MG GS modelis – tai miesto visureigis, kuris Lietuvos keliuose vis dažniau pastebimas tarp naudotų automobilių pirkėjų. Nors MG markė anksčiau buvo labiau žinoma dėl sportinių automobilių gamybos, vėliau gamintojas prisitaikė prie rinkos pokyčių ir sukūrė praktišką SUV, kurį galima įsigyti už patrauklią kainą.
Bendras vaizdas
MG GS siūlo daug erdvės už nedidelę sumą – tai ypač patrauklu tiems, kas ieško didesnio automobilio už racionalią kainą. Tačiau teks susitaikyti su keliais kompromisais: važiuoklė gana kieta, salono apdaila – paprasta, o bendras komfortas atsilieka nuo kai kurių pagrindinių konkurentų.
Pagrindiniai privalumai
- Daug vietos keleiviams ir bagažui
- Patraukli kaina naudotų automobilių rinkoje
- Ilgas gamintojo garantinis laikotarpis
Pagrindiniai trūkumai
- Kietoka pakaba ir linkimas važiuojant per nelygumus
- Paprasta, vietomis ne itin kokybiška salono apdaila
- Vienintelis galimas variklis – 1,5 l turbininis benzininis, kuris ne visus žavi savo charakteriu
Važiavimo pojūtis
Visose MG GS versijose montuojamas 1,5 litro 119 kW benzininis variklis su turbina. Galima rinktis tarp šešių pavarų mechaninės arba septynių pavarų automatinės transmisijos. Nepaisant turbokompresoriaus, norint pasiekti geriausią dinamiką, reikia pasukti variklį iki 3000 sūkių per minutę ir daugiau, o virš 5000 sūkių garsas tampa šiurkštokas.
Nors vairuoti MG GS pakankamai paprasta, juntamas kėbulo svoris, ypač posūkiuose. Pavarų svirtis šiek tiek ilgesnės eigos, todėl pakeliant pavarą reikia šiek tiek daugiau laiko, tačiau vairo mechanizmas malonus ir gana tikslus. Priekyje vietos daug, sėdynės aukštos – gerai matysite kelią. Gale taip pat erdvu, grindys beveik lygios, tad keleiviams patogu. Tiesa, sėdintiesiems gale keliai būna kiek daugiau sulenkti dėl žemokos sėdynės bazės.
Erdvė ir praktiškumas
Bagažinė talpi ir lengvai pasiekiama – tilps net ilgoms kelionėms skirti lagaminai. Atlenkus dalijančias galines sėdynes, erdvė išsilygina beveik iki visiškai lygios grindų. Vienintelis trūkumas – kiek siauresnis liukas ties bagažinės dugnu, todėl kraunant didesnius daiktus gali tekti būti atsargiems.
Salono kokybė ir įranga
Medžiagos viduje atitinka šio segmento standartus – daug plastiko, kuris atrodo pakankamai tvirtai, tačiau pojūtis išlieka gana ekonomiškas. Pradedančiosios komplektacijos modeliuose rasite oro kondicionierių ir automatinius žibintus, bet gali trūkti tokių bazinių dalykų kaip centrinis užraktas nuotoliniu valdymu.
Vidutinis „Excite“ modelis yra puikus pasirinkimas, nes siūlo autopiloto funkciją, Bluetooth ryšį, DAB radiją, 8 colių lietimui jautrų ekraną su MirrorLink, galinio vaizdo kamerą ir parkavimosi jutiklius. Aukščiausios komplektacijos „Exclusive“ versijos papildomai komplektuojamos navigacija ir odiniu salonu. Tačiau dėl santykinai paprastos vidinės apdailos skirtumas nesuteikia prabangos pojūčio, todėl papildoma kaina vargiai pasiteisina.
Valdymo pultas su klimato kontrolės ir garso sistemos mygtukais yra išdėstytas nelabai intuityviai: maži simboliai ir mygtukų gausa gali blaškyti dėmesį nuo kelio.
Eksploatacinės išlaidos
MG GS eksploatacija gana racionali – nors didelio SUV kuro sąnaudos įprastai nėra žemos, šis modelis su mechanine pavarų dėže vidutiniškai naudoja apie 6,1 l/100 km, o su automatine perdava – 6,2 l/100 km.
Modelyje siūlomas tik vienas benzininis variklis, tad ekonomiškesnės dyzelinės alternatyvos neturėsite. Tačiau priežiūros kaštai nėra dideli – gamintojas rekomenduoja techninį aptarnavimą kas 24 000 km. Galima susitarti dėl periodinių aptarnavimų plano, kad išlaidos būtų dar labiau prognozuojamos.
Šalyje už visus MG GS automobilius taikomas metinis taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, naudojamo kuro bei pirmos registracijos metų. Benzininiai, naujesni ir ekonomiškesni modeliai dažniausiai apmokestinami mažiau nei senesni ar turintys didesnes emisijas.
Kokį MG GS pasirinkti?
Kadangi visi modeliai turi tą patį variklį, rinktis teks tarp mechaninės ir automatinės transmisijos. Mechaninė dėžė bus ekonomiškesnė ir mažiau reikalaujanti priežiūros, todėl tiks ieškantiems ekonomiško varianto.
Iš trijų komplektacijų optimaliausias pasirinkimas – „Excite“. Ji siūlo dažniausiai ieškomą komforto ir įrangos balansą pigesniame SUV.
Alternatyvos
Ieškantiems alternatyvų, verta žvilgtelėti į Dacia Duster – šis modelis siūlo dar daugiau pasirinkimo kalbant apie variklius, yra talpus, sąlyginai pigus ir siūlomas su ekonomišku dyzeliu bei visų varančiųjų ratų sistema. Kitas variantas – Ssangyong Tivoli, taip pat pigus, su nemažai įrangos jau bazinėje komplektacijoje, o kai kuriuose modeliuose siūloma ir visų varančiųjų ratų pavara.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.