„Mini Countryman“ (2017–2024 m.) apžvalga

„Mini Countryman“ (2017–2024 m.) apžvalga

Mini Countryman iš pirmo žvilgsnio gali kelti klausimų – didysis „Mini“ skamba kaip paradoksas. Visgi realybėje tai kur kas paprastesnis automobilis, nei atrodo. Mini Countryman pasižymi klasikinėmis „Mini“ formomis, kurios šį kartą supakuotos į visureigiui artimą kėbulą. Iš esmės tai „Mini“ hečbeko dizainas padidinto pravažumo automobilyje, pasiūlęs puikų kompromisą lankstumo ir praktiškumo ieškantiems vairuotojams.

Bendras vaizdas

Mini Countryman pasižymi geru valdymu, patikimais varikliais, išskirtiniu interjeru ir didele bagažine. Jis yra stilingas, patikimas, praktiškas ir vikrus, bet ne viskas tobula – kiti SUV už panašią kainą gali pasiūlyti daugiau erdvės.

  • Puikus valdymas kelyje
  • Galingi ir taupūs varikliai
  • Kokybiškas salonas bei didelė bagažinė
  • Stabili surinkimo kokybė
  • Gana standi važiavimo eiga
  • Vidutinė vieta gale keleiviams
  • Yra talpesnių SUV už tą pačią kainą

Variklių pasirinkimas

Mini Countryman galima rinktis su skirtingais benzininiais ir dyzeliniais varikliais, dalis jų tokie patys kaip ir mažesniame „Mini“ hečbeke. Populiariausias yra 1,5 l trijų cilindrų benzininis variklis (136 AG) „Cooper“ versijoje. „Cooper S“ turi 2,0 l benzininį variklį su 192 AG, o našiausia JCW versija iki 2018 metų turėjo 231 AG, o vėliau net 302 AG. Dyzelinių pasirinkimas – 2,0 l varikliai su 148 AG (Cooper D) ir 187 AG (Cooper SD).

Pirkėjams siūloma ir įkraunama hibridinė Countryman Cooper S E versija su keturiais varomaisiais ratais. Šis modelis jungia 1,5 l benzininį variklį su elektriniu motoru, o važiuojant vien elektra galima nuvažiuoti iki 40 km (bateriją būtina nuolat įkrauti).

Komplektacijos ir įranga

Ankstesnių modelių Countryman pasirinkimų įvairovė nedidelė, tačiau papildomos komplektacijos dažnos. Populiariausios – „Chili“ paketas (dviejų zonų klimato kontrolė, automatiniai žibintai ir valytuvai, LED žibintai, papildomos daiktadėžės, kintamo aukščio bagažinės dugnas), „Comfort“ paketas (šildomos priekinės sėdynės, galiniai parkavimo davikliai), o „Comfort Plus“ dar papildo atbulinės eigos kamera. „Navigation“ suteikia navigaciją, o „Navigation Plus“ – didesnį, 8,8 colio ekraną. „Tech“ paketas jungia aprašytus patobulinimus su kokybiška „Harman Kardon“ garso sistema. „Driving Assistance Pack“ turi avarinio stabdymo sistemą.

Nuo 2018 metų atnaujintuose „Cooper“ ir „Cooper S“ modeliuose buvo įvestos „Classic“, „Sport“ ir „Exclusive“ komplektacijos – standartinė versija, sportinė (dažnai su standesne pakaba), ir prabangi, turinti išskirtinius ratlankius bei prabangias sėdynes. Visi ankstesni papildomi paketai buvo išlaikyti.

Važiavimas ir valdymas

„Mini“ automobiliai garsėja išskirtiniu valdymu – Countryman čia nepraplečia tradicijų. Vairuoti šį modelį smagu, nes jis greitai reaguoja į judesius, išlieka stabilus posūkiuose ir minimaliai svyruoja. Automobilis pasižymi gera manevringumu ir tiksliu vairavimu, jaučiamas tą „Mini“ dinamiką, kurios neretai trūksta kitų gamintojų SUV.

Visgi, už sportiškumą tenka mokėti važiavimo komfortu – ypač su sportine pakaba ar dideliais ratais. Kelyje aiškiai juntami nelygumai, o smulkesni kelio nelygumai salone jaučiami labiau nei kai kuriuose konkurentuose. Be to, Skoda Kamiq analogiškoje klasėje siūlo pastebimai komfortiškesnę pakabą.

Salonas ir erdvė

Salonas išsiskiria aukšta kokybe, originaliu dizainu ir patogiomis sėdynėmis. Keturis žmones vežti komfortiška, tačiau penktam gale vietos pritrūks – petys glaudžiasi prie peties. Užtat bagažinės talpa stebina – ji didesnė nei kai kurių konkurentų ir prikabina dėmesio ieškantiems praktiškumo. Papildoma „Storage Compartment“ įranga duoda užrakinamą ir reguliuojamo aukščio bagažinės dugną, tinklelius, tvirtinimo diržus ir kitas naudingas smulkmenas.

Kainos ir eksploatacija

Naudoto Mini Countryman kaina

Pirmieji Countryman rinkoje kainuoja apie 11 700 eurų – šios įsigyjamos žemos komplektacijos, su didele rida. Geresnės specifikacijos, įskaitant hibridinį Cooper S E, siekia apie 14 000 eurų, išskyrus JCW, kuris paprastai kainuoja nuo 21 000 eurų. Už iki 2–3 metų naudotą Countryman teks mokėti nuo 17 500 iki 21 000 eurų, o už naujesnius, 2023 m. modelius – apie 29 250 eurų.

Eksploatacinės išlaidos

  • Su hibridine įkrovine (plug-in) sistema Countryman pagal WLTP duomenis sunaudoja vos 2 litrus/100 km. Tačiau tokį ekonomiškumą pasieksite tik visiškai įkraudami bateriją ir dažniausiai važinėdami mieste.
  • Dyzelinis Cooper SD vidutiniškai sunaudoja apie 4,3 litro/100 km – tai optimalus pasirinkimas dažnai keliaujantiems didesnius atstumus.
  • Benzininis Cooper modelis suvartoja apie 5,3 l/100 km, o sportiškesnis Cooper S – 5,6 l/100 km.
  • Galingiausias JCW modelis jau ryškiai mažiau ekonomiškas – 7,3 l/100 km.
  • Visiems ratams varomų modelių ekonomija mažesnė, todėl rinktis juos verta tik esant realiam poreikiui. Alternatyva – žieminės arba visasezonės padangos.

Draudimas ir techninė priežiūra

Mini Countryman draudimo grupė dažniausiai priklauso nuo konkretaus variklio ir komplektacijos – kuo daugiau galios, tuo aukštesnė grupė. Techninės priežiūros kaštai kiek didesni nei daugeliui smulkių SUV, tačiau jie panašūs į pagrindinio konkurento – Audi Q2.

Taršos mokestis

Lietuvoje Mini Countryman savininkai turi atsižvelgti į automobilio taršos mokestį, kuris priklauso nuo degalų rūšies, išmetamo CO₂ kiekio ir pirmosios registracijos metų. Kuo naujesnis automobilis ir kuo ekologiškesnis variklis, tuo mažesnis metinis mokestis. Hibridiniai ir ekonomiškesni dyzeliniai modeliai dažnai leidžia sutaupyti mokant šį mokestį, o galingiausi benzininiai variantai tampa brangiausi išlaikyti.

Kuris Mini Countryman tinkamiausias?

Variklis

Norintiems važiuoti ekonomiškai, rekomenduojamas įkraunamas hibridas Cooper S E – kai baterija pilna, kasdieniams poreikiams el. režimo užteks su kaupu, o užmiestyje gelbės benzininis variklis. Jei tokio modelio neapsimoka rinktis, vertas dėmesio ir Cooper – ekonomiškas, pakankamai galingas, o važiavimo komfortas bus didesnis nei galingesnėse versijose (Cooper S ar JCW).

Komplektacija

Optimaliausia komplektacija dažnam vairuotojui – „Chili“ paketas, kuriame rasite praktiškiausią įrangą ir patogumą kasdienai.

Mūsų pasirinkimas: Mini Countryman Cooper S E (Chili paketas).

Alternatyvos

Pagrindinis Countryman konkurentas – Audi Q2. Šis automobilis taip pat priklauso aukštesnei klasei, išsiskiria kokybišku interjeru ir įvairiais taupiais varikliais, nors trūksta „retro“ akcentų. Ieškantiems talpumo ir vairavimo malonumo, tačiau nesureikšminantiems prabangos, verta atkreipti dėmesį į didesnį Seat Ateca – už tą pačią kainą dažnai gaunama daugiau.

Dar vienas stilingas variantas – Fiat 500X, tačiau jis pralaimi Countryman pagal kokybę ir erdvę, o efektyvumu varikliai nusileidžia Mini siūlomiems agregatams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *