„Mercedes-Benz C klasė (2014–2021 m.): apžvalga“

„Mercedes-Benz C klasė (2014–2021 m.): apžvalga“

Mercedes-Benz C klasės sedanas – vienas iš tų modelių, kurie asocijuojasi su solidžiu, kokybišku įvaizdžiu. Šio automobilio traukos priežastis suprantama: prabanga, komfortas ir ženklo prestižas vilioja daugelį ieškančių patikimo ir elegantiško automobilio.

Apžvalga

Ketvirtosios kartos C klasės (gaminta nuo 2014 iki 2021 m.) pirkėjai dažniausiai vertina išskirtinį komfortą ir tylą važiuojant. Nors konkurencija tarp vidutinio dydžio prestižinių sedanų didžiulė, C klasė išsiskiria kruopščiai apgalvotu salono dizainu ir technologijomis. Vis dėlto verta paminėti, kad šis Mercedes modelis turėjo ir kelis patikimumo klausimus, todėl apie juos verta pasidomėti prieš perkant.

Stiprūs ir silpnesni aspektai

  • Komfortiškas ir erdvus salonas
  • Ekonomiški varikliai, gausi įranga
  • Išskirtinis prestižas ir saugumas
  • Trūkumai: ne pats geriausias salono izoliavimas nuo kelio ir variklio triukšmo (ypač dyzelinėje versijoje)
  • Sudėtingesnė važiuoklė ir sudėtingas aptarnavimas lyginant su kai kuriais konkurentais
  • Aukštesnė naudoto automobilio kaina rinkoje
  • Dažnos Mercedes atšaukimo kampanijos – pasidomėkite konkretaus egzemplioriaus istorija

Varikliai ir ekonomiškumas

Lietuvos rinkoje dažniausiai sutinkami C klasės modeliai su dyzeliniais varikliais. Įprasta matyti C200d su 1.6 l (136 AG) varikliu, kuris pasižymi pakankama dinamika kasdienėje eksploatacijoje. Šiek tiek galingesnė C220d versija su 2.1 l (170 AG) varikliu pasiūlo daugiau veržlumo, o automobilio degalų sąnaudos ir CO₂ emisija iš esmės nesiskiria nuo silpnesnės versijos.

C250d (2.1 l, 204 AG) – dar galingesnė, tačiau reiklumas degalams didesnis, kaip ir vėlesnė 2.0 l C300d (245 AG) versija. Benzininių variklių gerbėjams skirta C180 su 1.6 l (156 AG) arba C200 su 2.0 l (184 AG) agregatais, kurie garsėja sklandžiu veikimu. Mėgstantiems sportiškumą verta pasidomėti C300 (2.0 l, 258 AG) ar net C43 (3.0 l, 390 AG) ir C63 (4.0 l, 476–503 AG AMG) versijomis, tačiau šių modelių dėmesys daugiau orientuotas į vairavimo malonumą, nei į ekonomiškumą.

Mažiausias degalų sąnaudas siūlo hibridai – benzininis C350e, dyzeliniai C300h arba kištukiniai C300de modeliai. Tačiau realiomis sąlygomis šių modelių sąnaudų rezultatai paprastai būna kiek didesni nei numatyta gamintojo.

Įrangos lygiai

Pagrindinis „SE“ įrangos paketas siūlo 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, lietaus jutiklius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, atbulinės eigos kamerą, susidūrimų prevencijos funkciją ir 7 colių multimediją su lietimu valdomu valdikliu bei elektrine sėdynių reguliacija.

Papildomai pasirinkus „SE Executive“ gaunate šildomas priekines sėdynes, Garmin navigaciją, parkavimo jutiklius priekyje ir gale bei 17 colių ratlankius. „Sport“ versija išsiskiria LED žibintais, žemesne pakaba, sulankstomais ir tamsėjančiais veidrodžiais, sportinėmis odinėmis sėdynėmis.

„AMG Line“ įranga dar labiau sportiška: 18 colių AMG ratlankiai, ryškus kėbulo dizainas, sportinė pakaba. Įspūdingiausios AMG C43 ir C63 versijos pasižymi specialiomis vidaus detalėmis, „Artico“ oda, raudonais saugos diržais (C43), arba dar prabangiau – Nappa oda ir užraktu galiniame diferenciale (C63).

Važiavimas ir valdymas

Kelyje C klasė leidžia mėgautis puikiu komfortu, nors, palyginti su kai kuriais konkurentais, valdymas šiek tiek mažiau sportiškas. Kelyje į saloną gali patekti daugiau kelio ir variklio triukšmo (ypač dyzeliniuose modeliuose), tačiau pakabos darbas išlieka aukštos klasės.

Salonas ir praktiškumas

C klasės interjeras vizualiai labai patrauklus ir erdvus. Priekinėje dalyje daug vietos, nemažai skyrelių daiktams laikyti, o sėdynes bei vairą galima reguliuoti pagal įvairius poreikius – komforto norintiems skirtų kompromisų čia beveik nėra. Galinių keleivių vieta taip pat erdvi, ypač dėl aukštos stogo linijos, tačiau bagažinė mažesnė nei kai kurių konkurentų ir pasižymi siauresne anga, tad netilps visi norimi daiktai ilgesnei kelionei.

Nuo 2018 m. atnaujintuose modeliuose atsirado didesnis, 10,3 colių, informacinis ekranas ir daugiau pagalbinių vairuotojo technologijų, todėl verta ieškoti būtent naujesnio varianto.

Išlaidos ir priežiūra

Kiek kainuoja naudotas Mercedes C klasės sedanas?

Lietuvos rinkoje galima rasti ganėtinai daug šio modelio pasiūlymų. Pigesni egzemplioriai su didesne rida kainuoja nuo maždaug 10 500 eurų, tačiau norint įsigyti automobilį su vidutine rida, pagamintą nuo 2015 metų, verta planuoti bent 14 000 eurų biudžetą. 2017 metų C220d Sport modelio kaina vidutiniškai siekia 18 700 eurų. Už 2019–2020 m. automobilius sumokėsite nuo 23 400 iki 29 200 eurų, o patys naujausi, 2021 metų sedano modeliai, kainuoja apie 25 700–29 200 eurų. AMG C43 vertė apie 32 800 eurų, o pilnai sukomplektuotas AMG C63 gali siekti 34 000 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

Degalų sąnaudos pagal variklius

  • C300de hibridas: 1,3 l/100 km (oficiali gamintojo reikšmė), elektrinis rida – iki 53 km
  • Plug-in benzininis hibridas: 2,1 l/100 km, elektrinis rida – iki 31 km
  • C300h dyzelinis hibridas: 3,0 l/100 km
  • C220d: iki 4,0 l/100 km (2015–2018 m.), 4,9 l/100 km (2018–2021 m.)
  • C200d: iki 3,9 l/100 km (2015–2018 m.), 4,6 l/100 km (2018–2021 m.)
  • C250d: 4,6 l/100 km
  • C180: 5,4 l/100 km
  • C200 benzinas: apie 5,3 l/100 km (priklauso nuo ratlankių dydžio ir padangų)
  • C300: 7,0 l/100 km
  • C43: 9,3 l/100 km
  • C63: apie 9,8 l/100 km

CO₂ emisija ir taršos mokestis

Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo anglies dvideginio kiekio, kuris išmetamas į aplinką. C klasės hibridiniai modeliai išmeta iki 100 g/km CO₂. C200d 101 g/km, C220d – 104 g/km, C250d – 117 g/km, benzininis C200 – 123 g/km. Sportiškiausių AMG modelių emisija gali siekti 183–192 g/km. Tokie rodikliai lems skirtingus taršos mokesčius – kuo žemesnė CO₂ emisija, tuo tarifas mažesnis.

Serviso ir remonto išlaidos

Mercedes-Benz serviso paslaugos dažnai kiek brangesnės nei populiarių markių, o kai kurios dalys, ypač originalios, kainuoja nemažai. Pirmus du techninės priežiūros aptarnavimus automobilio amžiui nesiekus 12 mėn. kainuoja apie 955 eurus, o vėliau pakyla iki maždaug 1070 eurų už du aptarnavimus. Palyginimui, Audi A4 analogiškos priežiūros išlaidos – nuo 547 iki 695 eurų.

Patikimumas

Vartotojų apklausos rodo, kad Mercedes C klasės ilgaamžiškumas išlieka geras, tačiau yra žinomi atvejai, kai reikėjo remontuoti išmetamųjų dujų daviklius, ypač automobiliuose iki 80 000 km ridos. Kai kurių savininkų nuomone, aptarnavimas Mercedes servisuose kainuoja daugiau nei tikėtasi, ypač užnaujinant navigacijos žemėlapius ir keičiant dėvimąsias dalis.

Kokį C klasės sedaną rinktis?

Geriausias pasirinkimas

Mūsų nuomone, optimalus variantas – C220d su 2.1 l dyzeliniu varikliu: ekonomiškas, patikimas ir pakankamai dinamiškas. Įrangos atžvilgiu verta dairytis bent jau „Sport“ varianto, kuris pasiūlys patogumų tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms – ypač su „Premium“ paketu.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

Panašaus tipo automobilių pirkėjai dažnai renkasi tarp Audi A4 ir BMW 3 serijos. Audi A4 išsiskiria praktiškesniu salonu, didesne bagažine ir puikiais, tyliai veikiančiais varikliais, o jo valdymas – malonus bei dinamiškas. BMW 3 serija jau ilgus metus yra etalonas verslo klasės segmente, pasižyminti sportišku valdymu, aukšta kokybe ir komfortu. Ieškantiems idealaus balanso tarp komforto, važiavimo malonumo ir ekonomiškumo verta atkreipti dėmesį į visus šiuos modelius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *