„Mercedes E-Class“ (2016–2024) apžvalga

„Mercedes E-Class“ (2016–2024) apžvalga

Mercedes-Benz E klasės sedanas jau daugelį metų užima svarbią vietą tarp premium segmento automobilių. Nors jis nėra toks didingas kaip S klasė ar toks dažnai sutinkamas kaip C klasė, E klasės modeliai dažnai yra vadinami idealiu pasirinkimu tiems, kurie ieško prestižo ir praktiškumo. Tai jau penktosios kartos automobilis – pažangiausias E klasės sedanas, pasirengęs konkuruoti su tokiais varžovais kaip BMW 5 serija ar Audi A6.

Privalumai ir išskirtinės savybės

  • Modernus, solidus ir puikiai įrengtas salonas
  • Komfortiška važiavimo kokybė net ir prastesniuose keliuose
  • Platus ir efektyvių variklių pasirinkimas
  • Visos komplektacijos – gausiai aprūpintos įranga
  • Aukštesnės priežiūros išlaidos nei kai kurių konkurentų
  • Galinėje sėdynėje trims keleiviams gali būti ankšta

Universalumas

E klasės Mercedes-Benz siūlo net keletą kėbulo variantų: klasikinį sedaną, talpią universalinę versiją, stilingą kupė, kabrioletą ar šiek tiek visureigišką All-Terrain universalą. Toks universalumas – neatsitiktinis. Tai patvirtina solidžią inžinerinę bazę: E klasė tinkama šeimai, verslui ar ilgiems kelionės maršrutams.

Varikliai ir dinamika

Šiame modelyje surasite itin platų variklių spektrą. Bazinis E 200 d siūlo 148 AG, o pačios galingiausios versijos, tokios kaip E 400 d, pasiekia net 335 AG. Negalima pamiršti ir plug-in hybridų, kurių galia svyruoja nuo 232 AG (benzininis E 300 e) iki 295 AG (E 350 e), taip pat yra ir dyzelinis-hibridas E 300 de (222 AG). Norintiems daugiau sportiškumo, siūlomi AMG modeliai – pavyzdžiui, E 43 AMG (395 AG, vėliau – E 53 AMG su 451 AG) ir pačios galingiausios – 563 AG E 63 arba 603 AG E 63 S.

Net ir baziniai keturių cilindrų dyzeliai veikia tyliai, o standartinė devynių pavarų automatinė dėžė užtikrina sklandų perjungimą. E 220 d pasižymi puikiu balansu tarp galios ir ekonomiškumo, o E 350 d pasiūlo rafinuotą trauką, nors kuro sąnaudos jau aukštesnės. Hibridiniai modeliai, tokie kaip E 300 e, siūlo solidžią elektrinio važiavimo patirtį (apie 32 km nuvažiuojamas atstumas), tačiau pajudant iš vietos su išsikrovusia baterija realios sąnaudos išauga.

Bendras visų variklių bruožas – sklandus galios perdavimas ir komfortiškumas kasdienėje eksploatacijoje. Hibridiniai modeliai labiausiai tinka tiems, kurie kasdien važinėja trumpus atstumus ir turi galimybę įkrauti automobilį namuose ar darbe.

Pakaba ir valdymas

Važiuojant posūkiuose, E klasė pasižymi geru sukibimu ir užtikrintu valdymu. Sportiškesnės versijos siūlo daugiau dinaminių galimybių, tačiau apskritai visa gama orientuota į komfortą. Standartinė plieninė pakaba pasižymi malonia minkštuma, tačiau miesto duobės gali kiek sukrėsti keleivius.

Brangesnė pneumatinė Air Body Control pakaba išlygina didesnius nelygumus, bet trumpi, aštrūs kelio defektai vis dar jaučiami. Adaptuota pakaba E 220 d modelyje suteikia šiek tiek daugiau elastingumo. Visi modeliai pasižymi puikiu akustiniu komfortu – tik sportiškesnės modifikacijos garsesnės dėl didesnių padangų ir aštresnių variklių.

Salonas, praktiškumas ir įranga

Salono kokybe E klasė niekuo nenusileidžia brangesniems broliams. Vairuotojo vieta – patogi ir ergonomiška, o prietaisų panelė logiška, aiškiai išdėstyta. Jei pasirenkamas „platusis“ ekranas, bendras pojūtis tampa itin modernus. Viduje naudojamos medžiagos palieka prabangos įspūdį, valdikliai veikia tiksliai.

Erdvė tiek priekyje, tiek gale – pakankama, ypač patogu važiuoti dviem keleiviams galinėje sėdynėje. Trečiam asmeniui gali būti ankštoka, tačiau bagažinė – talpi, tinkama visos savaitės šeimos viešnagei.

Komplektacijų pasirinkimas paprastas: SE, AMG Line ir AMG Line Premium. Net ir bazinė SE siūlo viską, ko reikia šiuolaikiniam vairuotojui – lengvo lydinio ratlankius, automatinius žibintus, navigaciją, parkavimosi asistentą, šildomas odines sėdynes bei beraktę užvedimo sistemą. AMG Line versija išsiskiria sportiška išvaizda, didesniais ratlankiais ir dirbtinės odos apdaila.

Nuo 2020 m. modeliai atnaujinti: išorė nežymiai pakoreguota, tačiau elektronika ir pagalbinės sistemos stipriai patobulintos. Standartiškai montuojami du 10,25 colių ekranai, o už papildomą kainą – 12,3 colių. Variklių gama papildyta PHEV (benzininėmis ir dyzelinėmis hibridinėmis) versijomis, kurios siūlo nuo 154 iki 362 AG (benzinas) arba 158-326 AG (dyzelis).

Visuose modeliuose jau diegiama EQ Boost sistema, kuri prisideda prie mažesnių kuro sąnaudų ir geresnio ekonomiškumo.

Kuro sąnaudos ir eksploatavimo kaštai

Kuro sąnaudos

Oficialiai ekonomiškiausia yra E 300 de (dyzelinio hibrido) modifikacija, su deklaruojamomis 1,5 l/100 km sąnaudomis. Benzininiai E 300 e ir E 350 e hibridai deklaruoja 2,0–2,1 l/100 km. Kita vertus, realybėje tokias sąnaudas pasieksite tik trumpose atkarpose ir reguliariai įkraunant akumuliatorių. Ilgesnių kelionių metu realus benzino ar dyzelino suvartojimas išauga.

Populiariausių dyzelinių E 200 d ir E 220 d modelių sąnaudos pagal WLTP ciklą siekia apie 5,3 l/100 km, tačiau senesni skaičiavimai buvo dar optimistiškesni – apie 4,9 l/100 km. Galingesni dyzeliai E 300 d ir E 350 d sunaudoja atitinkamai 5,9 ir 6,0 l/100 km, o E 400 d – apie 6,6 l/100 km.

Benzininiai E 200 modeliai vartoja apie 7,4 l/100 km, E 450 – 8,9 l/100 km, AMG versijos kiek daugiau – apie 8,4–9,0 l/100 km. Patys galingiausi, kaip E 63, reikalauja 11,9 l/100 km ir daugiau.

CO₂ emisija ir taršos mokestis

E klasės modelių išmetamo CO₂ kiekis tiesiogiai lemia metinio taršos mokesčio Lietuvoje dydį. Mažiausią taršą demonstruoja E 350 e plug-in hibridas – 49 g/km. Populiarus E 200 d išmeta 102 g/km, o E 220 d – 109 g/km. Sportiškiausiuose AMG modeliuose emisija gali siekti 192–207 g/km.

Lietuvoje taršos mokestis apskaičiuojamas pagal CO₂ emisiją, pirmos registracijos datą ir kuro tipą, tad ekonomiškesni ir naujesni E klasės modeliai bus pigesni išlaikyti.

Priežiūra ir aptarnavimas

Mercedes-Benz aptarnavimo kaštai kiek didesni negu kai kurių konkurentų. Tačiau gamintojas siūlo išperkamuosius planus, kurie leidžia aptarnavimą apmokėti dalimis. Visgi bendrai išlaidos bus aukštesnės nei, pavyzdžiui, analogiškų BMW ar Audi modelių.

Kainos naudotų E klasės automobilių rinkoje

Ieškant naudoto E klasės sedano Lietuvoje, kainos labai priklauso nuo ridų, komplektacijos ir metų. Pavyzdžiui, 2016 m. senesni, daug nuvažiavę automobiliai kainuoja nuo maždaug 16 380 eurų. 2018 m. E 220 d gerame stovyje galima rasti už 23 400 eurų, šešių cilindrų E 350 d kainuoja panašiai. Už galingesnį E 400 d ar ankstyvą E 43 AMG teks pakloti nuo 29 250 eurų. 2019 m. tvarkingų automobilių kainos svyruoja nuo 29 250 iki 35 100 eurų, o 2020 m. modeliai – nuo 35 100 iki 46 800 eurų.

Hibridiniams vidaus degimo ir elektros deriniams (E 350 e) kainos prasideda nuo 28 080 eurų, už dyzelinį-hibridą (E 300 de) – nuo 38 610 eurų. AMG linijos galingiausi modeliai kainuoja nuo 51 480 iki 64 350 eurų.

Rekomendacijos rinktis

Variklis

Jei prioritetas – ekonomiškumas ir važiavimo komfortas, labiausiai verta dėmesio E 220 d modifikacija. Tai optimalus balansas tarp degalų sąnaudų, galios ir ilgaamžiškumo.

Komplektacija

Pats praktiškiausias pasirinkimas – bazinė SE versija, kurioje jau gausu įrangos, o papildomos funkcijos – dažniausiai tik išvaizdos ir prabangos reikalas.

Kokias alternatyvas verta svarstyti?

Tarp pagrindinių E klasės konkurentų – BMW 5 serija, kuri garsėja subtiliu interjeru ir aštriu valdymu. Jaguar XF išsiskiria puikiu komforto ir dinaminių savybių deriniu, taip pat gera kaina, nors triukšmingesnis ir mažiau erdvus.

Jei domitės naudotų E klasės arba kitų prabangių sedanų įsigijimu – rinkoje rasite daug įvairių modelių už skirtingą kainą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *