Ilgą laiką vienatūriai buvo vertinami labiau dėl praktiškumo nei dėl išskirtinio dizaino ar komforto. Visgi vis dažniau pasirodo modelių, kurie pasižymi ne tik funkcionalumu, bet ir prabanga, drąsiai besivaržančia su geriausiais limuzinais ar visureigiais. Artėjantis naujos kartos „Mercedes-Benz V-Class“ modelis demonstruoja, kaip toli gali žengti komfortas ir aukščiausio lygio įranga šioje transporto priemonių klasėje.
Elektrinis „Mercedes-Benz Vision V“: naujas prabangos etalonas vienatūrių segmente
Netrukus rinkoje pasirodysiantis naujas „V-Class“ modelis leis atrasti daug daugiau nei paprastą kelionę automobiliu. Gamintojas žada ne tik įvairias sėdėjimo konfigūracijas, bet ir iki šiol vienatūriams nematytą prabangos lygį – ypatingas dėmesys bus skiriamas komfortui bei privatumui. Naujos kartos modelis buvo kuriamas pagal koncepcinį „Vision V“ automobilį, pristatytą Šanchajaus automobilių parodoje. Tai – visaverčio keleiviams skirto modelio prototipas, kuris taps flagmanu tarp visų gamintojo keleivinių automobilių.
Aiški riba tarp komercinio ir asmeninio naudojimo
Pagrindinė naujojo modelio kryptis – aiškus skirtumas tarp komercinio transporto ir asmeniniam naudojimui skirtos prabangos. „Metris“ ir „V-Class“ modeliai bus gaminami ant naujos „Van.EA“ elektrinės platformos, kuri leis sukurti unikalius dizaino ir komforto sprendimus. Nors bus siūlomos ir taupesnės vidaus degimo variklių versijos (jos gaminamos su 70 % tų pačių detalių kaip ir elektrinės), pagrindinis dėmesys skirtas elektros pavarai, užtikrinančiai didžiausią patogumą bei galimybes. Ši platforma bus naudojama ir didesnio „Sprinter“ modelio naujoje versijoje.
Naujas dizaino požiūris – minimalistinis, bet rafinuotas
Koncepcinis modelis išsiskiria itin modernaus silueto kėbulu: trumpi išsikišimai priekyje ir gale, žemas kapotas, išraiškingos linijos bei chromuoti langų apvadai sustiprina dinamišką įvaizdį. Ypatingas dėmesys skirtas aerodinamikai, tad automobilis – itin erdvus ir juo tikrai nesunku pasaulyje atpažinti „Mercedes-Benz“. Priekinę dalį puošia šviesomis apšviesti chromo elementai, o trijų spindulių žvaigždės motyvais dekoruoti žibintai papildo markės identitetą. Itin masyvūs, 61 cm skersmens ratlankiai su šviečiančiomis detalėmis išskiria automobilį miesto sraute. Galinės dalies stumdomasis stiklo dangtis išryškina šiuolaikišką dizainą: jį puošia daugiau nei 450 stiklo elementų, formuojančių išskirtinį galinių žibintų motyvą.
Prabangi ir futuristinė salono erdvė
Saloje vyrauja itin šviesūs atspalviai, kokybiškos Nappa odos apdaila, o priekinę panelę dengia net trijų ekranų „Superscreen“ sistema. Centrinė konsolė ir durelių dangos tęsia taisyklingų formų temą, kuri bus išlaikyta ir serijinėje gamyboje. Metaliniai ekranų laikikliai – vienas iš futuristinių elementų, tačiau tikėtina, kad šios detalės serijiniame modelyje bus pakeistos praktiškesniais variantais.
- Skaidrūs skyriai centrinėje konsolėje pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, durelėse yra vieta akiniams nuo saulės ar gertuvėms.
- Burmester audio kolonėlės kruopščiai įkomponuotos į skaidrius panelės elementus.
- Dažnas atvirų porų medienos ir poliruoto metalo naudojimas, kartu su multizoniniu salono apšvietimu, sukuria progresyvų įspūdį.
- Individualių pagalvių pagrindu sukonstruotos sėdynės su aliuminio detalėmis stiprina vizualinę salono vientisumą.
Komfortas ant ratų – erdvė, lygi lėktuvo verslo klasei
Keleivių zoną nuo priekinės dalies skiria išmanioji, elektromiškai valdoma stiklinė pertvara, galinti tapti visiškai nepermatoma arba permatoma pasirinkus nustatymą. Ši pertvara įmontuota ties elegantiškai suformuotu mediniu pagrindu, o po grindimis paslėptas 165 cm įstrižainės „4K“ ekranas gali būti pusiau ar visiškai iškeltas ir naudoti įvairioms multimedijos funkcijoms: filmams, žaidimams, vaizdo konferencijoms ar net karaoke. Papildomai – septyni projektoriai atkuria vaizdus ant lubų, šoninių panelių ir grindų, aktyvios sėdynių vibracijos ir dinaminis apšvietimas užtikrina maksimalų įsitraukimą.
Galinėje dalyje sėdynės primena pirmos klasės orlaivio vietas – jos pilnai atsilenkia ir pasižymi didesniu komforto lygiu nei kai kurie išskirtiniai limuzinai. Integruoti staleliai, ištraukiamos konsolės ir papildomai įmontuoti 42 garsiakalbiai paryškina išskirtinę akustinę aplinką. Įmontuotos vitrinos su originaliais aksesuarais – pavyzdžiui, šachmatų rinkiniu ar kokteilių taure – demonstruoja asmeniškumo ir išbaigtos erdvės kūrimą.
Laukiama ir serijinio, ir dar prabangesnio modelio
Nors koncepcinis „Vision V“ modelis nepasižymi „Maybach“ ženklinimu, neatmetama galimybė, kad ateityje pasirodys dar ištaigingesnė versija. Gamintojas įvertino susidomėjimą „pseudo-Maybach“ modifikacijomis, todėl neatmestina, jog išvysime ir oficialų itin prabangų modelį. Visgi pirmiausia bus pristatytas bazinis „V-Class“, kurio oficiali premjera numatyta 2026 metais, o viešas pristatymas galimas jau šiemet.
Numatoma, kad pagrindinė modelių kainodara prasidės nuo maždaug 56 000 Eur ir, priklausomai nuo pasirenkamų papildomų funkcijų, gali perkopti 94 000 Eur ribą. Bus siūlomos ne tik išskirtinės keturių vietų, bet ir įprastos, trijų eilių sėdynių konfigūracijos. Tokie vienatūriai taps puikia alternatyva komforto ieškantiems keleiviams ir, akivaizdu, nulems naujas tendencijas šiame automobilių segmente.




