Elektrinių automobilių entuziastams, kuriems iki šiol pagrindinis rūpestis buvo ribotas nuvažiuojamas atstumas, pasirodė reikšmingų naujienų apie naująją „Mercedes-Benz“ technologiją. Gamintojas jau išbandinėja bandomąjį EQS automobilį, kuriame montuojama pažangi kietojo elektrolito (solid-state) baterija, galinti užtikrinti daug didesnį nuvažiuojamą atstumą nei dabartiniai sprendimai.
Naujo tipo baterijų bandymai
„Mercedes-Benz“ kartu su baterijų technologijų įmone „Factorial Energy“ jau išleido į kelius Stuttgarto regione EQS modelio prototipą, kuriame montuojama eksperimentinė kietojo elektrolito baterija. Gamintojas pristatė šį automobilį kaip pirmąjį pasauliniu mastu didžiosios automobilių gamyklos sukurtą elektromobilį su tokio tipo baterija.
Pagerintas nuvažiuojamas atstumas
Remiantis gamintojo duomenimis, šios inovatyvios baterijos dėka EQS nuvažiuojamo atstumo rodiklis pagal WLTP ciklą pasiekia net 1000 kilometrų, t. y. 25 procentais daugiau lyginant su EQS 450+ modeliu, kuris turi 118 kWh talpos įprastą ličio jonų akumuliatorių. Spėjama, kad ateityje nuvažiuojamo atstumo padidėjimas galėtų siekti net iki 40 procentų.
- Nuvažiuojamas atstumas pagal WLTP: iki 1000 km
- Baterijos talpa: tokia pati kaip dabartinėse ličio jonų baterijose
- Galimas tolimesnis energijos tankio didinimas
Kaip nurodoma, pagal bendrą įprastą WLTP ir realaus naudojimo atitiktį, šiuo metu pasiekiamas iki 849 kilometrų nuvažiuojamas atstumas viena įkrova – tai reikšmingas žingsnis į priekį lyginant su kitais analogiškos klasės elektromobiliais.
Solid-state baterijų skirtumai ir privalumai
Kietojo elektrolito baterijos, priešingai nei tradicinės, naudoja kietą, o ne skystą elektrolitą. Toks sprendimas leidžia pagerinti akumuliatoriaus saugumą ir atveria galimybę naudoti naujos sudėties anodus, pavyzdžiui, iš metalo ličio. Svarbiausios šių baterijų savybės:
- Didelis energijos tankis – iki 450 Wh/kg ląstelės lygmenyje
- Padidintas saugumas dėl atsparumo užsiliepsnojimui
- Galimybė sumažinti bendrą baterijos masę automobilyje
- Padidinta veikimo galia ir efektyvumas
Tolimesni žingsniai ir kitos naujovės
Baterijų kūrimo srityje „Factorial Energy“ su „Mercedes-Benz“ bendradarbiauja nuo 2021 metų. Ši technologinė partnerystė siekia toliau tobulinti kietojo elektrolito elementus, o analogiški susitarimai jau sudaryti ir su kitais dideliais automobilių gamintojais. Numatoma, kad artimiausiais metais bus išbandomi ir kitų automobilių markių elektromobiliai, kuriuose naudojamos šios pažangios baterijos.
Elektromobilių plėtros perspektyvos
Pastaraisiais metais sparčiai tobulėjant pažangioms baterijų technologijoms, elektrinių automobilių galimybės didėja, o jų eksploatacija tampa vis patrauklesnė. Kietojo elektrolito baterijos laikomos viena iš svarbiausių sąlygų ženkliai geresniam elektromobilių nuvažiuojamam atstumui, efektyvumui ir saugumui ateityje.




