„Mercedes GLA (2014–2020) apžvalga“

„Mercedes GLA (2014–2020) apžvalga“

Ieškote naudoto „Mercedes GLA“? Šis kompaktiškas visureigis ne tik traukia akį išvaizda, bet ir siūlo „premium“ klasės pojūtį nedideliame šeimos automobilyje. Nors pirmoji GLA karta išoriškai atrodo masyvi, iš tiesų pagal dydį ji nesiskiria nuo A klasės modelio – ilgis ir plotis lieka tas pats, užtat padidintas 59 mm aukštis. Ši karta buvo gaminama nuo 2014 iki 2020 metų, kol ją pakeitė atnaujintas modelis.

Privalumai ir minusai

  • Ekonomiškos dyzelinės versijos, ypač ilgesnėse kelionėse
  • Patrauklus ir kokybiškas vidaus apdailos dizainas
  • Daug standartinės komforto įrangos
  • Nevienodo komforto važiuoklė – nelygiais keliais gali pasirodyti per kieta
  • Garsesni dyzeliniai varikliai
  • Ratu erdvės gale nėra daug, keleiviams užtenka vietos tik minimaliai
  • Konkurentai dažnai siūlo daugiau erdvės ir dinamiškesnį valdymą

Varikliai ir transmisija

Pirmo GLA modelio pasiūloje buvo keturių cilindrų benzininiai ir dyzeliniai varikliai. Benzininių galia prasideda nuo 118 AG (1,6 l, GLA 180), 154 AG (toks pat 1,6 l variklis, GLA 200) bei 211 AG (2,0 l, GLA 250). Dyzelinių variantų yra du – 134 AG (2,1 l, GLA 200d) ir 168 AG (2,1 l, GLA 220d su visais varomaisiais ratais). Greičio mėgėjams skirtas 375 AG AMG GLA 45 modelis. Dauguma modelių pasiūlo pakankamai dinamines savybes, nors dyzeliniai varikliai garsesni.

Bazinės komplektacijos modeliai turi šešių pavarų mechaninę pavarų dėžę ir priekinę varančią ašį, o galingesnės ar keturiais ratais varomos versijos komplektuojamos su septynių pavarų automatine dėže.

Komfortas ir erdvė

Saloje apdaila išlaiko „Mercedes“ lygį – jaučiama kokybė, sėdynės patogios, o standartinės įrangos lygis tikrai stebina: gausite 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, aktyvią stabdymo pagalbą, odos apmušalus, atbulinės eigos kamerą, oro kondicionierių ir daugybę daiktadėžių. Vidutinės klasės „Sport“ modeliai siūlo didesnius ratlankius, aliuminio stogo bagažinę bei automatinį klimatą, o aukščiausioje AMG Linijoje – 19 colių ratlankiai, sportinės sėdynės ir papildomi sportinio dizaino akcentai.

Vis dėlto galinių keleivių erdvė – silpnesnė vieta. Du suaugę žmonės dar telpa už dviejų priekinių, tačiau vietos nėra daugiau nei daugelyje kitų šios klasės automobilių. Galinės sėdynės nugarėlės lankstosi 70/30 dalimi, taip galima padidinti bagažinę iki 836 litrų (iš 421 l standartinės būsenos).

Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis

GLA eksploatacijos kaštai priklauso nuo pasirinkto variklio. Ekonomiškiausias – GLA 200d, kuris vidutiniškai sunaudoja apie 4,2 l/100 km ir išmeta 119 g/km CO₂. Galingesnis 220d visureigis sunaudoja maždaug 5,1 l/100 km ir išmeta 132 g/km. Benzininiai varikliai reikalauja kiek daugiau – GLA 200 siekia apie 6,0 l/100 km ir 138 g/km CO₂, AMG versija – apie 7,4 l/100 km su 172 g/km. Nuo 2018 m. pristatytas GLA 180 pagal griežtesnius testus fiksuoja 7,0 l/100 km.

Lietuvoje už šiuos modelius taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos registracijos metų. Kuo didesnė CO₂ emisija – tuo didesnė metinė mokesčio suma, todėl ekonomiškesni dyzeliai ir naujesni varikliai yra patrauklesni.

Draudimo kaina „Mercedes GLA“ nėra pati mažiausia – sportiški AMG variantai priskiriami aukštesnėms draudimo grupėms. Serviso išlaidos taip pat didesnės nei vidutiniškai: pavyzdžiui, dviejų pilnų aptarnavimų kaina siekia apie 955 eurus, kai tuo tarpu analogiškas „Audi Q3“ aptarnavimas kainuotų apie 562 eurus. Atsarginės dalys taip pat brangesnės už daugelio konkurentų.

Ką rinktis?

Ieškantiems dyzelio, optimaliausias pasirinkimas – GLA 200d. Šis modelis pasižymi ne tik taupumu, bet ir pakankamai universaliu charakteriu. Jei ieškote galingesnių pojūčių arba planuojate daugiau važiuoti prastu keliu, verta pagalvoti apie 220d su keturių varomųjų ratų sistema ir automatine pavarų dėže.

Benzininių variantų pasirinkimas apima GLA 180 (1,6 l, 118 AG) – kiek lėtesnis, tad praktiškiau rinktis GLA 200 (154 AG), kuris geriau dera kasdieniams poreikiams. Jei norite ir benzino, ir keturių varomųjų ratų, verta žiūrėti į GLA 250. Visi modeliai siūlo gerą standartinės įrangos paketą – SE bazinė versija dažnai geriau sukomplektuota nei konkurentų analogai.

Alternatyvos

Pagrindiniai GLA konkurentai – „Audi Q3“ ir „BMW X1“. „Audi Q3“ išsiskiria aukšta salono kokybe, intuityvia multimedijos valdymo sistema, o kompaktiški matmenys leidžia automobilį lengvai vairuoti kasdieniame eisme. „BMW X1“ – praktiškas ir erdvus, pasižymintis puikiu valdymu bei aukštos kokybės vidumi, tačiau važiuoklė šiurkštesnė. Abu konkurentai – labai stiprios alternatyvos, tad prieš įsigyjant naudotą GLA verta į juos pasidairyti.

Išvada

Pirmoji „Mercedes GLA“ karta puikiai tinka tiems, kurie ieško ekonomiško, kokybiško ir stilingo šeimos visureigio. Jis siūlo aukštą komforto lygį ir gausią įrangą, tačiau erdvės gale ar išskirtinio vairavimo malonumo teks ieškoti pas konkurentus. Renkantis naudotą GLA, vertinkite ne tik norimą variklį ar pavarų dėžę, bet ir bendrą eksploatacijos kainą bei faktinę automobilio būklę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *