„Mini Convertible“ (2009–2015) apžvalga

„Mini Convertible“ (2009–2015) apžvalga

Nedidelio kabrioleto paieška dažnai reiškia kompromisą – dažniausiai tokie automobiliai būna dideli, nemažai kainuoja ir užima daug vietos mieste. Mini Convertible yra išimtis. Nors šis modelis nėra pats erdviausias, tačiau siūlo daug džiaugsmo už palyginti nedidelę kainą net ir rinkoje naudotų automobilių pasirinkime.

Važiuoklė ir varikliai

Dauguma Mini Convertible variklių yra tokie patys, kokius rasite ir Mini hečbeke. Tačiau dėl papildomo 30 kg svorio, kurio prireikė sutvirtinti kėbulą netekus standaus stogo, automobilis jaučiasi kiek sunkesnis. Bazinis 1,6 litro 98 AG benzininis variklis (siūlytas nuo 2010 m. vidurio) tinkamas kasdienai, ypač jei mėgstate aukštesnius variklio sūkius. Tačiau daugumai vairuotojų labiausiai tiks 1,6 litro 118 AG Cooper versija: ji pakankamai smagi, spartesnė už bazinę, bet vis dar ekonomiška.

Jei ieškote dar įspūdingesnių emocijų, verta pažvelgti į Cooper S su 175 AG turbo varikliu arba dar galingesnį John Cooper Works, kurio 1,6 litro variklis išvysto 208 AG. Tiems, kuriems svarbus mažesnis degalų suvartojimas, buvo siūlomas ir 1,6 litro 108 AG dyzelinis variklis Cooper modeliuose bei vėliau – 2.0 litro 143 AG Cooper SD. Automatinė pavarų dėžė dera prie dinamiško automobilio charakterio, tačiau mechaninė vis tiek suteikia daugiau malonumo mėgstantiems aktyviau vairuoti.

Saliūnas ir vieta bagažui

Priekinėse sėdynėse vietos užteks net aukštesniems vairuotojams – Mini leidžia reguliuoti sėdėseną pagal individualius poreikius ir jaustis patogiai. Galinėse sėdynėse komforto gerokai mažiau, tačiau tokia kompromisinė situacija – įprasta ir hečbeko versijoje. Viduje labiausiai trūksta vietos bagažui: nuleidus stogą, bagažinės anga tampa siaura, o vietos sumažėja dėl sudedamo mechanizmo. Dar viena silpnoji vieta – ribotas matomumas atgal atviru stogu.

Įranga ir komplektacijos

Bazinis One modelis siūlė tik CD grotuvą, elektrinius langus ir veidrodėlius bei centrinį užraktą pulteliu. Cooper buvo kiek sportiškesnis – su lengvo lydinio ratlankiais ir išraiškingesniu salonu. Oro kondicionierius, net ir šiuose, buvo pasirenkama papildoma įranga.

Naujesni naudoti automobiliai dažnai turi papildomus įrangos paketus. Populiariausias tarp One versijų – Salt paketas (papildomos daiktadėžės, kompiuteris, rūko žibintai). Cooper modeliai gali turėti Pepper (odinis vairas, šildomi veidrodėliai, purkštukai, dažnai ir Bluetooth ar klimato kontrolė) arba Chili paketus (trijų stipinų vairas, sportinės sėdynės, sportinė pakaba, didesni ratlankiai).

Eksploatacija ir išlaidos

Mokestinė našta už Mini Convertible Lietuvoje priklauso nuo anglies dvideginio kiekio, kuro rūšies ir automobilio pirmos registracijos metų, todėl rekomenduojama įvertinti šiuos parametrus prieš įsigyjant. Ekonomiškiausia versija – 1,6 litro dyzelis, kurio vidutinės sąnaudos pagal gamyklinius duomenis siekia apie 4,0 l/100 km, o išmetamo CO₂ kiekis – 105 g/km. Galingesnis 2,0 litro dyzelis suvartoja 4,5 l/100 km ir išmeta 118 g CO₂ vienam kilometrui.

Benzininiai 98 AG ir 118 AG varikliai degalų vidutiniškai sunaudoja po 5,7 l/100 km (133 g CO₂/km), Cooper S su turbina – 6,0 l/100 km (139 g CO₂/km), o galingiausias JCW modelis – 6,8 l/100 km (157 g CO₂/km). Praktikoje dyzeliniai varikliai Lietuvoje gali pasirodyti žavūs dėl mažesnių sąnaudų, bet ilgalaikėje perspektyvoje dyzelinių Mini pastovumas kelia daugiau abejonių nei benzinių modelių, todėl jų priežiūros išlaidos gali išaugti.

Mini aptarnavimas servise, palyginti su kitais prabangesniais automobiliais, yra gana prieinamas, tad išlaikyti šį kabrioletą neturėtų būti per brangu.

Ką vertėtų rinktis?

Jei ieškote geriausio kompromiso tarp degalų sąnaudų, tiesioginės eksploatacijos kainos ir malonumo vairuoti, racionaliausias pasirinkimas – 1,6 litro 118 AG benzininis Cooper variantas. Pigesni dyzeliniai variantai gali atrodyti patrauklūs, tačiau ilgu laikotarpiu jų priežiūra gali būti brangesnė.

Norėdami daugiau komforto bei įrangos, ieškokite modelių su Pepper arba Chili dėžutėmis – jos pasiūlys daugiau praktiškų ir malonių smulkmenų kasdienai. Norintiems maksimaliai smagių įspūdžių – Cooper S arba JCW – tačiau tuomet reikėtų atidžiau atsižvelgti į priežiūros bei eksploatacines išlaidas.

Alternatyvos Mini Convertible

Tarp mažesnių kabrioletų verta atkreipti dėmesį į Fiat 500C – šis modelis jaukus, kompaktiškas, tačiau nėra toks smagus vairuoti kaip Mini bei dažnai būna ne toks ekonomiškas.

Trokštantiems daugiau erdvės ir prabangos siūlytinas Audi A3 Cabriolet. Tai išties komfortiškas ir gerai apdailintas automobilis tiek su pakeltu, tiek su nuleistu stogu, o degalų pasirinkimas – itin platus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *