„Mitsubishi Outlander“ (2013–2021 m.) apžvalga

„Mitsubishi Outlander“ (2013–2021 m.) apžvalga

Mitsubishi Outlander visada buvo laikomas patikimu ir funkcionaliu dideliu visureigiu, ypač išpopuliarėjus PHEV – įkraunamai hibridinei versijai. Abu modeliai buvo gaminami iki 2021 metų, o nuo 2015 ir 2019 metų jie buvo atnaujinti, taip pagerinant įrangos lygį bei išvaizdą. Nors naujų automobilių rinkoje Outlander jau neberasite, jis vis dar yra populiarus pasirinkimas naudotų visureigių ieškotojams.

Bendra apžvalga

Outlander pasižymi gera patikimumo reputacija ir komplektacijos gausa. Standartinis modelis buvo vertinamas už talpų saloną bei universalumą, o PHEV hibridas traukė pirkėjus dėl mažesnių eksploatacijos išlaidų ir galimybės važiuoti tik elektra trumpais atstumais.

Nors šis visureigis turi daug stiprybių, akivaizdu, kad konkurentai keliose srityse jį aplenkė – ypač kalbant apie važiavimo komfortą bei vairavimo malonumą. Taip pat verta paminėti, kad Outlander dyzeliniai varikliai dabar nusileidžia ekonomiškumu bei tolydumu naujesniems konkurentams.

Pirma registracija ir mokestinė našta

Lietuvoje Outlander apmokestinimas priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai dėl didesnių emisijų dažnai turi didesnį taršos mokestį palyginti su hibridiniais ar benzininiais analogais. PHEV – įkraunamai hibridinei versijai – dažniausiai taikomos mažesnės metinės įmokos dėl mažesnių taršos rodiklių, tačiau realios išlaidos priklauso nuo to, kaip dažnai galite važinėti vien elektra, nes nuo to priklauso faktinės kuro sąnaudos.

Techninės savybės ir praktiškumas

Standartinis Outlander pasižymi erdviu salonu, kuriame patogiai įsitaisys penki suaugę. Dalis automobilių buvo komplektuojama su papildoma trečia sėdynių eile, tačiau šios sėdynės labiau tinkamos vaikams – patekti į jas sudėtinga, o vietos nėra daug.

  • Po 2019 m. atnaujinimo Outlander gavo 2,0 l benzininį variklį (be turbinos, 148 AG), kuris perduoda galią visiems keturiems ratams per CVT automatą. Jis gali tempti iki 1600 kg priekabą – 100 kg daugiau nei hibridinė versija.
  • PHEV versija buvo siūloma su didele įranga, tačiau neturi trečios sėdynių eilės dėl akumuliatorių išdėstymo.

Outlander taip pat gavo Euro NCAP penkių žvaigždučių įvertinimą už saugumą, todėl šeimos dažnai renkasi šį automobilį dėl saugumo ir talpumo. Bagažinėje be vargo tilps keturi golfo krepšiai ar vežimėlis ir keletas lagaminų.

Kasdienio naudojimo pojūtis

Dyzeliniai Outlander modeliai, ypač ankstesnių metų, veikia garsiau ir pasižymi kietesne pakaba. Nuo 2015 metų gamintas modelis pasižymėjo patobulinta pakaba, tylesniu salonu ir atnaujinta vidaus apdaila. Nors automobilio platforma ir yra kilusi iš sportiško Lancer Evolution X sedano, dinamiškumo čia mažai – Outlander skirtas komfortiškai kelionei, o ne smagiam vairavimui.

Išlaikymo kaštai

Kainos naudotų modelių rinkoje

Ankstyvi Mitsubishi Outlander modeliai naudotų automobilių rinkoje kainuoja nuo 9360 iki 11 700 eurų. Už 2015–2016 metų modelius sumokėsite apie 12 870–15 210 eurų, 2017–2018 m. – kiek brangiau (15 210–23 400 eurų). Naujesni, po 2019 metų atnaujinimo modeliai, kainuoja nuo 23 400 iki 25 740 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir ridos.

Kuro sąnaudos ir eksploatacija

  • Dyzelinio modelio realios kuro sąnaudos siekia apie 6,7 l/100 km (mechaninė pavarų dėžė) arba 8,1 l/100 km (automatas), tačiau lyginant su naujesniais konkuruojančiais SUV dyzeliais išlaidos didesnės, nes visi Outlander modeliai yra keturiais ratais varomi.
  • Benzininis Outlander pagal WLTP vidutiniškai sunaudoja apie 8,7 l/100 km.
  • PHEV hibridas mieste bei trumpuose atstumuose gali važiuoti vien elektra iki 35 km. Mišriu režimu savininkai dažnai fiksuoja apie 4,7 l/100 km sąnaudas, jei dažnai kraunama baterija.
  • Išvykose, kai važiuojama tik vidaus degimo varikliu, PHEV sąnaudos padidėja iki 7,8 l/100 km.

Techninės priežiūros kainos vidutiniškai didesnės nei kitų didelių SUV, ypač dyzelinių modelių. Tarpiniai aptarnavimai numatyti kas 12 mėnesių. Prieš perkant verta pasitikrinti, ar ankstesnis savininkas nebuvo sudaręs ilgalaikės priežiūros sutarties, kuri gali sumažinti dalį eksploatacinių išlaidų.

Kurį Outlander modelį rinktis?

Standartinis dyzelinis Outlander gali būti patikimas ir šeimoms tinkamas pasirinkimas, tačiau konkurentai dažnai pasiūlo geresnį komfortą, vairavimo savybes ir ekonomiškumą. Jei dažnai važinėjate nedideliais atstumais ir turite galimybę įkrauti automobilį namuose ar darbe, PHEV hibridinis Outlander yra patraukliausias variantas.

  • Pirmosios komplektacijos PHEV GX3h turi 18 colių lietus ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, Bluetooth, sulankstomus veidrodėlius ir lietaus jutiklius.
  • Prabangesnės GX4h ir GX5 versijos pasižymi odinėmis šildomomis sėdynėmis, navigacija, galinio vaizdo kamera ir saugumo asistentais.
  • Vėlyvieji modeliai turi papildomų saugumo sistemų, tokių kaip perspėjimas apie nukrypimą iš eismo juostos ir automatinio stabdymo funkciją esant susidūrimo rizikai.

Pagrindinės alternatyvos

Ieškantiems talpaus ir ekonomiško didelio SUV, puikūs konkurentai yra Mazda CX-5 (pirmos ar antros kartos). Norintiems septynių vietų verta žvilgtelėti į Kia Sorento arba Hyundai Santa Fe – šie automobiliai pasižymi dar universalesnėmis galimybėmis ir daugiau vietos trečioje eilėje.

Tarp hibridinių alternatyvų artimiausi konkurentai – Toyota Prius (mažesnis, bet ekonomiškas), taip pat aukštesnės klasės Lexus NX ir RX modeliai su benzininiu-elektriniu hibridu, pasižymintys gausia įranga ir aukšta salono medžiagų kokybe. Peugeot 3008 Hybrid4 – dar viena modernaus SUV pasirinkimo galimybė, nors naudotų variantų pasiūla dar nėra labai didelė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *