MG Rover ZR hečbeko (2001–2005) apžvalga

MG Rover ZR hečbeko (2001–2005) apžvalga

MG ZR – tai modelis, sukurtas atnaujinus ir perdirbus senąjį Rover 25. Inžinieriai daug dėmesio skyrė važiavimo patirties gerinimui – automobilio važiuoklė tapo gerokai dinamiškesnė ir smagesnė vairuoti, nors patobulinus charakterį, salone padaugėjo kietumo bei triukšmo. Ypač sportiškas ZR160 modelis pasižymi smagiu greičiu ir aštresniu valdymu, tačiau komfortas čia kiek paaukojo vietą sportiškam pojūčiui.

Stilius ir praktiškumas

MG ZR išsiskiria šiek tiek įžūliu dizainu – šis hečbekas traukia akį, bet toks stilius patiks tikrai ne visiems. Galinė salono dalis erdvi, tiek priekyje, tiek gale vietos pakanka, o bagažinė – pakankamai talpi kasdieniams poreikiams. Vertėtų atkreipti dėmesį, kad trijų durų versijoje patekimui į galą prireiks šiek tiek kantrybės. Važiavimo pozicija automobilyje senamadiška, o vidaus apdailos ir surinkimo kokybė – gana paprasta.

Eksploatacijos išlaidos

Kasdienės išlaidos ir ekonomika

MG ZR – vienas iš pigesnių hečbekų tiek pirkimo, tiek priežiūros klausimais. Išskyrus sportišką ZR160 variantą, eksploatacinės sąnaudos dažniausiai išlieka nedidelės. Benzininiai varikliai irgi yra ekonomiški – net ir galingesnis ZR160 modelis, jei važinėjama ramiai, sunaudoja apie 7–8 l/100 km, o populiaresni ZR120 ar ZR105 modeliai – apie 6–7 l/100 km. Dyzeliniai automobiliai yra taupiausi: vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 5–5,5 l/100 km įprastomis sąlygomis.

Techninis aptarnavimas dažnai kainuoja kiek daugiau nei vidutinė rinkos kaina, tačiau nedideli skirtumai drastiškų nuostolių neįneš.

Lietuvos taršos mokesčiai

Įsigyjant MG ZR Lietuvoje reikia įvertinti galiojantį taršos mokestį. Mokesčio dydis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Kadangi kai kurie MG ZR modeliai yra senesni ir turi didesnį CO₂ išmetimą, prieš perkant rekomenduotina apskaičiuoti galimą metinį mokestį individualiai pagal konkretų automobilį.

Kuris MG ZR verta rinktis?

Nors dyzeliniai 2.0 TDI varikliai pasižymi patraukliomis degalų sąnaudomis, jie yra triukšmingi, nelabai rafinuoti ir prastai dera su sportišku MG ZR charakteriu. Iš benzininių modelių prieinamas ir ekonomiškas ZR105 su 1,4 l varikliu – neblogas pasirinkimas tiems, kuriems svarbus taupumas.

Ko gero, optimalus variantas – 1,8 litro 118 AG ZR120. Šis modelis ne tik pakankamai dinamiškas (0–100 km/h įsibėgėjimas trunka 8,6 sekundės), bet ir išsiskiria priimtinomis išlaidomis draudimui bei degalams. Sportiškiausias ZR160 su 158 AG galia – įspūdingo greičio hečbekas (iki 100 km/h per 7,4 sekundės), tačiau dėl draudimo ir kasdienių išlaidų gali būti mažiau racionalus pasirinkimas.

Iš praktinės pusės verta rinktis penkerių durų modelius – jie universalesni kasdieniam naudojimui. Nuo 2003 metų pagaminti, atnaujinto dizaino automobiliai atrodo šiek tiek šiuolaikiškiau. Pagrindinė komplektacija nėra išskirtinė, tačiau prabangesnė „Plus“ versija siūlo šiek tiek daugiau patogumo, nors ir papildomos saugumo įrangos čia mažai.

Alternatyvos

Galvojantiems apie MG ZR verta apsvarstyti ir kitų sportiškų hečbekų variantus iš to paties laikotarpio – jie gali būti geresnės kokybės, tylesni arba pasiūlyti daugiau saugumo įrangos. Didžiausias MG ZR privalumas – ekonomiškumas ir smagus vairavimo pojūtis už nedidelę kainą. Tačiau prieš pirkdami atidžiai apžiūrėkite automobilius – rinkoje netrūksta stipriai eksploatuotų ir netinkamai prižiūrėtų egzempliorių.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *