Mercedes EQC pirmiausia išsiskiria savo tyla, patogumu bei solidžiais dinaminiais duomenimis. Elektrinis visureigis debiutavo 2019 m. ir tapo pirmuoju visiškai elektriniu „Mercedes-Benz“ automobiliu, sukurtu nuo nulio. Šiandien naudotų EQC pasiūla Lietuvoje plati ir jie vilioja jau gerokai kritusiomis kainomis. Didžiulis dėmesys komfortui, aukštos technologijos salone ir tinkama kaina antrinėje rinkoje – tai stiprūs šio modelio kozariai.
Privalumai ir trūkumai
- Labai tylus ir komfortiškas automobilio salonas
- Patogi kelionė net ir ilgais atstumais
- Moderni multimedijos sistema ir gausi standartinė įranga
- Gerai išlaiko vertę naudotų automobilių rinkoje
- Reali nuvažiuojama rida galėtų būti didesnė
- Jaguar I-Pace pasižymi geresniu valdymu bei ilgesniu veikimo nuotoliu
- Praktiškumu šiek tiek nusileidžia kai kuriems konkurentams, pvz., Audi E-tron
- Ne pati geriausia Mercedes patikimumo reputacija
Ką siūlo elektrinis Mercedes EQC?
Mercedes EQC komplektuojamas su vienu 402 AG (296 kW) galios elektros varikliu ir 80 kWh baterija. Palyginus su konkurentais, tokiu kaip Jaguar I-Pace ar senesnis Audi E-tron, EQC galingumu nenusileidžia, nors šie modeliai turi didesnes baterijas. Iki 100 km/val. iš vietos EQC įsibėgėja per 4,9 sekundės – tai pastebimai greičiau nei Audi E-tron, tačiau Jaguar I-Pace šiuo atžvilgiu vis dar pirmauja.
Gamintojo deklaruotas nuvažiuojamas atstumas siekia iki 410 km (pagal WLTP), tačiau realiomis sąlygomis galima tikėtis maždaug 335 km. Tai šiek tiek mažiau nei Jaguar I-Pace ar netgi ekonominio lygio Hyundai Kona Electric, tačiau visgi daugiau nei siūlo Audi E-tron.
Važiavimo komfortas ir valdymas
EQC labiausiai žavi savo komfortu. Su 19 colių ratais net ir prastesnis kelias netampa iššūkiu – pakaba efektyviai sugeria duobes bei nesklandumus. Tiesa, dėl minkštos pakabos automobilis gali kiek daugiau siūbuoti važiuojant nelygiais keliais. Jaguar I-Pace šiuo klausimu jaučiasi tvirčiau ir siūlo dinamiškesnį vairavimą posūkiuose. Visgi kasdienai, mieste ir užmiestyje, Mercedes EQC pateisina komforto lūkesčius, o lengvas ir tikslus vairavimas leidžia patogiai manevruoti tiek ankštose aikštelėse, tiek didesniu greičiu.
Salono erdvė, apdaila ir praktiškumas
Salone vyrauja dideli skaitmeniniai ekranai, blizgus juodas plastikas, tikra oda (išskyrus bazinę Sports versiją) bei ryškūs metaliniai elementai. Surinkimo kokybė gerai vertinama, tačiau kai kurių plastikinių detalių stabilumas galėtų būti solidesnis.
Vairuotojai gali džiaugtis aukšta vairavimo pozicija, erdviu priekiu ir puikiu matomumu į priekį. Šoninis ir galinis matomumas ribojamas dėl siaurų langų, tačiau situaciją taiso standartinė galinio vaizdo kamera ir dideli šoniniai veidrodėliai. Nors EQC plotis didesnis už kai kuriuos konkurentus, galinės sėdynės vietos kojoms nėra gausu – šiek tiek erdviau tik virš galvos.
Bagažinės tūris nėra rekordinis, bet jos pilnai pakanka kasdieniams poreikiams ar šeimos kelionėms. Taip pat standartiškai sumontuota 40/20/40 proporcijų sulankstoma galinės sėdynės nugarėlė suteikia daugiau vietos ilgesniems daiktams arba mišriems keleivių ir krovinių poreikiams.
Įranga ir komplektacijos
Net bazinė „Sport“ versija buvo komplektuojama solidžiai: LED žibintai, elektrinis bagažinės dangtis, beraktė įeiga ir užvedimas, 10,25 colio informacinis ekranas su navigacija, šildomos priekinės sėdynės.
AMG Line versijoje jau rasite didesnius, 20 colių ratlankius bei išraiškingesnį dizainą. Jei ieškote pilnai išpildytos versijos, rekomenduojama AMG Line Premium – čia gausite išplėstinę navigaciją su papildytos realybės funkcija, Apple CarPlay ir Android Auto jungtis, 21 colių ratlankius, panoraminį stiklinį stogą, aukštos kokybės garso sistemą ir net integruotą orų gaivinimo („kvėpavimo“) sistemą. Atminties funkcija elektrinėms sėdynėms ir 360 laipsnių vaizdo kamera integruojama tik Premium Plus versijoje.
Mercedes EQC eksploatacijos ir įkrovimo ypatumai
Naudotas Mercedes EQC galima rasti nuo maždaug 24 570 eurų už 2019–2020 metų modelius (Sport arba AMG Line). 2021 metų automobiliai kainuoja nuo 29 250 eurų, beveik nauji – apie 46 800 eurų.
Pilnai įkrauti automobilio akumuliatorių namų 7,2 kW stotelėje užtruks 12–13 valandų. Prie greitojo įkroviklio (110 kW) iki 80 % baterijos papildysite per 40–50 minučių. Dažniausiai viešosios stotelės leidžia krauti 50 kW srove, tad tokiu atveju iki 80 % užtruksite apie 90 minučių.
Lietuvoje elektromobiliams taikomas taršos mokestis priklauso nuo CO₂ emisijos (šiuo atveju, nulinis), kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Periodinė priežiūra numatyta kartą per metus arba kas 25 000 km.
Kokį modelį rinktis?
Visi EQC automobiliai naudoti turi tą patį variklį ir akumuliatorių, tad tikrąją naudą diktuoja pasirinktinas įrangos lygis. Bazinis Sport modelis yra racionalus pasirinkimas, tačiau tarp pirkėjų itin populiarus AMG Line Premium variantas – jame gausite prabangiausią multimediją ir pilną išmaniųjų funkcijų paketą, įskaitant visišką išmaniojo telefono integraciją.
Pagrindiniai konkurentai
Vertėtų svarstyti ir Jaguar I-Pace – šis modelis ypatingai smagus vairuoti ir nuvažiuos didesnį atstumą nei Mercedes EQC. Praktiškumu I-Pace gali šiek tiek nustumti EQC į antrą planą, bet abiejų komplektacija išties turtinga.
Refinemento ieškantiems verta atkreipti dėmesį į Audi E-tron – jo rida panaši į Mercedes EQC, tačiau važiavimo savybės šiek tiek kitokios. E-trono patobulinta versija – Audi Q8 e-tron – yra dar šiuolaikiškesnė, bet naudotų kainos kiek aukštesnės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.