„Mercedes E klasės kupė (nuo 2016 m.) apžvalga“

„Mercedes E klasės kupė (nuo 2016 m.) apžvalga“

Mercedes-Benz E-klasės kupė – tai itin elegantiškas ir komfortiškas keturvietis automobilis, kuris traukia išvaizda, vilioja aukšta salono kokybe bei sagina prabangos pojūčiu. Nors sportiškų charakteristikų jame gal ir nėra tiek daug, kiek kai kuriuose konkurentuose, tačiau savo ramybe ir gardžiu važiavimo komfortu šis modelis užtikrintai užima savo vietą tarp populiariausių prabangių kupė.

Salonas ir įranga: prabanga be kompromisų

Salono atmosferą E-klasės kupė kuria aukštos kokybės medžiagos, puikiai apgalvota ergonomika ir pažangi įranga. Net pagrindinės komplektacijos AMG Line pirkėjai džiaugsis 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais, adaptyvia pakaba, kruizo kontrole, LED žibintais, moderniu garso įrenginiu ir „Bluetooth“ sąsaja. Nuo 2020 metų pasirodė atnaujinta versija, kurią lengva atskirti pagal pakitusį eksterjerą bei naują vairą.

Daugelyje modelių montuojamas 8,4 colių multimedijos ekranas su integruota navigacija, valdomas patogiu sukamuoju selektoriumi. Aukštesnėse komplektacijose randamas 12,3 colių ekranas, kuris siūlo dar daugiau funkcijų – „Apple CarPlay“, „Android Auto“ bei belaidžio interneto prieigą.

Vairavimo savybės: komfortas svarbiausia

Kupė pagrindą dalijasi su E-klasės sedanu, todėl pasižymi ypač ramiu ir tyliu važiavimu net ir ilgose kelionėse. Visuose modeliuose montuojama devynių pavarų automatinė greičių dėžė, kuri sklandžiai bei operatyviai parenka pavaras tiek automatiškai, tiek rankiniu būdu naudojant pavarų perjungiklius prie vairo.

Standartinė pakaba – su plieninėmis spyruoklėmis ir adaptyviais amortizatoriais, tačiau galima rinktis ir pneumatinę pakabą, kuri dar veiksmingiau slopina kelio nelygumus, ypač važiuojant didesniu greičiu. Įveikiant posūkius E-klasės kupė neblizga sportinio valdymo tikslumu – vairas gana nejautrus, juntamas kėbulo pasvirimas, tačiau sukibimo užtenka net ir aktyviau vairuojant.

Varikliai: nuo taupaus dyzelio iki galingo hibrido

Pirkėjai gali rinktis iš plataus benzininių ir dyzelinių variklių spektro pagal poreikius. Dažniausias pasirinkimas – E220d su 2,0 l dyzeliniu varikliu, išvystančiu 191 AG. Šis variantas išsiskiria lygiu veikimu, pakankamai gera dinamika ir ekonomiškumu. Didesnės galios ieškantiems skirtas E350d V6 dyzelis su visų varančiųjų ratų sistema. Tarp benzininių versijų E300 suteikia daugiau galios, bet norint pajusti maksimalų našumą, tenka smarkiau spausti akceleratorių. E400 – su V6 motoru ir keturių varančiųjų ratų sistema – įsibėgėja iki 100 km/h vos per 5,3 sekundės, tačiau sąnaudos išauga ženkliai.

Aukščiausios klasės modelis – Mercedes-AMG E53 – komplektuojamas su 3,0 l eiliniu šešių cilindrų, dviem turbokompresoriais aprūpintu benzininiu varikliu (429 AG) bei „EQ Boost“ pagalba, kuri suteikia papildomus 22 AG ir pagerina tiek automobilio dinamiką, tiek degalų naudojimo efektyvumą.

Kuro sąnaudos ir taršos mokestis

E220d laikomas ekonomiškiausiu šios linijos modeliu – gamintojo duomenimis, jo vidutinės kuro sąnaudos – apie 4,6 l/100 km, o anglies dvideginio emisija siekia vos 119 g/km. Benzininė E300 versija vidutiniškai sunaudoja 7,0 l/100 km.

Lietuvoje transporto priemonių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir automobilio pirmosios registracijos metų. Modernaus dyzelinio E220d mokestis bus santykinai nedidelis, tačiau galingesni, daugiau CO₂ išskiriantys benzininiai bei senesni modeliai apmokestinami daugiau.

Ergonomika ir praktiškumas

Priekyje vietos užtenka dviem keleiviams, kuriems komfortą didina elektra reguliuojamos sėdynės bei vairas. Gale, kaip ir daugelyje kupė, vieta labiau simbolinė – aukštesniems keleiviams pritrūks erdvės. Bagažinės tūris atrodo neblogai pagal popierinius duomenis, tačiau realiai dėl žemos angos į ją patekti patogiai pavyksta retai.

Automobilio išlaikymo kaštai ir kainos

Nusipirkti šį modelį Lietuvoje dažniausiai pavyksta už 23 400–29 300 eurų už 2018–2019 metų automobilį su tvarkinga serviso istorija. Už naujesnius – 2020 metų kupė kainos siekia 29 300–35 100 eurų, o už 2023-ųjų modelį gali prireikti jau daugiau nei 41 000 eurų. Brangiausios versijos su galutinėmis komplektacijomis kainuoja dar didesnes sumas.

Draudimo išlaidos nėra mažos – šis modelis dažniausiai priskiriamas aukštesnėms grupėms, todėl draudimo įmokos gali būti reikšmingos. Techninės priežiūros išlaidos taip pat aukštesnės už vidutinį lygį, tačiau gamintojas siūlo įvairių aptarnavimo planų, kad išlaidas būtų lengviau paskirstyti laikui bėgant.

Kokį naudotą E-klasės kupė rinktis?

Ieškantiems optimalios pusiausvyros tarp važiavimo malonumo ir ekonomiškumo, verta rinktis E220d AMG Line. Tai vienas sklandžiausių ir tyliausių savo klasės dyzelių, pasižymintis puikia dinamika bei komforto lygiu, o įranga – viena patraukliausių tarp visų opcijų. AMG Line apdaila siūlo sportišką įvaizdį ir visą reikalingiausią įrangą už palankiausią kainą.

Pagrindiniai konkurentai

Tarp alternatyvų – Audi A5 kupė, kuris žavi stilingu salonu, šiuolaikiška multimedija ir puikiais, taupiais dyzeliniais varikliais. BMW 4 serijos kupė išsiskiria tiksliu valdymu, palankiomis eksploatacinėmis sąnaudomis, tačiau viduje nepasitinka tokia prabanga kaip Mercedes-Benz, o kai kurie dyzeliniai varikliai gali pasirodyti šiurkštesni.

Mercedes-Benz E-klasės kupė išlieka puikiu pasirinkimu tiems, kurie vertina komfortą, gerą įrangą ir solidų įvaizdį. Tinkamai prižiūrėtas egzempliorius ilgai džiugins savo savininką ir kasdien, ir šventėms.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *