Mercedes-Benz M klasės (2012–2015 m.) apžvalga

Mercedes-Benz M klasės (2012–2015 m.) apžvalga

Mercedes-Benz M klasės visureigis visada traukė žvilgsnius – šis modelis skirtas tiems, kurie ieško tvirto, prabangaus ir universalaus automobilio. Trečiosios kartos M klasė išsiskiria solidžia išvaizda ir derina komfortą su rimtomis pravažumo savybėmis. Tai vokiškas atsakas visiems žinomiems premium klasės visureigiams ir tikras konkurentas galingiausiems šio segmento modeliams.

Prabanga ir funkcionalumas viename

Tiek mieste, tiek bekelėje M klasės visureigis užtikrina stabilų ir ramų važiavimą. Automobilio dizainas solidus, bet neperspaustas – čia dera elegancija ir masyvumas. Daugelis šią M klasę renkasi dėl praktiškumo: ji ne tik patogi kasdieniam naudojimui, bet ir pajėgi įveikti sudėtingesnius kelių ruožus.

Patogumas salone bei gausi įranga

Viduje M klasė atrodo kaip tikras prabangus automobilis: kokybiškos apdailos medžiagos bei puiki surinkimo kokybė. Priekinių sėdynių erdvė gausi, gale taip pat patogiai įsitaisys trys keleiviai. Bagažinė didžiulė, o galines sėdynes nuleidus – talpa tampa įspūdinga.

Standartiškai visi automobiliai turėjo dviejų zonų klimato kontrolę, elektrinius bei odinius priekinius sėdynių reguliavimus, šildomus veidrodėlius, lietaus jutiklius, greičio palaikymo sistemą, bei vairuotojo nuovargio stebėjimo įrangą. Aukštesnės komplektacijos siūlė dar daugiau komforto ir saugumo įrangos, tad verta pasidomėti konkrečiu modeliu ir jo sąrašu.

Techninė pusė – varikliai ir dinamika

Po variklio dangčiu buvo montuojami 2,1 litro keturių cilindrų dyzelinis ML250 arba 3,0 litro V6 dyzelinis ML350. Ieškantiems ekstremalaus pajėgumo buvo ir benzininė ML63 versija, kurios maksimalus galingumas siekė net 518 AG.

Net bazinis ML250 pasižymi dideliu sukimo momentu, tad dinamikos kasdienai visiškai pakanka. V6 dyzelis užtikrina dar daugiau galios ir patrauklumo magistralėje, o ML63 – išties lenktyninis variantas, kuris nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja vos per 4,8 sekundės.

Važiavimo savybės

M klasė skirta komfortui, o ne sportiškumui. Pavadinimas įpareigoja važiuoti minkštai – oro ar plieninių spyruoklių pakaba puikiai sugeria kelio nelygumus. Važiuojant vidutiniu tempu automobilis išlieka stabilus, tačiau aštresnėse situacijose geriau nevaryti – didelis svoris vis dėlto jaučiamas.

Vėjo ir padangų keliamas triukšmas minimalus, tačiau abu dyzeliniai varikliai dirba šiek tiek griežtai. Visgi bendra salono akustika rami, o interjeras išties solidus.

Eksploatacija ir išlaidos

Kainos ir išlaikymo kaštai

Naudotų M klasės visureigių kainos Lietuvoje – labai įvairios. Už 19 890 € galėtumėte rasti modelį su vidutinėmis ridomis, tvarkinga istorija ir gerais komplektacijos rodikliais. Kainos už 2013–2014 m. automobilius siekia nuo 21 060 € iki 23 400 €, o naujesni, su geresne įranga – net iki 29 250 €. Reti ir galingi ML63 kainuoja nuo 35 100 €.

Ekonomiškiausias ML250 sunaudoja apie 6,1 l/100 km, išskirdamas 159 g/km CO₂ – puikus rezultatas tokiam dideliam automobiliui. ML350 vidutinė kuro sąnauda siekia apie 7,2 l/100 km, o ML63 – apie 12 l/100 km. Priklausomai nuo pasirinkto variklio, Lietuvoje taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kuo tarša didesnė, tuo metinis mokestis bus didesnis.

Draudimo įmokos šiam modeliui priklauso nuo variklio galios ir vertės – dažniausiai jos būna gana aukštos. Reguliari techninė priežiūra šiek tiek brangesnė nei vidutinė, bet dalys lengvai prieinamos. Daugelis savininkų, siekdami mažesnių išlaidų, renkasi nepriklausomus servisus.

Kuris variantas – geriausias?

Daugumai pirkėjų rekomenduotinas ML250 – jis pakankamai dinamiškas ir išlaidos bus šiek tiek mažesnės nei galingesnių versijų. Jeigu randate už gerą kainą SE Executive komplektacijos automobilį, verta jį rinktis – įrangos netrūks net paprastesnėse versijose.

Vertos dėmesio alternatyvos

  • BMW X5 – taip pat solidus ir gerai atrodantis visureigis, siūlantis patrauklų vairavimo malonumą, erdvų saloną ir solidžius pravažumo parametrus. Rinkoje galima rasti geros būklės naudotų modelių už prieinamą kainą.
  • Range Rover dažnai laikomas prestižo etalonu: išskirtinis komfortas vietoje ir aukščiausio lygio pravažumas. Tačiau patikimumas reikalauja papildomos priežiūros ir investicijų.
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *