Mersedes-Benz CLS kupė jau trečiosios kartos modelis, kuris Lietuvos vairuotojams siūlo išskirtinį komforto, dinamikos ir stiliaus derinį. Nors dizainas ir traukia akį, šiame automobilyje slypi kur kas daugiau nei tik graži išorė – čia dera prabangi įranga, tikslus valdymas ir efektyvūs varikliai.
Varikliai ir valdymas
Mersedes CLS siūlomi galingi benzininiai ir dyzeliniai varikliai, visi su turbokompresoriumi ir automatine devynių laipsnių pavarų dėže. Pagrindą dyzelinių variklių gamoje sudaro 2,0 l, 242 AG keturių cilindrų modelis (300d), stipresni 3,0 l, šešių cilindrų dyzeliai – 282 AG (350d) ir 335 AG (400d). Benzininių alternatyvų mėgėjai gali rinktis 2,0 l, 295 AG (350) arba 3,0 l šešių cilindrų modelius: 362 AG (450) ar net sportišką 429 AG AMG 53.
Keturcilindriai CLS modeliai yra galiniais varomaisiais ratais, o šešių cilindrų versijos komplektuojamos su visų varančiųjų ratų „4Matic“ sistema. Nepaisant variklio tipo, visi sutiks – CLS pasižymi jautriu vairavimu ir geru sukibimu su keliu.
Važiavimo įspūdžiai ir komfortas
Važiuojant CLS kupė, iškart pajuntamas aukštas komforto lygis. Varikliai, ypač šešių cilindrų dyzeliai, tylūs – vėjo švilpimas vos girdimas. Tačiau pravažiuojant per duobes ar nelygumus, pakabos garsas tampa aiškiau juntamas ir net papildoma oro pakaba nesumažina to iki minimumo. Važiuojant didesniu greičiu viskas stabilizuojasi – automobilis tampa tylus ir ramus.
Vairavimo malonumo netrūksta: tiksli vairo sistema, pavaros perjungiamos staigiai, stabdžiai paskirsto jėgą tolygiai. Svarbu paminėti, kad žemo stogo linija riboja vietą aukštesniems keleiviams, ypač gale, o pedalai bei transmisijos tunelio iškilimas prie kairės kojos gali būti nepatogūs ilgesnėse kelionėse. Bagažinė – pakankamai talpi, tačiau jos angos dydis sumenkina praktiškumą įdedant didesnius daiktus.
Įranga ir papildomos galimybės
Lietuvoje visi CLS kupė modeliai registruojami AMG Line komplektacijos, todėl standartinė įranga itin plati: 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, automatinis avarinio stabdymo asistentas, palaikymo eismo juostoje sistema, LED adaptyvūs žibintai, šildomos odinės priekinės sėdynės, bekontaktė užvedimo sistema, 12,3 colio multimedijos ekranas, galinės sėdynės dalijasi 40/20/40 principu.
CLS versijos su „Premium Plus“ paketu pasižymi pilnu išmaniųjų telefonų integravimu, pažangia „Burmester“ garso sistema, 360º kamera bei elektriniu priekinių sėdynių reguliavimu. Komforto paketas prideda nappa odos apdailą, oro pakabą ir salono kvapų sistemą – tačiau šių priedų papildoma vertė ne visada pateisina kainą.
Eksploatacijos išlaidos
Degalų sąnaudos ir mokesčiai
Pagal oficialius WLTP duomenis, ekonomiškiausias yra 300d dyzelinis variklis – 45,6 mpg, kas atitinka apie 6,2 l/100 km. 350d ir 400d vidutinės sąnaudos – 6,8 l/100 km. Benzininių modelių vartojimas kiek didesnis – 350 modelis su keturiais cilindrais vartoja apie 7,8 l/100 km, šešių cilindrų 450 – vidutiniškai 8,3 l/100 km, o AMG 53 versija – 9,1 l/100 km.
Lietuvoje Mersedes CLS priklauso nuo taršos mokesčio, kuris apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, degalų tipą ir pirmos registracijos metus. Kuo naujesnis automobilis ir kuo mažesnė jo tarša – tuo mažesnės privalomos įmokos.
Priežiūros kaina
Taisymas arba techninė priežiūra oficialiuose Mersedes atstovybėse kainuoja daugiau nei kai kurių kitų prabangių markių aptarnavimas. Už du aptarnavimus sumokėsite apie 955 eurus, trys kainuos apie 1316 eurų, o keturi – apie 1909 eurų.
Kurią naudotą CLS kupė rinktis?
AMG Line išlieka vienintelė ir racionali komplektacija – joje gausu standartinės įrangos, tad papildomų priedų dažnai nebereikia. Norint dar daugiau komforto ir išmaniųjų funkcijų, verta dairytis CLS su „Premium Plus“ paketu – dėl pilnos telefonų integracijos ir kokybiškos garso sistemos.
Optimaliausias variklio pasirinkimas – 350d: šis modelis geriausiai suderina dizelinių variklių dinamiką, ekonomiškumą ir subtilų veikimą. Jei dažnai tenka daug važiuoti mieste, galima rinktis ir benziną, tačiau universaliausiu pasirinkimu išlieka 350d.
Kokios yra alternatyvos?
Ieškantiems prieinamų naudotų kupė, verta apsvarstyti Audi A7 Sportback, kuris ypač vilioja išmaniųjų technologijų mėgėjus bei siūlo keturių varomųjų ratų ir galinių vairuojamųjų ratų kombinacijas, palengvinančias judėjimą mieste.
BMW 6 serijos Gran Coupé taip pat patenka į penkių durų kupė segmentą – šis modelis išsiskiria aukštu rafinuotumo lygiu bei talpiu salonu keturiems suaugusiems keleiviams. Tai solidus pasirinkimas ieškantiems komforto ir įspūdingo dizaino viename automobilyje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.