Mažų miesto visureigių segmentas Lietuvoje pastaraisiais metais sparčiai populiarėja – augant naujų modelių paklausai, į rinką vis dažniau patenka ir naudotų automobilių, tokių kaip „Seat Arona“, „Renault Captur“ ar „Kia Stonic“. Tarp jų išsiskiria ir praktiškas MG ZS, kuris naujas visada pasižymėjo patrauklia kaina. Tačiau ar naudotas šis modelis vis dar išlaiko savo vertę ir gali konkuruoti su populiariausiais mažais SUV?
Praktiškumas ir erdvė viduje
MG ZS išsiskiria savo klasėje talpia bagažine – jos dydžiu pranoksta daugelį panašių miesto visureigių, įskaitant „Seat Arona“. Tiesa, dėl išsikišančių ratų arkų grindyje, dalį erdvės gali tekti paaukoti. Priklausomai nuo komplektacijos gali būti montuojamas reguliuojamo aukščio bagažinės dugnas, kuris padeda patogiau sudėti didesnius daiktus ir sumažina pakėlimo slenkstį.
Vietos keleiviams netrūksta ir priekyje, ir gale. Nors vairas reguliuojamas tik aukštyje, dauguma vairuotojų ras patogią padėtį. Galvos ir kojų erdvės gale pakanka net ir aukštiems keleiviams, tad MG ZS tinka ir šeimai, ir draugų kelionėms.
Varikliai ir važiavimo charakteristikos
Pirkėjai gali rinktis iš dviejų benzininių variklių: 1,5 l (77 kW / 105 AG) su penkių laipsnių mechanine pavarų dėže arba 1,0 l trijų cilindrų turbo (81 kW / 110 AG) su šešių laipsnių automatine transmisija. Taip pat yra ir elektra varoma MG ZS EV versija, kuri pasirodė 2018 m.
1,5 l variklis gali pasirodyti silpnokas, ypač pilnai apkrautam automobiliui – norint išlaikyti tempą, teks smarkiau spausti akceleratorių. 1,0 l turbo modelis su automatine dėže šiek tiek lėtesnis, tačiau miesto sąlygomis ir ilgesnėse kelionėse jis veikiau pasiteisina dėl lankstesnio charakterio, greitesnės reakcijos pagreitėjant ir didesnio malonumo važiuojant užmiestyje.
Benzininiams MG ZS kiek trūksta veržlumo – tačiau elektrinis ZS EV šioje vietoje nustebina. Nuo 0 iki 100 km/h EV įsibėgėja vos per 8,5 sek., o greičio visose situacijose netrūksta. Tiesa, dėl sunkios baterijos elektrinė versija atrodo masyvi ir ne tokia vikri, o važiuojant dinamiškai kėbulas labiau siūbuoja posūkiuose. Važiavimas banguotame kelyje gali būti nervingas – pakaba ne visada susitvarko su kelio nelygumais, o triukšmas nuo kelio ir vėjo išryškėja važiuojant didesniu greičiu.
Salono įranga ir įspūdžiai
Viduje MG ZS iš karto išduoda siekį išlaikyti žemą kainą – naudojamos plastmasės kietos, surinkimo kokybė paprasta. Rekomenduojama rinktis vidutinės komplektacijos Excite modelius: jie turi automatinį oro kondicionavimą, 17 colių lengvojo lydinio ratlankius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, galinio vaizdo parkavimo jutiklius ir 8 colių lietimui jautrų ekraną su funkcionalia multimedija.
Pačių naujausių saugumo technologijų MG ZS neturi – pavyzdžiui, nėra autonominio avarinio stabdymo sistemos. Dėl to automobilis Euro NCAP testuose surinko vos tris žvaigždutes iš penkių, kai pagrindiniai konkurentai gauna maksimalų įvertinimą.
Eksploatacijos kaštai ir taršos mokestis
MG ZS eksploatacijos kaštai šiek tiek didesni nei konkurentų – tam įtakos turi ir kuro sąnaudos, ir priežiūros intervalai. Pagal gamintojo duomenis, 1,5 l variklis vidutiniškai sunaudoja apie 5,7 l/100 km, o 1,0 l automatinė versija – apie 6,3 l/100 km. Panašaus dydžio SUV dažnai būna ekonomiškesni, todėl nuolat keliaujantiems šis aspektas svarbus.
Lietuvoje taršos mokestis priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. MG ZS su benzininiais varikliais dėl didesnės emisijos gali patekti į aukštesnę mokesčių kategoriją, o elektromobilis šio mokesčio nėra apmokestinamas, todėl gali būti patrauklus pasirinkimas ilgalaikėje perspektyvoje.
Elektrinės versijos nuvažiuojama rida ir įkrovimas
MG ZS EV nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu siekia iki 262 km pagal WLTP ciklą – tai vidutinė vertė tarp konkurentų. Pavyzdžiui, „Renault Zoe“ gali įveikti apie 300 km, o „Kia e-Niro“ – net iki 454 km. Įkrauti ZS EV viešoje greito įkrovimo stotelėje (iki 50 kW) nuo 0 iki 80% galima per maždaug 40 minučių. Jei naudojamas namų įkroviklis su 7,2 kW galia, pilnai įkrauti 44,5 kWh talpos bateriją užtruks apie 6–6,5 valandos.
Gamintojas nurodo, kad techninį aptarnavimą rekomenduojama atlikti kas 24 000 km. Galima sudaryti techninio aptarnavimo planą, kad kaštus būtų lengviau paskirstyti per keletą metų.
Kainos ir rekomendacijos
Lietuvoje naudotų MG ZS kainos priklauso nuo variklio, metų ir komplektacijos. Vidutinės kainos už tvarkingą Excite su 1,5 l varikliu prasideda nuo maždaug 14 000 eurų (automobiliai dažnai rida iki 16 000 km), o galingesnio 1,0 l turbo modelio vidutinė kaina siekia apie 17 000 eurų. Už MG ZS EV teks pakloti apie 23 400 eurų. Šios kainos atitinka rinkos lūkesčius už mažai nuvažiavusius, tvarkingus egzempliorius.
Iš komplektacijų patartina rinktis Excite – joje rasite pagrindines reikalingas savybes be bereikalingų priedų už didesnę kainą. Bazinė Explore versija yra per daug paprasta, o Exclusive komplektacija siūlo prabangios odos sėdynes ir navigaciją, tačiau dažnai suma gerokai išauga.
Kokias alternatyvas svarstyti?
MG ZS konkurentų netrūksta. Sportiškesnių pojūčių ieškantiems verta pasižvalgyti į „Seat Arona“, kuris siūlo panašiai talpią bagažinę ir malonų valdymą. „Renault Captur“ išsiskiria geros komplektacijos baziniais modeliais ir praktišku slankiuoju galinių sėdynių suoleliu, o „Kia Stonic“ – ilgiausiu gamintojo garantijos laikotarpiu rinkoje. Visi šie modeliai dažnai pasižymi geresniu ekonomiškumu ir komfortu, tačiau MG ZS išsiskiria puikia pagrindine įranga, erdve ir mažesne įsigijimo kaina.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.