Mitsubishi ASX (nuo 2010 m.) apžvalga

Mitsubishi ASX (nuo 2010 m.) apžvalga

Mitsubishi gamina ne tik automobilius – tai įvairiapusė įmonė, kuri kuria viską nuo kondicionierių iki popieriaus ir net lėktuvų. Ilgus metus tarp didesnių visureigių dominavo didysis Shogun modelis, bet dėl aukštų išlaidų ir didelio dydžio jo populiarumas sumažėjo. Atsižvelgdama į rinkos pokyčius, Mitsubishi išplėtė savo pasiūlą ir pristatė kompaktišką visureigį – Mitsubishi ASX, kuris tapo miesto gyventojų ir šeimų alternatyva.

ASX privalumai ir trūkumai

Iš išorės ASX nedidelis, todėl manevruoti ir parkuoti šį automobilį mieste kur kas lengviau nei didesnius visureigius. Rinkoje jis konkuruoja su tokiais modeliais kaip Suzuki Vitara, Nissan Qashqai ar Seat Ateca. Nepaisant mažesnių gabaritų, kai kurioms ASX versijoms galima pasirinkti keturių varančiųjų ratų pavarą – tai pravers slidžiomis sąlygomis.

  • Geros matomumo savybės
  • Plačiai pritaikyta įranga net baziniuose modeliuose
  • Minkšta važiuoklė
  • Vidutiniška vidaus apdaila
  • Gana didelė ridos kaina, prastesnis degalų ekonomiškumas už konkurentus
  • Prastesnė variklio izoliacija, daugiau triukšmo salone

Variklių pasirinkimas ir pagrindinė įranga

ASX galima rinktis su viena 1,6 litro benzininio variklio modifikacija (115 AG) ir keliais dyzeliniais variantais: tai 1,8 litro (114 AG arba 147 AG), 2,2 litro (148 AG, automatinė pavarų dėžė, keturi varomieji ratai) arba vėlyvesnis 1,6 litro dyzelinis (112 AG). Benzininis ASX turi penkių laipsnių mechaninę pavarų dėžę, dyzeliniai – šešių laipsnių mechaninę arba automatinę dėžę.

Net baziniai ASX modeliai pasižymi gana gausia įranga: oro kondicionierius, Bluetooth garso sistema, 16 colių lengvojo lydinio ratlankiai. Aukštesniuose komplektacijos lygmenyse rasite automatinį klimato valdymą, galinius parkavimo jutiklius, pastovaus greičio palaikymo sistemą bei lietaus ir šviesos jutiklius. Prabangiausi modeliai siūlo odinį saloną, navigaciją ir elektrinį priekinių sėdynių reguliavimą.

Salono erdvė ir patogumas

Nors ASX yra skirtas penkiems keleiviams, galinėse sėdynėse vietos kojoms užteks ne visiems – aukštesniems keleiviams gali būti ankštoka. Bagažinė nėra pati talpiausia savo klasėje, tačiau galinės sėdynės beveik išsilygina, todėl ilgus daiktus pakrausite lengviau. Priekinių sėdynių pozicija pakankamai aukšta, todėl matomumas yra tikrai geras, o siauri statramsčiai ir dideli šoniniai veidrodėliai dar labiau padeda stebėti aplinką.

Važiavimo ypatumai

ASX nėra tas visureigis, kuriuo norisi pakeliauti agresyviai – jis skirtas ramiam, komfortiškam važiavimui. Vairavimas reikalauja daugiau pastangų dėl lėto valdymo, tačiau manevruojant ir parkuojant vairas tampa lengvas. Pavarų svirties eiga ilga ir gali būti kiek nelygi, o važiuoklė išlieka minkšta tik geresnės kokybės keliuose. Posūkiuose jaučiamas kėbulo siūbavimas, o didesniu greičiu automobilis ima „plaukioti“ – tai dažnai būdinga senesnės kartos SUV. Be to, važiuojant girdimas ryškus padangų ir variklio triukšmas.

Eksploatacijos išlaidos

Lietuvoje ASX išlaidas lemia ne tik degalų sąnaudos ar aptarnavimo intervalai, bet ir taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Benzininis 1,6 litro variklis (115 AG) pasižymi 6,0 l/100 km sąnaudomis pagal oficialius duomenis. Dyzeliniai variantai ekonomiškesni: 1,8 litro (114 AG) – 5,0 l/100 km, tačiau galingesnė versija suvartoja apie 5,5 l/100 km. Galingiausias 2,2 litro dyzelis su keturių ratų pavara naudoja iki 5,8 l/100 km. Po atnaujinimo internetu 1,6 litro dyzelis pasiekė ekonomiškiausią rezultatą – vos 4,6 l/100 km.

Prieš renkantis naudotą ASX reikia įvertinti, kad šio modelio aptarnavimo intervalai nėra ilgi, todėl planuojamos serviso išlaidos gali būti aukštesnės nei vidutiniškai tarp konkurentų.

Dėvėto ASX kaina

Naudoto Mitsubishi ASX kaina priklauso nuo metų ir ridos. Automobilis pagamintas 2010 metais su daugiau nei 160 000 km rida gali kainuoti apie 5 850 eurų. Už 9 360 eurų galima rasti 2013–2014 metų modelius su mažesne rida iš patikimų pardavėjų. Atnaujinto 2015 metų ASX kaina siekia apie 11 700 eurų, o vos metų senumo modelį su maža rida galima įsigyti už maždaug 17 550 eurų.

Ką verta rinktis?

Jei daugiausia važinėjate mieste ir trumpais atstumais, vienintelis pasirinkimas – benzininis variantas. Visgi ekonomiškiausias ir dažniausiai rekomenduojamas – 1,6 litro dyzelinis modelis po atnaujinimo. Jis pasižymi mažiausiomis eksploatacijos sąnaudomis ir patikimesne eksploatacija. Pagal įrangos ir kainos santykį labiausiai verta rinktis „3“ komplektacijos versiją, kurioje suderinta visa reikalinga komforto ir saugumo įranga.

Alternatyvos – ką verta apsvarstyti?

ASX visureigių segmente turi stiprią konkurenciją. Seat Ateca išsiskiria važiavimo kokybe ir sportiškumu – šis modelis dalijasi platforma su šeimynišku Leon, pasižymi erdvia bagažine ir plačiu variklių pasirinkimu. Tuo tarpu Nissan Qashqai populiarus dėl komforto, kruopščios vidaus apdailos ir ekonomiškų variklių, ypač 1,5 litro dyzelio. Ieškantys daugiau patikimumo ir geros kainos turėtų atkreipti dėmesį į Suzuki Vitara – ji žavi smagiu vairavimu, o 1,4 litro turbobenzininis variklis suteikia šiam mažam SUV netikėtai daug dinamikos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *