MG5 (2020–dabar): apžvalga

MG5 (2020–dabar): apžvalga

MG5 – tai viena iš nedaugelio naudotų elektrinių universalų rinkoje, išsiskirianti erdviu salonu ir praktiškumu. Tiems, kurie ieško talpaus ir ekonomiško elektromobilio už prieinamą kainą, šis modelis tampa itin patraukliu pasirinkimu.

Privalumai ir trūkumai

  • Gera kaina naudotų automobilių rinkoje
  • Kokybiška įranga ir komfortiškas salonas
  • Patogus kasdienai, tylus važiavimas
  • Didelis vidinis ir bagažo erdvės plotas
  • Infotainment valdymas nėra itin intuityvus
  • Dinamika – labiau skirta ramiam važiavimui nei linksmai kelionei
  • Greito įkrovimo laikas galėtų būti trumpesnis

Erdvė, komfortas ir dizainas

MG5 universalas pasižymi atnaujintu dizainu – nuo 2022 metų modelių išorė tapo patrauklesnė, o interjeras modernesnis. Automobilio salonas stebina patogumu ilgesnėms kelionėms, galinio vaizdo kamera ir parkavimo jutikliai palengvina manevravimą mieste. Dėl didesnio langų ploto priekyje vairuotojas turi gerą matomumą į priekį.

Sėdynių reguliavimas priklauso nuo komplektacijos: bazinėse versijose – rankinis su atlošo reguliavimu, aukštesnių versijų sėdynės elektrinės. Stipriai minkšti sėdynių paminkštimai užtikrina komfortą net ilgoje kelionėje, o reguliuojamas vairas pagal aukštį ir atstumą leis lengvai rasti tinkamą padėtį.

Erdvės galinėje sėdynėje netrūksta – net aukštesni keleiviai čia nesijaus suvaržyti. Bagažinė, nors šiek tiek mažesnė už kai kuriuos kitus universalo tipo automobilius, vis tiek užteks dideles kelionines kuprines ar vaikų vežimėlį talpinti.

Techniniai duomenys ir kasdienė eksploatacija

Visose MG5 versijose montuojama 113 kW (154 AG) galios elektrinė pavara bei 57 kWh talpos akumuliatorius. Oficialus nuvažiuojamas atstumas siekia apie 402 km (pagal WLTP), tai – daugiau nei daugelyje šio segmento konkurentų.

Standartinė įranga gana turtinga: keyless sistema, klimato kontrolė, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai, prisitaikanti kruizo kontrolė ir automatinės šviesos bei automatinė stovėjimo stabdžio sistema. Prabangesnių apdailų modeliai papildomai siūlo odines, šildomas priekines sėdynes, didesnius ratus, elektrinius veidrodžius su susilankstymo funkcija, lietaus jutiklius ir automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodį.

Dinamikoje MG5 nenustebins sportiškumu, tačiau 0–100 km/h įsibėgėjimo laikas – 7,7 sekundės – leis lengvai manevruoti miestą ar užmiesčio kelyje. Pakaba švelni, tad važiuojant per duobes – komfortiška, o vairo valdymas tikslus.

Technologijos ir multimedija

Interjero centre – 10,3 colių lietimui jautrus ekranas su aiškiais meniu ir fiziniais valdymo mygtukais po juo. Navigaciją, radiją ar klimato kontrolę lengva koreguoti, tačiau kartais reikia stipriau paspausti ekraną, kad reaguotų. Klimato reguliavimas integruotas į ekraną, tad norint keisti temperatūrą tenka pereiti į kitą meniu. Standartiškai yra „Android Auto“, „Apple CarPlay“ ir šešių garsiakalbių garso sistema.

Praktiškumas šeimai

Priekyje užteks vietos aukštiems keleiviams, o platus salonas leis nesusidurti alkūnėmis. Didelės durų kišenės ir papildomi daiktų laikymo skyriai centre sukuria praktiškumo įspūdį. Gale erdvės daugiau nei daugelyje konkurentų – keleiviai galės patogiai įsitaisyti net prieš sėdynes nustumus į galą. Lygios grindys gale leis patogiai keliauti trims.

Bagažinės talpa

Bagažinė truputį mažesnė nei didžiausių universalų, tačiau drąsiai talpins vaikų vežimėlį ar savaitgalio lagaminus. Pagal talpą ji prilygsta plug-in hibridiniam Kia Ceed Sportswagon ar talpiam Nissan Leaf. Galinė sėdynė nulenkiama, todėl galima gabenti didesnius krovinius.

Eksploatacijos sąnaudos ir priežiūra

Įkrovimo laikas priklauso nuo naudojamo įkroviklio: maksimalus galingumas siekia 87 kW. Greitojoje stotelėje (50 kW) nuo 10 % iki 80 % akumuliatoriaus įkrausite per maždaug valandą, o su galingesniu 100 kW krovikliu prireiks apie 40 minučių. Naudojant 7 kW sieninę stotelę, pilnas įkrovimas truks kiek daugiau nei 9 valandas, o prijungus prie įprasto lizdo – net iki 29 valandų.

Elektrinis automobilio aptarnavimas paprastai kainuoja mažiau nei vidaus degimo variklio automobilio – nėra aušinimo skysčio ar alyvos keitimo. Visgi rekomenduojama kasmet atlikti techninę apžiūrą. Kai kuriems MG5 modeliams taikomas papildomas, žemai kilometrų ribai pritaikytas aptarnavimo intervalas.

Patikimumas ir akumuliatoriaus ilgaamžiškumas

Didžioji dalis vairuotojų MG5 vertina kaip patikimą automobilį, nors pasitaiko elektros sistemos nesklandumų (dažniausiai apie multimediją ar prietaisų skydelį). Tokios problemos vardijamos nesunkiai išsprendžiamos, tačiau gali prailginti remontų laiką dėl detalių tiekimo.

Dauguma savininkų pabrėžia MG5 eksploatacinių sąnaudų mažumą ir patikimumą, o pagrindinė priežiūra priklauso nuo pasirinktos priežiūros programos.

Taršos mokestis Lietuvoje

MG5 – visiškai elektrinis modelis, todėl Lietuvoje jam netaikomas taršos mokestis, nes neteršia aplinkos CO₂ emisijomis. Taršos dydis šalyje priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų, tačiau elektromobiliams mokesčiai iki šiol nėra taikomi.

Kiek kainuoja naudotas MG5?

Ankstyvieji, iki atnaujinimo pagaminti, 2020 metų MG5 skelbimuose prasideda maždaug nuo 12 870 eurų. Vėlesni, 2022 metų modeliai kainuoja apie 14 040–17 550 eurų, o po atnaujinimo ir 2023 metų modeliai įvertinami nuo 18 720 iki 26 910 eurų. 2024 metų pavyzdžiai gali pasiekti ir 35 100 eurų kainą.

Pagrindiniai konkurentai

MG5 yra išskirtinis universalas tarp naudotų elektromobilių. Ieškantiems alternatyvų galima apsvarstyti elektrinius miesto automobilius, tokius kaip Nissan Leaf, Renault Zoe ar Peugeot e-208. Didesnės talpos ir papildomų galimybių pasiūlys MG ZS EV arba Hyundai Kona Electric, tačiau jų kainos ir nuvažiuojamas atstumas skiriasi.

Tiems, kurie ieško praktiškumo, erdvės ir ekonomiškos eksploatacijos – MG5 gali būti vienas racionaliausių pasirinkimų Lietuvos kelių kasdienybei.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *