MG ZS EV – elektrinis miesto visureigis, kuris net ir naudotas gali nustebinti savo vertės ir praktiškumo deriniu. Šis modelis išsiskiria ne tik konkurencinga kaina, bet ir komfortu, bei gausia standartine įranga. Tačiau, kaip ir kiekvienas automobilis, MG ZS EV turi savų ypatybių, kurias verta įvertinti prieš priimant sprendimą pirkti.
Bendra apžvalga
MG ZS EV pasižymi erdviu salonu bei didžiule bagažine, o bazinėje įrangoje dažnai rasite funkcijų, kurios kituose modeliuose būna tik brangesnėse versijose. Tai vienas iš patraukliausių naudotų elektromobilių pasirinkimų tiems, kurie ieško praktiško ir ekonomiško varianto. Vis dėlto, šio automobilio didžiausias trūkumas – ne pats geriausias nuvažiuojamas atstumas su pilnai įkrauta baterija.
Privalumai
- Daug vietos tiek keleiviams, tiek bagažui
- Turtingas standartinės įrangos sąrašas
- Palanki kaina antrinėje rinkoje
Trūkumai
- Ribotos vairo reguliavimo galimybės
- Nėra itin komfortiškas važiuojant ilgus atstumus
- Nuvykiamas atstumas priklauso nuo baterijos talpos
Dinaminės savybės ir nuvažiuojamas atstumas
Ankstesni MG ZS EV modeliai turėjo 45,5 kWh bateriją ir 104 kW (141 AG) galios elektros variklį. Toks derinys leidžia nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti per 8,5 sekundės – daugiau nei pakankamai komfortiškam kasdieniam važiavimui mieste. Nuo 2021 metų automobilis atnaujintas: rinkoje pasirodė ilgos ridos „Long Range“ modelis su 68,3 kWh akumuliatoriumi ir galingesniu 113 kW (154 AG) varikliu, o standartinės versijos baterija ūgtelėjo iki 49 kWh.
Kalbant apie nuvažiuojamą atstumą:
- 45,5 kWh baterija – apie 262 km
- 49 kWh baterija – iki 318 km
- 68,3 kWh „Long Range“ versija – iki 439 km
Nors skaičiai automobilių kataloguose įspūdingi, realiame gyvenime jie gali būti šiek tiek mažesni – priklausomai nuo važiavimo sąlygų ir stiliaus.
Važiavimas ir komfortas
MG ZS EV nėra dinamiškiausias klasėje – vairo mechanizmas čia veikia gana dirbtinai, o dėl sunkesnės baterijos automobilis yra mažiau vikrus nei benzininių variklių versijos. Nors važiuoklė pakankamai minkšta ir leidžia įveikti duobes be didesnių nemalonumų, nelygiame kelyje automobilis gali šiek tiek „šokinėti“. Elektrinis motoro garsas ir vėjo triukšmas greitkelyje jaučiasi labiau nei norėtųsi iš elektromobilio.
Visgi stabdžių valdymas nenuvils – jų atsakas tikslus ir lengvai prognozuojamas. Tuo gali pasigirti ne visi šios klasės elektriniai automobiliai.
Salonas ir praktiškumas
Viduje MG ZS EV nustebina kokybe – čia netrūksta minkštų plastiko elementų, jungikliai ir mygtukai atrodo solidžiai. SUV kėbulo tipas lemia, kad vietos visiems keleiviams užteks su kaupu, o net su panoraminiu stiklo stogu galvos, kojų ir pečių erdvė išlieka didelė. Baterijos įmontuotos po galinėmis sėdynėmis, tad bagažinės talpa išlieka didesnė nei daugumos panašios klasės elektromobilių.
Versijos ir įranga
MG ZS EV naudotų automobilių rinkoje dažniausiai sutinkamos dvi komplektacijos. „Excite“ siūlo 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, galinį parkavimo jutiklį, adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą, 8 colių informacinį ekraną su Apple CarPlay/Android Auto ir kelias svarbias saugumo sistemas, pavyzdžiui, avarinį stabdymą bei eismo juostos palaikymą.
„Exclusive“ papildomai siūlo panoraminį stogą, odines sėdynes su šildymo funkcija priekyje, elektrinį vairuotojo sėdynės reguliavimą, galinio vaizdo kamerą, aklosios zonos stebėjimą ir perspėjimą apie artėjančius automobilius važiuojant atbulomis. „Long Range“ versijose ieškokite „Trophy Connect“ įrangos – čia jau rasite šildomas sėdynes, išmanųjį automobilio raktą ir automatinę šviesų įjungimo sistemą.
Eksploatacinės išlaidos
Naudoto MG ZS EV kaina priklauso nuo pagaminimo metų, ridos ir įrangos. 2019–2020 m. modelio kainos prasideda nuo maždaug 10 500 eurų, o už naujesnius, 2022 metų automobilius reikia numatyti apie 17 600–19 900 eurų, ypač jei ieškote „Long Range“ modelio su didesne baterija.
Įkrovimas ir priežiūra
- 45,5 kWh baterija palaiko iki 50 kW greitąjį įkrovimą – nuo 0 iki 80 % užtruks apie 40 min.
- Namuose įmontavus 7,2 kW galingumo įkrovimo stotelę, pilnai įkrausite automobilį per maždaug 6,5 valandos.
- Paprastoje buitinėje rozetėje procesas gali trukti iki 22 valandų.
Kaip ir kitiems elektromobiliams, MG ZS EV Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Elektromobiliai mokesčių naštos praktiškai nepatiria, nes tiesioginių emisijų neturi.
Priežiūros išlaidos elektromobiliui bus žemesnės nei įprastiems benzininiams ar dyzeliniams automobiliams – nereikia keisti variklio alyvos, mažiau besidėvinčių detalių. Rekomenduojama atlikti kasmetinę techninę apžiūrą.
Patikimumas
Remiantis apklausomis, MG ZS EV dažniausiai vertinamas kaip patikimas automobilis, dauguma savininkų džiaugiasi nesklandumų nekelianti eksploatacija. Pasitaiko pavienių atvejų su elektronikos trikdžiais – pranešimų apie klaidas ar programinės įrangos nesklandumus, kuriuos išsprendžia autorizuoti servisai.
Klientų patirtis dėl autorizuotų atstovybių skiriasi – kai kuriems remontai atliekami greitai, kitiems tenka laukti dalių ar sprendimų ilgiau nei norėtųsi.
Kuris MG ZS EV naudotas variantas vertas dėmesio?
Jei pakanka iki 262 km nuvažiuojamo atstumo, verta rinktis senesnius modelius – taip sutaupysite kelių tūkstančių eurų. Visgi daugeliui pirkėjų praktiškesniu pasirinkimu taps atnaujinti modeliai su didesne baterija („Long Range“), net jei jų kaina kiek didesnė. Optimalus pasirinkimas – „Long Range Trophy Connect“ (68,3 kWh), turintis modernią įrangą ir gerokai didesnį nuvažiuojamą atstumą.
Ką verta apsvarstyti kaip alternatyvą?
Tarp elektrinių miesto visureigių alternatyvų verta pažiūrėti į Hyundai Kona Electric – nors jis brangesnis, realiomis sąlygomis nuvažiuoja gerokai daugiau kilometrų ir pasižymi geresne važiavimo dinamika.
Iš kitų populiarių elektra varomų miesto automobilių galima išskirti Renault Zoe ar Nissan Leaf. Nissan Leaf – subalansuotas ir patikimas pasirinkimas, o jo, kaip ir MG ZS EV, 40 kWh versija leidžia nuvažiuoti panašų atstumą. Renault Zoe vystėsi per kelis modelio atnaujinimus, tad ieškant didesnio nuvažiuojamo atstumo verta rinktis vėlesnius variantus su galimybe naudotis greitu įkrovimu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.