Mercedes GLC (nuo 2023 m.) apžvalga

Mercedes GLC (nuo 2023 m.) apžvalga

Mercedes GLC visureigis, nors ir pasirodė Lietuvos rinkoje gan vėlai – tik 2015 metais, sparčiai tapo vienu populiariausių prekinio ženklo modelių. GLC siūlomas ir kaip klasikinio kėbulo visureigis, ir kaip sportiškesnis kupė. Modelis užsitarnavo dėmesį dėl prestižinio įvaizdžio, erdvaus salono ir patrauklaus dizaino.

Bendras vaizdas

Viena iš stipriųjų GLC savybių – tai moderni, akiai patraukli išvaizda ir solidus interjeras. Tiek dizeliniai, tiek įkraunami hibridiniai (PHEV) varikliai išsiskiria našumu ir ekonomiškumu. Verta paminėti, jog šio modelio ankstesnės kartos pasižymėjo gera patikimumo statistika, todėl galima tikėtis ir dabartinės versijos tvirtumo. Vis dėlto, GLC išlieka brangesnis už kai kuriuos tiesioginius konkurentus, ypač naudotų automobilių rinkoje.

  • Erdvus, patogus salonas
  • Hibridai pasižymi didele elektrinio režimo rida
  • Perspektyvi patikimumo istorija
  • Išlaiko aukštą kainą net ir antrinėje rinkoje
  • Kai kurios vidaus detalės atrodo pigiau
  • Benzininis variklis reikalauja aukštesnių sūkių

Pasirinkimas ir varikliai

Antrosios kartos Mercedes GLC – nuo 2023 metų – siūlo atnaujintą platformą, talpesnį saloną ir modernesnę informacinę-multimedijos sistemą. Variklių gama apima tiek dyzelinius, tiek benzininius ir net kelias hibridines versijas.

Variklio variantai

Pagrindinis modelio dizelinis variklis – 2.0 l darbinio tūrio, 194 AG galios (220d). Ši jėgainė pasižymi energingu startu ir efektyviu degalų naudojimu, todėl galingesnės dizelinės versijos dažnai nereikia. Tuo tarpu benzininis 2.0 l 254 AG (modelis 300) popieriuje atrodo greitas, bet realybėje pravažumo pojūtis kiek blankesnis – spaudžiant reikia daugiau pastangų, ypač lenkiant.

Tarp hibridų dominuoja 300e įkraunamas benzininis hibridas (355 AG) ir 300de dyzelinis hibridas (349 AG). Jų bendradarbiaujantys varikliai užtikrina sklandų ir galingą eismą. Abu PHEV modeliai naudoja 24,8 kWh bateriją, kuri realiomis sąlygomis leidžia įveikti iki 80 km vien tik elektriniu režimu – gerokai daugiau nei GLC konkurentai.

Sportines AMG 43 ir AMG 63 modifikacijas dabar taip pat varo mišrios jėgos (mild hybrid ir PHEV), tačiau jos praradusios dalį ankstesnių dinamiškų pojūčių, kuriuos teikė V6 ar V8 varikliai. Vis dėlto, savo greičio ir galios jos neprarado.

Važiavimo savybės

Visos GLC versijos turi devynių laipsnių automatinę pavarų dėžę. Dažniausiai veikia sklandžiai, tačiau kartais gali delsti pavarų perjungimą, kai reikia staigiai pagreitėti. Įkraunami hibridai dėl elektrinio motoro šį trūkumą kompensuoja – pagreitis įspūdingas net iš vietos.

Važiuoklė priklauso nuo modelio. Įprastose mild hybrid versijose montuojami spyruokliniai amortizatoriai, o hibridiniai modeliai gale turi adaptyvią oro pakabą, kuri leidžia efektyviau susidoroti su papildomu svoriu. Mieste automobilis sugeria mažesnius nelygumus, bet didesnės duobės, ypač su 20“ ratais, gali būti juntamos stipriau.

Posūkiuose GLC išlieka stabilus, o didesnė PHEV modelių masė nelabai jaučiama dėl oro pakabos. Visgi konkurentai, tokie kaip BMW X3 ar Lexus NX, į posūkius lenda vikriau.

Interjeras ir praktiškumas

GLC išsiskiria aukšta vairuotojo pozicija, kas suteikia gerą matomumą. Vis dėlto, dėl masyvaus prietaisų skydelio ir plačių priekinių statramsčių apžvalgos laukas kiek ribotas.

Pagrindinis interjero akcentas – didelis, vertikalus 11,9 colių lietimui jautrus ekranas, kuris reaguoja sparčiai ir sumaniai išdėstytas. Klimato valdymas integruotas į ekrano apatinę dalį, todėl reguliarūs nustatymai lengvai pasiekiami. Sportiškos priekinės sėdynės su daugiapakopiu juosmens reguliavimu užtikrina komfortą net ilgesnėse kelionėse, o vairuotojui suteikiama plati vairo padėčių amplitudė. Tiesa, kai kuriais kampais podeivis gali užstoti 12,3 colių vairuotojo ekraną.

Apdailos medžiagos vietomis labai kokybiškos – ypač AMG Line versijoje su švelniu prietaisų skydu ir matine mediena. Visgi apačioje naudojama kietesnė plastmasė, o mygtukai kartais gali pasirodyti pigoki.

Priekiniame skyriuje vietos per akis tiek galvai, tiek kojoms, platus centrinis tunelis atskiria vairuotoją nuo keleivio. Galinėje dalyje laisvai įsitaisys net aukšti keleiviai, o ir už jų liks gausu vietos kojoms – šiuo atžvilgiu GLC pranašesnis už Lexus NX.

Bagažinė ir lankstumas

Galines sėdynes galima nulenkti be pastangų – automatinis mechanizmas aktyvuojamas bagažinėje ar galinių keleivių zonoje. Sėdynių atlošai dalinasi santykiu 40:20:40 – taip lengviau derinti keleivių ir bagažinės poreikius.

Bagažinės talpa siekia 620 litrų ir lenkia pagrindinius varžovus, tokius kaip Q5 ar X3. Hibridinių versijų talpa kiek mažesnė dėl grindyse montuojamos baterijos, bet vietos užtenka – telpa apie šešias rankinio bagažo kuprines. Elektra valdomas bagažinės dangtis – standartinė įranga.

Eksploatacija ir išlaidos

Kainos ir pasirinkimas

Naudoto Mercedes GLC kaina prasideda maždaug nuo 43 290 eurų už 2023 metų 300 benzininius ar 220d dyzelinius modelius su vidutine rida. Modeliai su mažesne rida kainuos apie 46 800 eurų, o naujesni, 2024 metų automobiliai – nuo 50 310 eurų. Įkraunami hibridai visada kainuos kiek daugiau – jų kaina prasideda nuo 58 500 eurų.

Degalų sąnaudos

  • GLC 220d (dyzelinis): apie 5,3 l/100 km
  • GLC 300 (benzin.: apie 7,4 l/100 km
  • PHEV 300e: norint realiai sutaupyti, būtina dažnai krauti bateriją. Oficialiai skelbiamos sąnaudos (0,5 l/100 km) pasiekiamos retai.

Taršos mokestis

Lietuvoje GLC taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. PHEV modeliams, kurių emisijos ženkliai mažesnės, mokestis bus proporcingai mažesnis nei analogiško dyzelio ar benzino. Renkantis tarp skirtingų GLC variantų, verta į tai atsižvelgti.

Priežiūra ir draudimas

Gamintojas rekomenduoja atlikti Techninę priežiūrą kas metus arba kas 16 093 km. Atliekant Service A – keičiami tepalai, filtrai, tikrinama padangų būklė, papildomi skysčiai ir apžiūrimos pagrindinės sistemos. Kas dvejus metus arba kas 32 186 km atliekamas Service B, kuris apima ir detalesnę patikrą bei komponentų keitimą. Mercedes centrai dažnai nustato didesnes kainas už paslaugas nei kiti gamintojai.

Draudimo klasė GLC 220d ir 300 modeliams – aukšta; metinės išlaidos svyruoja apie 1170 eurų, o PHEV ir AMG versijos apdraudžiamos dar brangiau.

Saugumas ir patikimumas

GLC surinko aukščiausią įvertinimą Euro NCAP saugumo bandymuose, įskaitant automatinės avarinio stabdymo, išvažiavimo iš juostos palaikymo bei aklosios zonos stebėjimo sistemas, kurios montuojamos jau standartinėje įrangoje.

Patikimumo rodikliai – solidūs: ankstesnė GLC karta rinko aukščiausius balus patikimumo tyrimuose, o patobulinta dabartinė versija perėmė daug sprendimų iš pirmtakų. Visgi bendrai Mercedes gamintojas pagal žemės patikimumą vidutinio segmento viršūnių nepasiekia.

Ką rinktis?

Varikliai

Ekonomiškai naudingiausias pasirinkimas – 220d dyzelis: santykinai stiprus, taupus ir kainos atžvilgiu patrauklus. Įkraunami hibridai sužavi elektrine rida bei komfortu, tačiau jų kaina ženkliai didesnė.

Kompeltacijos

AMG Line yra populiariausias pasirinkimas, nes komplektuojamas su 19“ lengvojo lydinio ratlankiais, LED žibintais, šildomomis priekinėmis sėdynėmis, elektra reguliuojamos priekinės kėdės ir dviejų zonų klimato kontrole. Aukštesni lygiai komplektuojami su panorama stogu, keturių zonų klimato kontrole ir aukščiausios klasės garso sistema.

Alternatyvos

Jei GLC atrodo brangokas ar norisi alternatyvų – verta apsvarstyti Audi Q5, kuris išsiskiria rafinuota apdaila, patogumu ir universalumu. BMW X3 pasiūlys aštresnes valdymo savybes bei išradingą multimedijos sistemą. Lexus NX verta rinktis, jei aktualus patikimumas bei tylus, hibridinis veikimas ir išskirtinis interjero lygis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *