„Mini“ hečbeko (2007–2014) apžvalga

„Mini“ hečbeko (2007–2014) apžvalga

Naudotas „Mini Hatchback“ išlieka viena žaviausių ir smagiausių pasirinkimo galimybių mažų miesto automobilių segmente. Nors iš pirmo žvilgsnio šis modelis mažai pakito, gamintojai subtiliai atnaujino išvaizdą ir siekė išlaikyti esminius privalumus, kuriuos vertino senesnių modelių gerbėjai.

Bendras įspūdis

Šis automobilis pasižymi didele važiavimo džiaugsmo doze – valdymas aiškus ir tikslus, pakaba pakankamai standi, bet išlieka patogi kasdieniams maršrutams. Mašina posūkiuose išlieka stabili, o važiuojant ilgesnėmis trasomis net ir prie didesnio greičio atmosfera išlieka pakankamai rafinuota. Tiesa, vėjo ar kelio triukšmo šiek tiek girdėti, tačiau jis neapsunkina kelionės.

Dizainas ir praktiškumas

Vidinę „Mini Hatchback“ erdvę galima apibūdinti kaip modernų retro – ją įkvėpė ankstesni modeliai. Salono išvaizda nepalieka abejingų, tačiau kai kurios apdailos medžiagos gali pasirodyti kiek pigokos. Priekyje vietos užtenka, tačiau galinėse sėdynėse suaugusiems ar vyresniems vaikams bus ankšta. Bagažinė – nedidelė, nors truputėlį talpesnė nei ankstesnio modelio.

Varikliai, ekonomija ir eksploatacija

Pirkėjai gali rinktis iš benzininio 1,4 arba 1,6 litro, taip pat dyzelinio 1,6 arba 2,0 litro variklių. Dyzeliniai varikliai pasižymi puikiu ekonomikumu ir ypač žemomis degalų sąnaudomis. 2011 metais buvo atliktas modelio atnaujinimas, po kurio dauguma versijų gavo „start/stop“ sistemą, padedančią mažinti išmetamą CO₂ kiekį bei sumažinti kuro sąnaudas.

Priklausomai nuo variklio ir įrangos, nuvažiuojant 100 km modeliai vidutiniškai sunaudoja nuo 3,7 iki 6,5 litro degalų. Pavyzdžiui, atnaujintas 1,4 litro variklis suvartoja apie 5,3 l/100 km, o 1,6 litro benzininis Cooper – apie 5,4 l/100 km. Dyzelinių versijų automobilių sanados gali siekti tik 3,8 l/100 km. Lietuvoje naudoto „Mini Hatchback“ išlaikymo kaštus gali padidinti metinis taršos mokestis, kuris apskaičiuojamas pagal automobilio išmetamo CO₂ kiekį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus.

Išlaidos ir kainos

Naudotų „Mini Hatchback“ kainos Lietuvoje labai priklauso nuo variklio, komplektacijos bei ridos. Pirmieji šio modelio egzemplioriai su 1,6 litro benzinu (2007 metų laidos) gali kainuoti nuo 2 100 eurų, o sportiškesnė Cooper S versija, nors ir su didesne rida, – nuo 3 500 eurų. Gerai išlaikyta „Mini One“ su pilna serviso istorija – apie 2 700 eurų. Patobulinta po 2011-ųjų modelių kaina prasideda nuo maždaug 4 700 eurų ir gali siekti net 21 000 eurų už itin retą, sportinę John Cooper Works GP versiją su labai maža rida.

Dauguma modelių pasižymi nebrangiu draudimu dėl geros saugos reputacijos. Sportiškesnių variantų draudimo kaina bus didesnė. Įprastas servisas neturėtų stipriai pabranginti eksploatacijos, nes gamintojas siūlo fiksuotas aptarnavimo kainas nuolatinei priežiūrai.

Kokį „Mini Hatchback“ rinktis?

Baziniai modeliai nėra dosniai aprūpinti komforto įranga. Pavyzdžiui, „First“ modelyje (2009–2014 m.) pagrindinės patogumo detalės, tokios kaip kondicionierius ar lengvojo lydinio ratlankiai, buvo paliktos už papildomą mokestį. Dėl silpnesnių variklių ši versija lėta, tad rekomenduotume rinktis „One“ arba „Cooper“, ypač jei norisi daugiau papildomos įrangos ir malonesnių važiavimo įspūdžių.

„One“ modelyje galima rasti elektrinius langus ir veidrodžius, CD grotuvą, nuotolinį centrinį užraktą. „Cooper“ pasižymi dar gausesne įranga – sportišku salonu, lengvo lydinio ratlankiais. Abiem modeliams galima rinktis oro kondicionierių. Perlų pasirinkimas – 1,6 litro benzininis variklis „Cooper“, kuris užtikrina neblogą dinamiką ir išlieka pakankamai ekonomiškas. Norintiems daugiau galingumo, galima rinktis „Cooper S“ su turbokompresoriumi (175 AG), arba dar įspūdingesnį John Cooper Works variantą, išvystantį net iki 212 AG ir pasižymintį sportine pakaba bei sportinių automobilių dinamika.

Svarstantiems ekonomiškumą, verta rinktis 1,6 arba 2,0 litro dyzelinį variantą, kurių galingumas svyruoja nuo 108 iki 143 AG. Jie ne tik efektyvūs, bet ir pasižymi maloniu vairavimo charakteriu. Kai kurios naudotos „Mini“ turi ir automatinę pavarų dėžę, kuri puikiai dera su galingais varikliais, tačiau mechaninė transmisija išlieka malonesnė mėgstantiems aktyvesnį vairavimą.

Alternatyvos

Tarp pagrindinių alternatyvų „Mini Hatchback“ dažnai minimas „Audi A1“. Tai – stilingas, kokybiškas nedidelis automobilis su erdvesniu salonu ir patogia valdymo sistema. Ieškantiems išskirtinės išvaizdos, dėmesį gali patraukti ir „Fiat 500“ – nors jis mažesnis ir ne toks malonus vairuoti, tačiau puikiai tinka miesto ritmui. Kitas įdomus variantas – „Toyota IQ“, išsiskiriantis kompaktišku dydžiu ir sumania vidinės erdvės išplanavimu, tačiau vairavimo malonumu neprilygs „Mini“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *