininis – apie 6,0 l/100 km (CO₂ – 127 g/km)
Taršos mokestis
Lietuvoje B-Class taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijų, kuro tipo ir automobilio pirmos registracijos metų. Mažesnių emisijų modeliai ar hibridai dažnai kaštuoja pigiau, o dyzeliniai ir didesnės galios agregatai gali mokėti didesnius mokesčius. Prieš pirkdami būtinai įvertinkite individualius parametus – jie turės reikšmės metinėms eksploatacijos išlaidoms.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo ir aptarnavimo kainos – panašios, kaip ir kitų aukštesnės klasės vokiškų automobilių. Mercedes siūlo išankstinius techninės priežiūros planus, kurie leidžia išskaidyti paslaugų mokestį ir yra patogūs ilgalaikėje perspektyvoje.
Patikimumas
Nors Mercedes-Benz B-Class pasižymi išskirtine apdailos kokybe, modelis kartais sulaukia skundų dėl smulkių elektronikos trikdžių – dažniausiai liečiant multimedijos ekranus, parkavimo jutiklius ar variklio užvedimo elementus. Dyzeliniai agregatai retkarčiais kelia rūpesčių dėl paleidimo arba variklio veikimo netolygumo, o abi kuro versijos – dėl retų pakabos problemų. Serviso atsiliepimai skirtingi: vieni vairuotojai giria paslaugų kokybę, kiti nuogąstauja dėl aukštesnių kainų ar užtrunkamų dalių pristatymų. Tačiau dauguma automobilių kasdienines keliones įveikia be rimtų trikdžių.
Kainos ir pasirinkimai
2019 m. pagamintas bazinis modelis (B180 benzinas arba B180d dyzelis) kainuoja nuo 14 040 eurų, priklausomai nuo ridos ir būklės. Prabangesnės komplektacijos tuo pačiu laikotarpiu siekia 15 210–21 060 eurų. 2020–2021 metų automobiliai dažniausiai parduodami už 21 060–23 400 eurų, o naujesni, iš 2022–2023 metų – nuo 23 400 iki 28 080 eurų. Hibridinis B250e dažniausiai kainuoja kiek daugiau už benzininį ar dyzelinį analogą.
Kokį B-Class automobilį rinktis?
B180d dyzelinis variantas išlieka vienas ekonomiškiausių ir pakankamai dinamiškų, tačiau siekiantieji prabangos neturėtų vengti ir benzininės versijos su bazine „Sport“ komplektacija – joje rasite visus svarbiausius patogumus.
Kokie dar variantai?
Tarp pagrindinių alternatyvų minėtini BMW 2 Series Active Tourer – patrauklus, sportiškai valdomas, kokybiškai įrengtas automobilis, siūlantis itin taupius dyzelinius variklius. Taip pat verta atkreipti dėmesį į Citroen C4 Picasso ar jo įpėdinį C4 Spacetourer: jie vilioja erdviu ir praktišku interjeru bei gera matomumu. Nors apdaila nėra tokia prabangi kaip Mercedes ar BMW, tačiau šie modeliai dažnai kainuoja mažiau ir tebėra puikūs pirkimo variantai naudotų automobilių rinkoje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.