„Miata“ ir „Mustang“ – tarp paskutinių įperkamo kabrioleto pasirinkimų

„Miata“ ir „Mustang“ – tarp paskutinių įperkamo kabrioleto pasirinkimų

Mazda MX-5 Miata ir Ford Mustang žymi legendinio linksmo sportinių automobilių laikotarpio pabaigą. Ieškantiems nebrangaus klasikinio sprendimo su varikliu priekyje, galiniais varančiaisiais ratais ir atviru stogu, šiuo metu praktiškai belikę tik šie modeliai.

Ši situacija pastebėta nelabai seniai. Gamintojai jau atsisveikino su Camaro, o apie Nissan Z kabrioleto planus kol kas negirdėti. Corvette jau seniai peržengė 56 000 eurų ribą, tad apie prieinamą kainą nėra kalbos. Nebent Subaru su Toyota pasiryžtų sukurti atviras BRZ ar GR86 versijas, tačiau dabar automobilių entuziastams belieka labai ribotos galimybės.

Tai, žinoma, galioja sportiniams automobiliams. Įperkamų variantų galėtų pasiūlyti baziniai Ford Bronco ar Jeep Wrangler modeliai su minkštu stogu, tačiau jie neprilygsta sportiniams automobiliams savo charakteriu bei važiavimo pojūčiu. Mini Cooper kabrioletas – pigiausias keturvietis atviras automobilis rinkoje su pradinėmis kainomis nuo 32 500 eurų, tačiau jis visada labiau atitiko karštų hečbekų, o ne sportinių automobilių filosofiją, be to, varomas priekiniais ratais.

Taigi galiausiai lieka Miata ir Mustang – reta pora mūsų laikais, kai rinkoje dominuoja visureigiai. Nors anksčiau retai kas siūlytųsi lyginti šiuos automobilius tarpusavyje, tačiau jeigu jums reikia galiniais ratais varomo atviro sportinio automobilio, kurio kaina neviršija 47 000 eurų, pasirinkimas faktiškai apsiriboja šiomis dviem alternatyvomis. Štai kuo pasižymi kiekvienas iš jų:

  • Gamintojas/modelis
  • Variklis/pavarų dėžė
  • Galia/sukimo momentas
  • Kaina (su papildomais mokesčiais)
  • 2025 Ford Mustang EcoBoost Convertible
  • 2,3 litro turbininis keturių cilindrų variklis / 10 laipsnių automatinė pavarų dėžė
  • 231 kW / 475 Nm
  • 38 700 eurų
  • 2025 Mazda MX-5 Miata Sport
  • 2,0 litro keturių cilindrų variklis / 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė
  • 133 kW / 205 Nm
  • 28 500 eurų

Skaičiai šių automobilių specifikacijose labai skirtingi, nes ir pagrindinės jų idėjos skiriasi. Mustang akivaizdžiai gerokai didesnis – kalbant tiek apie ilgį, tiek apie aukštį ar plotį. Toks dydis ypač patogus, jei automobiliu dažnai važiuoja keleivis. Oficialiai Mustang laikomas keturviečiu, tačiau galinė dalis – daugiau simbolinė, geriausiai tinkanti vaikams ar nedideliam bagažui, kurį norima pasiimti į paplūdimį, esantį netoliese.

Didelės apimtys paverčia Mustang tikrai patogiu ir smagiu kelionių automobiliu. Bagažinėje užtenka vietos dviejų žmonių daiktams savaitei, o galinėse sėdynėse telpa papildomas bagažas. 231 kW turbininis variklis užtikrina solidų sukimo momentą, leidžiantį greitai pasiekti maksimalų greitį – automobilis iki 100 km/h įsibėgėja per kiek daugiau nei 5 sekundes. EcoBoost variklio valdymas taip pat palieka gerą įspūdį.

Miata pasižymi išskirtinėmis važiavimo savybėmis. Jos masė nesiekia 1134 kg, svorio paskirstymas artimas idealiam 50/50, tad automobilio valdymas primena tikrą sportinį modelį. 133 kW variklis, nors rodikliais gal ir nesužavi, realybėje leidžia mėgautis energingu važiavimu, o valdymo ribos praktiškai nepasiekiamos įprastame kelyje. Vairavimo pojūčių atžvilgiu tai tikras klasikinis variantas be elektroninių pagalbų – įskaitant ir šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę, kurios negalima užsisakyti Mustang EcoBoost versijoje.

Miata taip pat tinkama tolimiems išvykimams, žinoma, jei keliaujama vienam. Važiavimas patogesnis, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, sėdynės pritaikytos ilgesniems atstumams. Visgi bagažo skyrius – labai mažas, vos pakanka vienam krepšiui, tad dviese savaitgalio kelionei teks gerokai riboti daiktus.

Kuris iš šių automobilių pranašesnis, priklauso nuo individualių poreikių. Mustang labiau tinka džiuginančioms kelionėms ir siūlo reikalavimus atitinkantį sportinio automobilio įvaizdį: priekyje esantis variklis, galiniai varantys ratai ir atviras stogas. Tuo metu Miata orientuota į maksimalų vairavimo malonumą, siūlančią klasikinius mechaninius valdymo elementus ir išskirtinį valdymą.

Jeigu nei viena iš šių alternatyvų netenkina, reikės turėti bent 51 500 eurų, norint peržiūrėti kitas galimybes. Tokio dydžio suma prireiks įsigyjant naują BMW Z4 Roadster, o kaina vėliau tik dar augs. Nepaisant to, pirkėjas vis dar turi pasirinkimo laisvę žemesnių kainų segmente. Nors tarifai gali paveikti Miata kainą, abiejų modelių išlikimas artimiausioje ateityje tikėtinas.

Atviri ir kartu įperkami automobiliai tampa retu reiškiniu, tad verta jais pasidžiaugti, kol dar įmanoma jų įsigyti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *