Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 tapo vienu pirmųjų išpopuliarėjusių hibridinių visureigių Lietuvoje, ypač tuomet, kai hibridinio transporto tema dar tik įsibėgėjo. Šio automobilio stiprioji pusė buvo nedidelė CO₂ emisija, leidusi naudotis sumažintu taršos mokesčiu, svarbiu daugeliui vairuotojų, ypač tiems, kas dažnai renkasi įmonės automobilius.
Pranašumai ir minusai
- Patikimas, tvirtas hibridinis visureigis
- Draugiškas aplinkai dėl mažos emisijos
- Galima važiuoti vien elektra
- Gera standartinė įranga
- Nėra septynių vietų versijos
- Važiavimas nėra itin dinamiškas
- Elektrinis nuotolis žiemą pastebimai sumažėja
- Bagažinės tūris mažesnis nei įprasto Outlander modelio
Technologijos ir valdymas
Po ankstyvesnių Outlander PHEV modelių variklio dangčiu slypi 2,0 l benzininis variklis (naujesnėse versijose – 2,4 l), veikiantis su hibridine sistema, kurioje yra du elektriniai varikliai – po vieną kiekvienai ašiai. Variklis gali tiesiogiai varyti ratus, krauti baterijas arba leisti visiškai važiuoti elektros režimu, kuris realiomis sąlygomis siekia 48 km (vasarą), o žiemą – gerokai trumpesnis.
Baterijos įkrovimas iš standartinės rozetės trunka apie 5 valandas, specialioje įkrovimo stotelėje – apie 3 valandas. Važiuojant tik elektra Outlander idealiai tinka kasdienėms distancijoms mieste.
Pagrindinės įrangos skirtumai
Pagrindinė komplektacija (GX3h arba vėliau vadinta Verve) siūlo 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, dviejų zonų klimato kontrolę, Bluetooth, galinius parkavimo jutiklius ir šildomas priekinės sėdynes. Aukštesnių komplektacijų (GX4h, Design, Dynamic, Exceed) modeliai papildo paketą odinėmis, dažnai šildomomis sėdynėmis, didesniu informacijos ekranu, modernia garso sistema bei išplėsta saugumo įranga (aklosios zonos stebėjimas, juostos palaikymo asistentai, adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, automatinis avarinis stabdymas).
Vieta salone ir bagažinėje
Nors priekinių ir galinių sėdynių vietos užtenka net ir aukštesniems keleiviams, aukštas vairuotojas gali pasigesti daugiau vietos galvai bei vairo reguliavimo galimybių. Salono prietaisų skydelis atrodo kiek chaotiškai, o mygtukų gausa reikalauja priprasti.
Dėl papildomų baterijų grindų aukštis padidėjo, todėl bagažinė mažesnė nei įprasto Outlander, kiek riboja ir galinės arkos. Visgi, vietos užtenka keturioms golfo lazdų tašėms arba penkių asmenų atostogų bagažui.
Naudoto Outlander PHEV kaina Lietuvoje
Ankstyvųjų, 2014–2015 m. modeliui nuvažiavus virš 160 900 km, kaina rinkoje prasideda nuo 10 530 eurų. Geresnės būklės ir mažiau nuvažiavusių modelių kaina siekia 11 700–14 040 eurų. Po pirmojo atnaujinimo (nuo 2016 m.) modeliai prasideda nuo maždaug 14 040 eurų, o už 2019 m. atnaujintus „facelift“ arba paskutinius iki 2021 m. modelius teks pakloti 23 400–28 080 eurų.
Eksploatavimo išlaidos ir taršos mokestis
Outlander PHEV Lietuvoje privalo mokėti taršos mokestį, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dėl žemos CO₂ taršos šio modelio metinis mokestis dažniausiai būna mažesnis nei benzininių ar dyzelinių visureigių.
Kuro sąnaudos
Gamintojas nurodo itin mažas vidutines kuro sąnaudas – apie 1,6 l/100 km pagal NEDC ir apie 2,0 l/100 km pagal WLTP metodiką. Tačiau tai realu tik tada, jei didžiąją dalį atstumo įveiksite elektra ir reguliariai krausite automobilį namuose arba darbe. Tipinė reali rida vien elektros režimu siekia maždaug 35 km, priklausomai nuo oro sąlygų.
Ilgesnėse kelionėse, ypač autostradose, bendras ekonomiškumas smarkiai sumažėja – gali siekti iki 7,8 l/100 km, mat važiuojant dideliu greičiu pagrindinį darbą atlieka benzininis variklis. Visgi, dauguma vairuotojų vidutinėmis sąnaudomis džiaugiasi – 4,7 l/100 km automobiliui tokio dydžio yra solidus rezultatas.
Techninis aptarnavimas
PHEV aptarnavimo intervalai nustatyti kas metus, tad išlaidos aptarnavimui šiek tiek didesnės nei įprastų automobilių. Automobiliai iki trejų metų gali būti dar su gamintojo arba ankstesnio savininko priežiūros plana.
Kurią Outlander PHEV versiją rinktis?
Visi Mitsubishi Outlander PHEV modeliai turi tą pačią hibridinę jėgainę, kuri atnaujinta tik nuo 2018 m. Jei svarbi kaina ir funkcionalumas, bazinės komplektacijos dažniausiai pakanka kasdienėms reikmėms. Aukštesnių versijų privalumai – komforto ir saugos įrangos gausa, tačiau tokių modelių taršos mokestis kiek didesnis dėl didesnės kainos bei papildomos įrangos.
Kokių alternatyvų verta paieškoti?
Mitsubishi Outlander PHEV turėjo rinkoje daug konkurentų. Tarp populiariausių – Toyota RAV4 su hibridine pavara, kuri mieste siūlo žemą sunaudojimą bei patikimumą. Lexus NX ir RX taip pat verti dėmesio, nes pasižymi aukšta kokybe ir solidžia įranga, tačiau jų kaina gerokai aukštesnė, kaip ir kasmetės eksploatacijos išlaidos.
Peugeot 3008 Hybrid4 siūlo didesnį elektrinį nuotolį (iki 64 km), o šiuolaikiškas interjeras ir efektyvi pavara patrauks ieškančius ekonomijos. Tiesa, naudotų šio modelio pasirinkimas Lietuvoje dar nėra didelis.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.