„Mini Coupe“ (2011–2015) apžvalga

„Mini Coupe“ (2011–2015) apžvalga

Nors „Mini Coupe“ savo išvaizda išsiskiria iš kitų modelių, šis automobilis retai praeina nepastebėtas. Gamintojas išmėgino įvairias kėbulo modifikacijas – buvo net dviejų vietų kupė su unikalia žema stogo linija ir stipriai nuožulniu priekinio stiklo kampu. Tačiau nepaisant to, jog atrodytų kitaip, „Mini Coupe“ išlieka hečbeku, turinčiu visas šiai klasei būdingas savybes.

Bendra apžvalga

Šis modelis patrauklus tiems, kurie ieško aktyvaus vairavimo potyrių nedideliame automobilyje. Dinamiškas valdymas, lengvai valdoma važiuoklė ir staigios reakcijos ypač ryškios sportinėje JCW versijoje. Tačiau visa tai turi savo kainą – važiuojant nelygiais keliais komforto čia nedaug, o garsas salone ir ribota erdvė gali greitai pabosti kasdien.

Interjeras žavi išskirtiniu dizainu, nors priekinius mygtukus rasti ne visada paprasta – kai kurie jų išdėstyti ne itin patogiai. Nepaisant šių trūkumų, pažangūs varikliai, išlaikytas „Mini“ charakteris bei gyvybinga išvaizda automobilį paverčia įdomia alternatyva tiems, kurie vertina unikalumą.

  • Žaismingas ir stabilus valdymas
  • Stipriai išsiskiriantis dizainas
  • Smagus vairuoti dėl gyvybingų variklių
  • Kietas važiuoklės darbas, ypač sportinėse komplektacijose
  • Ribotas matomumas galinėje dalyje
  • Triukšmingas ir ankštas salonas

Varikliai ir eksploatacinės savybės

Kupė gaminta su keliais skirtingais jėgos agregatais. Benzininiai 1,6 litro varikliai buvo tiekiami trijose versijose, o dyzelinė sūkurio versija aprūpinta 2,0 litro varikliu. Pradinė 1,6 litro (122 AG) modifikacija užtikrina gerą dinamikos ir ekonomiškumo balansą. Stipresnė „Cooper S“ su turbina pasiekia 181 AG ir 6,9 sek. nuo 0 iki 100 km/h. Sportiškiausia JCW versija – 211 AG ir vos 6,4 sekundes iki 100 km/h. Tuo tarpu dyzelinis 2,0 litro motoras išsiskiria mažesnėmis CO₂ emisijomis ir ekonomiškumu – vidutinės sąnaudos siekia apie 4,3 l/100 km.

Automobilio valdymas – tikras „Mini“ išskirtinumas. Net bazinis modelis išlieka gyvas ir noriai reaguoja į vairuotojo komandas, o sportinės versijos patenkins net ir smalsaus vairuotojo poreikius. Kelyje automobilis pasitinka stabilumu, tačiau prastesnės būklės dangų geriau vengti: trumpa ratų bazė ir kietos pakabos kompromisas dažnai „baudžia“ komfortą.

Eksploatavimo kaštai ir mokesčiai

Naudotą „Mini Coupe“ įsigyti galima už skirtingą kainą, priklausomai nuo gamybos metų, ridos ir komplektacijos. Ankstyvieji modeliai kainuoja apie 7020 eurų, už mažiau nuvažiavusius ir naujesnius teks pakloti 8190–10 530 eurų. 2015 metų kupė, priklausomai nuo būklės, gali kainuoti ir iki 14 040 eurų.

Kuro sąnaudos priklauso nuo pasirinkto variklio: ekonomiškiausias dyzelinis modelis išvysto vidutines 4,3 l/100 km sąnaudas, bazinis 1,6 litro benzininis – apie 5,3 l/100 km, o „Cooper S“ sudegins apie 5,8 l/100 km. „JCW“ galimi duomenys svyruoja apie 6,9 l/100 km.

Lietuvoje šiam automobiliui taikomas transporto priemonių taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo pirmosios registracijos metų, CO₂ emisijos bei kuro tipo. Benzininės versijos, ypač sportiškesnės, dažnai patenka į didesnio tarifo kategorijas dėl didesnės taršos, o dyzelinės išsiskiria mažesnėmis įmokomis.

Draudimas kiek brangesnis nei įprastam hečbekui, tačiau kainų skirtumai nėra itin esminiai. „Mini“ siūlydavo platesnius aptarnavimo planus, tinkamus naudotiems automobiliams, todėl aptarnavimo kaštus galima numatyti iš anksto.

Kokia komplektacija geriausia?

Bazinis „Cooper“ su 122 AG varikliu – optimalus pasirinkimas daugeliui vairuotojų. Jis pakankamai dinamiškas tiek kasdienai, tiek ilgesniam keliui – nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 9 sekundes. Norintiems daugiau galios ir adrenalino, „Cooper S“ ar JCW modeliai bus geresnis pasirinkimas, tačiau reikia įvertinti aukštesnes išlaidas. Dyzelinė versija patraukli tiems, kuriems svarbiausias ekonominis aspektas ir mažesnė CO₂ emisija, tačiau dinamiškumo čia mažiau.

Alternatyvos

Ieškodami nedidelio kupė, dar galite pasvarstyti apie „Volkswagen Scirocco“. Šis modelis garsėja išskirtiniu dizainu, patikima važiuokle bei racionaliu praktiškumu – nors ir sportiškas, bet pasižymi geru komfortu ir puikiu vidumi.

Kita alternatyva – „Peugeot RCZ“. Tai taip pat keturvietis automobilis, tačiau galinė sėdynių dalis mažiau pritaikyta suaugusiems. Šis modelis pasižymi įdomiu dizainu, tačiau nei komfortu, nei valdymu nepralenkia „Mini“ ar „Volkswagen“ siūlomų variantų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *