Jeigu ieškote automobilio, kuris išsiskiria prestižu ir solidžiu įvaizdžiu, Mercedes-Benz C klasės sedanas dažnai patenka tarp pirmųjų pasirinkimų. Šis modelis visada buvo siejamas su aukštesne klase ir prabangos pojūčiu, todėl patrauklus norintiems solidžiai atrodyti kasdienėje aplinkoje.
Apžvalga
Naujausios kartos Mercedes C klasė – subalansuota tiems, kurie svarbiausius prioritetus teikia važiavimo komfortui ir kokybiškiems sprendimams. Pastebima, kad naudotų šio modelio kainos Lietuvoje išlieka aukštesnės palyginti su kai kuriais konkurentais, o salono apdailos kokybė kai kuriuose elementuose nėra visiškai tolygi. Vis dėlto modelis pelnė ypatingą populiarumą ir dėl galingų efektyvių variklių, ir dėl didelio komforto lygio.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Didelis vien elektra įkraunamos PHEV versijos nuvažiavimo atstumas
- Suteltas dėmesys važiavimo patogumui
- Lengvai valdomas ir manevringas modelis
- Didelė dalis variklių su elektros pagalba
- Kai kurių konkurentų salonai pranašesni apdailos kokybe
- BMW 3 serija – sportiškesnė ir smagesnė vairuoti
- Mercedes patikimumo vertinimai nėra tarp geriausių
Varikliai ir dinamika
2021 m. ir naujesnėse C klasės kartose rasite gausų benzininių, dyzelinių ir įkraunamų hibridinių agregatų pasirinkimą. Bazinė 201 AG galios C200 benzininė versija reikalauja aktyvesnio darbo, tačiau C300 – žymiai gyvesnė ir galingesnė. Dyzelinė C220d taip pat pasižymi gera dinamika ir efektyvumu, o norintiems maksimalių galimybių, siūloma 262 AG C300d versija, kuri nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 5,7 sek.
Įkraunamas hibridas C300e maloniai stebina – jis elektra gali nuvažiuoti net apie 30 km daugiau nei artimiausi konkurentai. Visa 308 AG galia suteikia užtikrintą ir sklandų pagreitį, o variklių perjungimas tarp elektros ir vidaus degimo vyksta beveik nepastebimai.
Naujos kartos AMG modeliuose, tarp jų C43 ir C63, elektrifikacija taip pat atlieka svarbų vaidmenį. Galingiausias C63 su PHEV sistema išvysto net 671 AG ir nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 3,4 sek. Nepaisant to, elektromobilumo galimybės čia yra ribotos – elektrinis nuotolis oficialiai siekia vos 11 km.
Važiavimo savybės ir komfortas
Šiuolaikinė C klasė pastebimai komfortiškesnė už ankstesnius modelius – ypač maloniai vertinama galinė oro pakaba, montuojama PHEV versijoje, kuri puikiai slopina nelygumus ir padeda susidoroti su papildomu akumuliatoriaus svoriu. Skirtumas tarp įkraunamų ir standartinių versijų komforto – beveik nepastebimas.
Mažiau džiugina triukšmo izoliacija: važiuojant didesniu greičiu į saloną patenka nemažai kelio bei, ypač dyzeliniuose modeliuose, variklio garsų.
Salonas ir praktiškumas
C klasės viduje dominuoja modernūs, ryškūs ekranai – 12,3 colio skaitmeninis prietaisų skydelis ir net 11,9 colio vertikaliai orientuotas centrinis jutiklinis ekranas. Visos klimato valdymo funkcijos pateikiamos apatiniame ekrano segmente, tačiau fizinių mygtukų trūkumas valdymą padaro kiek sudėtingesnį.
Ergonomiškumu ir suprantamumu kai kurie konkurentai (ypač Audi) vis dar lenkia Mercedes, nes jų valdymo sprendimai paprastesni. Vis dėlto C klasėje sėdėjimo ergonomika puiki: daug reguliavimo galimybių, priekyje – gausu vietos ir daiktadėžių, o galinių sėdynių erdvė geresnė nei daugelyje konkurentų. Aukšti keleiviai išvengs galvos kliuvimo net su panoraminiu stikliniu stogu.
Bagažinės talpa – didesnė nei Jaguar XE, panaši kaip Audi A4, tačiau šiek tiek atsilieka nuo BMW 3 serijos ar Tesla Model 3.
Komplektacijos ir įranga
Net bazinė AMG Line komplektacija džiugina sportiška išvaizda viduje ir išorėje, skaitmeniniu spidometru bei dideliu lietimui jautriu ekranu, oda aptrauktais šildomais priekiniais sėdynėmis. AMG Line Premium prideda bekontaktę užvedimo sistemą, papildytos realybės navigaciją, elektra reguliuojamas priekinės sėdynes su atmintimi, o aukščiausios klasės AMG Line Premium Plus turi jau trigubos zonos klimato kontrolę, panoraminį stoglangį ir puikią Burmester garso sistemą.
AMG modeliai turi dar daugiau išskirtinių elementų: sportines sėdynes, detales iš odos ir anglies pluošto, raudonus saugos diržus ar ypatingą priekinių žibintų apšvietimą su kelio paviršiaus projekcija, priklausomai nuo komplektacijos.
Eksploatacijos išlaidos
Kainos ir vertė
Naudotų 2021–2022 metų C klasės modelių kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 25 700 eurų. Norint 2023 metų automobilio, reikės maždaug 30 400 eurų, o už 2024-ųjų modelį – nuo 36 300 eurų. Įkraunamo hibrido (C300e) kaina dažniausiai viršija 35 100 eurų, o patys naujausi 2025 metų automobiliai – nuo 46 800 eurų.
Degalų sąnaudos
Dyzelinės versijos yra itin ekonomiškos – vidutinės sąnaudos svyruoja apie 4,1–4,7 l/100 km, o įkraunamas hibridas leidžia reikšmingai sumažinti degalų išlaidas trumpesnėmis kelionėmis veikiant tik elektra. PHEV C300e turi 25,4 kWh talpos akumuliatorių, kuris naudojant specialų įkroviklį pilnai įkraunamas per maždaug 2 valandas.
Draudimas ir priežiūra
Įprastų benzininių, dyzelinių ir hibridinių C klasės modelių draudimo įkainių grupės priklauso nuo variklio galingumo ir įrangos lygio – draudimas brangesnis nei kai kurių konkurentų atitikmenims, ypač AMG versijose. Priežiūros ir remonto kainos taip pat išlieka aukštos, tačiau daug autorizuotų servisų siūlo galimybę išskaidyti išlaidas į mėnesinius mokėjimus. Pavyzdžiui, dvi techninės priežiūros apžiūros automobiliams iki metų kainuoja apie 955 eurus, o vyresniems – apie 1067 eurus. Audi A4 tokios pačios aprėpties paslaugos kainuoja 548–695 eurus, priklausomai nuo variklio.
Taršos mokestis
Lietuvoje automobiliams taikomas taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo konkretaus modelio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniams varikliams paprastai tenka didesnė tarpinė, o PHEV ir elektrinės versijos dėl mažos emisijos taršos mokestį dažnai apeina arba jis būna simbolinis.
Saugumas
Mercedes C klasė buvo įvertinta penkiais žvaigždutėmis Euro NCAP testuose už aukštą saugumo lygį ir gerą keleivių apsaugą. Visi modeliai turi aktyvią avarinio stabdymo sistemą, padangų slėgio stebėjimą, oro pagalves (tarp jų – specialią oro pagalvę tarp priekinių sėdynių) bei aklųjų zonų stebėjimą, kuris kituose modeliuose dažnai prieinamas tik brangesnėse versijose.
Garantija
Naujai įsigytiems Mercedes-Benz C klasės automobiliams suteikiama trejų metų gamyklinė garantija be ridos apribojimų, į kurią įskaičiuota ir trejų metų techninės pagalbos paslauga.
Patikimumas
Naujoji C klasė dar nespėjo patekti į ilgalaikių patikimumo reitingus, tačiau ankstesnė karta tarp vadinamųjų „premium“ automobilių liko viduryje – netoliese BMW 3 serijos, Jaguar XE ir Volvo S60. Gamintojo patikimumo reitingai taip pat nėra aukščiausi, tačiau Mercedes vis dar išlieka konkurencingas pasirinkimas savo klasėje.
Kurį Mercedes C klasės modelį rinktis?
Didžiausią universalumą ir ekonomiją suteikia įkraunamas hibridas C300e, kuris gali sumažinti išlaidas degalams važinėjant mieste ar trumpais atstumais. Komplektacija AMG Line Premium suteikia daugiau komforto ir kasdienių patogumų su pažangiomis technologijomis.
Kokias alternatyvas svarstyti?
Ieškant kitų prabangių sedanų verta apsvarstyti Audi A4, kuri turi dar daugiau vietos viduje, talpesnę bagažinę, aukštesnės kokybės vidaus apdailą ir paprastą, intuityvią multimediją. Vairavimo malonumo lyderė išlieka BMW 3 serija – dėl puikaus vairavimo balanso, grakščių važiavimo savybių ir labai kokybiškos surinkimo. Ji puikiai tiks tiems, kas ieško sportiškų pojūčių, daug vietos ir racionalių eksploatacijos kaštų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.