Mini Clubman (2015–2024) apžvalga

Mini Clubman (2015–2024) apžvalga

Mini Clubman – tai universalo tipo modelis, kuris suteikia unikalų stiliaus pojūtį ir siūlo daugiau praktiškumo nei tradiciniai Mini hečbekai. Jis skirtas tiems, kurie ieško išskirtinės išvaizdos ir smagaus valdymo, bet tuo pačiu nori šiek tiek daugiau erdvės šeimai ar kasdieniams poreikiams. Taip pat Clubman yra vertas dėmesio naudotų automobilių rinkoje, ypač jei siekiate kažko ypatingesnio už įprastus šeimos modelius.

Kas išskiria Mini Clubman?

Šis modelis pasižymi ne tik originaliu dizainu – dvigubos galinių durų atveriamos kaip “klėties vartai” leidžia patogiau pakrauti bagažą. Salone išsiskiria didelis centrinis ekranas, žaismingi chromo akcentai ir spalvinės nuotaikos apšvietimas. Medžiagų kokybė gera, viskas surinkta tvirtai, tačiau kai kurių konkurentų – pavyzdžiui, “Audi A3” – interjerai jaučiami solidesni.

Nors priekinėje sėdynių eilėje vietos užtenka, gale sėdintys gali pasijusti šiek tiek ankštai, ypač dėl žemos stogo linijos. Nepaisant to, galines sėdynes galima visiškai nulenkti, tad prireikus suformuojama lygi bagažo erdvė. Pati bagažinė nėra itin didelė, o anga – siauresnė dėl specifinių durų, tačiau riba žema, tad pakrauti daiktus lengva.

Varikliai ir valdymo džiaugsmas

Mini Clubman pasižymi sportišku charakteriu, kuris net ir universalo kėbule išlieka ryškus. Minimaliai pasvirantis kėbulas posūkiuose, tikslus vairavimas ir daug sukibimo – šis automobilis suteikia tikrą vairavimo malonumą. Net silpnesni varikliai garsėja žvaliu skambesiu ir staigia reakcija, o galingesni versijos “Cooper S” bei “John Cooper Works” užtikrina išskirtinę dinamiką.

  • Silpniausios 1,5 litro benzininės versijos išvysto 101 ar 134 AG (priklausomai nuo varianto), stipriausi 2,0 litrų agregatai – nuo 189 iki net 302 AG (pastarasis po 2019 metų atnaujinimo).
  • Dyzelio gerbėjams siūlytos trys galios versijos: 1,5 litro (114 AG) ir dvi 2,0 litrų (148 arba 187 AG).

2019 metų atnaujinimas pakeitė tik kelias detales (pavyzdžiui, atsirado “Union Jack” motyvo žibintai) ir perrinko modelių pavadinimus bei įrangos paketus (“Cooper Classic”, “Sport” bei “Exclusive”).

Važiavimo komfortas

Riedėjimas prilygsta sportiško automobilio įspūdžiui. Dėl tvirtesnės pakabos Clubman gali atrodyti kiek standus, ypač važiuojant per miesto nelygumus. Užmiestyje kelio nelygumus sugeria geriau, tad ilgoms kelionėms komfortas tampa pakankamas, nors kai kurie konkurentai šiuo klausimu lenkia Mini.

Vidus ir praktiškumas

Palyginti su įprastais “hečbekais”, Clubman siūlo daugiau universalumo, bet tarp vidutinio dydžio universalų išsiskiria labiau išvaizda nei praktiškumu. Galinės sėdynės lengvai nulenkiamos, o bagažinės dizainas tinkamas rankiniams lagaminams ar mažesniems daiktams.

Įranga ir papildomi pasirinkimai

Net baziniame “Cooper” modelyje gausite turtingą įrangos komplektaciją: pastovaus greičio palaikymo sistemą, automatinį apšvietimą, lietaus jutiklį, oro kondicionierių. Sportines sėdynes ir galingesnį variklį gauna “Cooper S”, tačiau kiti skirtumai tarp modelių įrangos – minimalūs.

Rinkoje dažnai pasitaiko Clubman automobilių su papildoma įranga – populiarūs “Chili” (klimato kontrolė, LED žibintai, galiniai parkavimo davikliai) ar “Media” paketai. Ieškant naudoto modelio verta atsižvelgti į konkrečią komplektaciją.

Išlaikymo kaštai ir eksploatacija

Kuro sąnaudos

  • Silpnesni 1,5 litro benzininiai varikliai vidutiniškai naudoja apie 5,1 litro/100 km.
  • 1,5 litro dyzelis – apie 3,8 litro/100 km, galingesni 2,0 litrų dyzeliai – 4,5–4,7 litro/100 km.
  • Galingesni 2,0 litro benzininiai, priklausomai nuo versijos, sunaudoja nuo 6 l/100 km (“Cooper S”) iki 8,1 l/100 km (“John Cooper Works”).

Taršos mokestis

Mini Clubman Lietuvoje priskiriamas prie tų automobilių, už kuriuos taikomas metinis taršos mokestis, priklausantis nuo CO₂ emisijos (g/km), degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Pavyzdžiui, 1,5 litro dyzelis dėl 99 g/km emisijos patenka tarp ekologiškesnių variantų, kiti modeliai – dažniau vidutiniame ar aukštesniame taršos lygmenyje.

Draudimas ir priežiūra

Mini Clubman daugeliu atvejų draudžiant patenka tarp vidutinio ar kiek aukštesnio rizikingumo grupių – ypač sportiškos “S” ir “John Cooper Works” versijos. Priežiūros kainos yra panašios kaip kitų premium segmento automobilių, tačiau svarbūs ir pasirinkti papildomi paketai ar įranga. Galima rinktis fiksuoto mėnesinio mokesčio techninės priežiūros planus, kuriuose įkainiai gali prasidėti nuo 21 EUR per mėnesį.

Ką galima įsigyti už konkretų biudžetą?

  • Naudotą Clubman galima rasti už maždaug 8190 EUR, tačiau tokių modelių rida dažnai siekia arti 160 934 km ir galimi buvę remontai.
  • Jei norisi tvarkingesnio, 2015–2016 metų Cooper ar Cooper D modelio su apie 104 603 km rida, vertėtų skirti 10 530 EUR.
  • Cooper S kainos prasideda apie 11 700 EUR, už John Cooper Works reikės maždaug 17 550 EUR.
  • 2020 metų modelių kainos prasideda nuo 14 040 EUR, o beveik nauji vienetai gali kainuoti virš 25 740 EUR.

Mini Clubman patenka tarp brangesnių šeimos automobilių, dažnai kainuodamas daugiau nei panašaus dydžio “Volkswagen Golf” ar “Audi A3”.

Kuris Mini Clubman labiausiai vertas dėmesio?

Pagrindinė specifikacija

Daugeliui pakaks paprasto “Cooper” varianto – čia pakanka įrangos, našumo ir praktiškumo. Norint papildomo komforto, verta dairytis komplektacijų su “Chili” ar “Media” paketais, tačiau aukštesnės versijos dažnai būna brangesnės nei iš tiesų verta.

Variklių pasirinkimas

Geriausia ekonomijos ir dinaminių savybių pusiausvyra – 1,5 litro 138 AG benzininis variklis. Ilgoms kelionėms verta rinktis 2,0 litro 148 AG dyzelinį – šis našesnis nei trijų cilindrų alternatyva ir pigesnis už galingiausią 2,0 litro 187 AG variantą.

Mūsų rekomendacija: naudotas Mini Clubman 1.5 Cooper.

Kokios alternatyvos?

Tarp geriausių Clubman konkurentų – “Volkswagen Golf”, kuris siūlo daugiau vietos, komfortiškesnę važiuoklę ir stilingą, bet labiau “įprastą” saloną. “Audi A3” išsiskiria puikiu interjeru, aukšta kokybe ir efektyvumu. Tuo tarpu “Škoda Fabia” universalas pigesnis už Mini, tačiau praranda išskirtinį Mini stilių, o vietos ir bagažo skyrius – didesni, tačiau apdaila paprastesnė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *