Ieškantiems nedidelio, bet universalaus automobilio, naudotas „Mini Clubman“ gali būti įdomus pasirinkimas. Nors iš pirmo žvilgsnio šis modelis atrodo keistas dėl savo išskirtinių durų sprendimų, jis siūlo daugiau praktiškumo nei daugelis kitų to paties gamintojo automobilių.
Praktiškumas ir dizainas
Didžiausias įprasto antros kartos „Mini“ hečbeko trūkumas – ribotos galimybės patogiai keliauti su galiniais keleiviais ir vežti juos kartu su bagažu. Ilgesnis „Clubman“ kėbulas šią problemą išsprendė – automobilis turi erdvesnį bagažo skyrių ir daugiau vietos keleiviams, tad jis tapo funkcionalesnis kasdieniams poreikiams.
Tačiau automobilio durų išdėstymas gali atrodyti neįprastas: gale rasite dvi furgono tipo duris, o viena automobilio pusė turi papildomą galą atsidarančią durėlę. Nors šis sprendimas leidžia patogiau įdėti daiktus arba įlipti į galą, kai kuriose situacijose tai gali tapti nepatogu – ypač jei automobilis pastatytas arti sienos ar kito automobilio.
Važiavimo savybės
Kaip ir kiti „Mini“ modeliai, „Clubman“ pasižymi sportišku charakteriu – aštrus vairavimas, tikslus valdymas ir geras sukibimas leidžia mėgautis kiekviena kelione. Net ir pajėgiausia „John Cooper Works“ (JCW) versija nepamiršta dinamiškumo, todėl rinkdamiesi šį modelį rasite ne tik praktiškumą, bet ir vairavimo malonumą.
Varikliai ir ekonomija
„Clubman“ variklių gama siūlo tiek benzininės, tiek dyzelinės versijas. Net ir vidutinės klasės 1.6 litro varikliai pasižymi balansu tarp dinamiškumo ir ekonomiškumo. Jei ieškote dar daugiau dinamikos, verta žvilgtelėti į 135 kW (184 AG) „Cooper S“ arba 153 kW (208 AG) JCW versiją su turbobenziniais varikliais.
Dyzeliniai modeliai vilioja taupumu – pavyzdžiui, 66 kW (89 AG) „One“ pasiekia vidutines 3,8 l/100 km, o galingesnis „Cooper D“ su 80 kW (109 AG) – apie 4,1 l/100 km. Benzininiai „One“ arba „Cooper“ variantai įprastai suvartoja apie 5,5 l/100 km, o „Cooper S“ – apie 6,3 l/100 km. Didžiausią apetitą turi JCW versija – 7,2 l/100 km.
Pirkimo kaina ir eksploatacinės išlaidos
Naudotų „Clubman“ kainos Lietuvoje prasideda nuo maždaug 2 900 eurų už ankstyvus modelius (dažniausiai su didesne nei 160 000 km rida ir neaiškia techninės priežiūros istorija). Už 5 800 eurų jau galima tikėtis rasti „One“ arba „Cooper“ versijas iš 2009–2010 metų, su rida apie 120 000 km.
Padidinus biudžetą iki 8 800 eurų atsiveria galimybė įsigyti 2011–2012 metų automobilį, o už 10 500 eurų rasite beveik naują 2012–2013 metų „Clubman“. Galingos, mažai nuvažinėtos paskutinių gamybos metų (2014) versijos kainuoja virš 11 700 eurų.
Lietuvoje automobiliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Paprasti benzininiai „Mini Clubman“ modeliai dažniausiai patenka į vidutinio taršumo kategoriją, dyzeliniai – į mažesnę, bet vertėtų pasitikrinti konkretų automobilį prieš perkant.
Kuris „Mini Clubman“ modelis verta dėmesio?
Geriausiu pasirinkimu dažnai laikomas 1.6 litro „Cooper“ su mechanine pavarų dėže. Jis subalansuoja puikų ekonomiją, gerą dinamiką ir nedideles išlaikymo sąnaudas. Ieškantiems ypatingo taupumo tiks 1.6 litro „Cooper D“ (nuo 2008 m.), kuriame patobulinta turbinos konstrukcija užtikrina ilgaamžiškumą.
Įprasta „One“ versija siūlo pagrindines funkcijas – CD grotuvą, elektrinius langus ir veidrodžius, centrinį užraktą, o „Cooper“ išsiskiria lengvojo lydinio ratais ir sportišku salonu. Nuo 2009 metų oro kondicionierius tapo standartine įranga visose versijose. Gausiau komplektuoti modeliai gali būti su populiariomis įrangos paketais („Salt“, „Pepper“, „Chili“), suteikiančiais papildomų patogumų ir praktiškumo, tačiau permokėti už išskirtinai daug papildomos įrangos dažniausiai neverta.
Kokie konkurentai rinkoje?
Jei norite dar įdomesnių durų sprendimų – verta pažiūrėti į „Hyundai Veloster“. Nors šis modelis ne toks dinamiškas, išskirtine durų kompozicija jis taip pat išsiskiria rinkoje. Norintiems didesnio praktiškumo alternatyva gali būti „Mini Countryman“ visureigis su penkiomis tradicinėmis durimis ir talpiu bagažinės skyriumi.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.