Mercedes EQE (nuo 2022 m.): apžvalga

Mercedes EQE (nuo 2022 m.): apžvalga

Naudotas „Mercedes EQE“ – elektrinis sedanas, kuris siekia perimti žinomo „E-Class“ populiarumą. Tai ne tik aukštos klasės elektromobilis, bet ir modelis, sukurtas specialiai elektriniam judėjimui, o ne perdarytas iš anksčiau buvusios vidaus degimo variklio platformos. Kaip elektromobilis, EQE išsiskiria moderniomis technologijomis, ilgomis ridomis ir patraukliomis kainomis antrinėje rinkoje.

Privalumai ir trūkumai

  • Didelis nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu
  • Labai komfortiška važiuoklė
  • Išskirtinis salono rafinuotumas
  • Puikus kainos ir kokybės santykis perkant naudotą
  • Greita amortizacija antrinėje rinkoje
  • Galinės sėdynės mažiau patogios ilgesnėms kelionėms
  • Valdymas nėra toks sportiškas kaip BMW i4 ar „Audi E-tron GT“

Elektrinė pavara ir nuotolis

Bazinė versija – EQE 300 – turi 242 AG galios galinį variklį. 0–100 km/h pagreitėjimas užtrunka 7,3 sekundės. Galingesnis EQE 350 su 288 AG tą patį atstumą įveikia per 6,4 sekundės. Norintiems maksimalaus greičio siūlomas AMG EQE 53 – 616 AG, keturių varančiųjų ratų pavara, 0–100 km/h per 3,5 s.

Didelės baterijos – 89 kWh EQE 300 ir 350 modeliuose – leidžia realiomis sąlygomis nuvažiuoti iki 529 km (oficialiai skelbiama – 624 km), o AMG versija dėl didesnio svorio ir galingumo keliauti gali iki 467 km. Gamintojo duomenimis, vidutinės elektros sąnaudos sukasi apie 16–19 kWh/100 km.

Važiavimo komfortas ir valdymas

EQE puikiai tinka tiems, kas ieško komfortiško, tylaus ir puošnaus automobilio. Standartinė plieninė pakaba gali pasirodyti kiek minkšta vingiuotuose keliuose – posūkiuose pasijunta kėbulo svyravimai, o staigesni judesiai gali būti nejaukūs. Versijos su pneumatine pakaba vien dėl šios savybės vertos dėmesio: „Sport“ režimas mažina kėbulo posvyrį, o „Comfort“ užtikrina švelnų važiavimą greitkelyje. Mieste, važiuojant per nelygumus, švelnumu EQE vis dar kiek atsilieka BMW i4.

Salonas ir praktiškumas

Salone akį traukia daugybė ekranų, sodrus apšvietimas, o aukštesnėse komplektacijose – dailios medinės detalės. Vieta vairuotojui ir priekyje sėdinčiajam yra dosni, bet gale aukšti keleiviai gali nusivilti: žemesnė sėdynė ir nuožulnus stogas riboja erdvę kojoms ir galvai.

Bagažinė talpina 430 litrų – tai praktiškas, taisyklingos formos, segmentui būdingas sprendimas. Galinės sėdynės dalijasi santykiu 40:20:40, todėl transportuoti ilgesnius daiktus lengva. Lyginant su konkurentais, į EQE pavyko sutalpinti 6 rankinio bagažo lagaminus – vienu mažiau nei į „Audi E-tron GT“ ar „Porsche Taycan“.

Komplektacijos

Pirkėjai gali rinktis iš kelių apdailos lygių. Jau bazinis AMG Line siūlo 19 colių ratlankius, panoraminį stiklą, šildomas priekines sėdynes, belaidžio telefono įkrovimo funkciją, aplinkos apšvietimą bei galinio vaizdo kamerą. AMG Line Premium prideda 20 colių ratlankius, išmaniąją atrakinimo sistemą, keturių zonų kondicionierių bei pažangią vairuotojo asistentų paketą.

Pasirinkę AMG Line Premium Plus gausite dar prabangesnius 21 colių ratlankius, projekcinį ekraną, „Burmester“ garso sistemą, šildomą priekinį stiklą, naujausius LED žibintus, automatinės parkavimo sistemas, visų ratų vairavimo technologiją ir oro pakabą. Exclusive Luxury apdaila subalansuota tiems, kas ieško dar daugiau komforto: nappa oda, šildomas vairas, šildomos galinės sėdynės ir išskirtinės medžio apdailos detalės.

AMG 53 turi dvi sportiškesnes alternatyvas – Night Edition ir Touring, kur išskirtinumo suteikia unikalūs AMG elementai – sportiški 21 colių ratlankiai, specialios sėdynės ir galinių ratų vairavimo sistema.

Eksploatacijos išlaidos

Kiek kainuoja įsigyti?

Didelė prarasta vertė po pirmųjų eksploatacijos metų leidžia naudotą EQE įsigyti žymiai pigiau nei naują. 2022 m. EQE 300 AMG Line modelį galima rasti už maždaug 42 120 eurų, nors naujo automobilio kaina viršijo 86 580 eurų. 2023 m. ar naujesni modeliai dažniausiai kainuoja nuo 46 800 iki 58 500 eurų.

Kiek kainuoja eksploatacija?

Visų versijų maksimalus įkrovimo greitis siekia 170 kW – greitesnį įkrovimą siūlo tik keletas konkurentų. Iki 80 % akumuliatoriaus pakrauti galima per 31 minutę naudojant galingą greito įkrovimo stotelę, o įprasta 7 kW namų stotelė užpildys bateriją per kiek daugiau nei 14 valandų.

Automobilio draudimas ir techninė priežiūra priskiriama prie brangesnių šio segmento automobilių. Įprastai draudimas siekia apie 1 400 eurų per metus, o dvejų metų techninės priežiūros kaina gali priartėti prie 1 630 eurų ribos.

Pirkėjai taip pat turėtų atsižvelgti į kasmet mokamą taršos mokestį. Jis Lietuvoje priklauso nuo automobilio išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – kuo naujesnis ir efektyvesnis elektromobilis, tuo mažesnės bus šios išlaidos.

Kokį modelį rinktis?

Sportiškumo ieškantiems EQE 350 ar 53 variantai gali būti įdomūs, tačiau didžioji dauguma pirkėjų bus patenkinti EQE 300 versija, ypač su Premium Plus įranga. Ši komplektacija ženkliai pagerina važiavimą, komfortą ir siūlo daugybę papildomų patogumų.

Kokie yra pagrindiniai alternatyvūs modeliai?

BMW i4 išsiskiria geresne važiavimo dinamika ir labai panašiu nuotoliu, o naudoto kaina bus kiek mažesnė už EQE. Tuo tarpu Tesla Model 3 nėra tokia prabangi, bet ją naudotą galima pasiūlyti ženkliai pigiau – už maždaug 35 100 eurų. Ketinantiems išleisti didesnę sumą verta atkreipti dėmesį į Audi E-tron GT – už apie 64 350 eurų gaunate stipriai subalansuotą, išskirtinį elektromobilį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *