Mitsubishi Pinin dažnai įsimenamas kaip išskirtinis mažas visureigis, galintis daug daugiau nei vien tik važinėti miesto gatvėmis. Automobilis stebina savo tikromis bekelės savybėmis, kas jį daro vertingu tarp visureigių entuziastų Lietuvoje. Priklausymas garsiajai Shogun šeimai taip pat paliudija šio modelio patikimumą sudėtinguose keliuose.
Praktiškumas ir kasdienis naudojimas
Nors Pinin išsiskiria visureigio gebėjimais, važiavimas asfaltuotais keliais gali nuvilti. Važiuoklės darbas gana kietas – nelygumų pojūtis stiprus, posūkiuose automobilis linkęs stipriai svyruoti, o vairavimo malonumas menkas dėl vangios ir neinformatyvios vairo sistemos. Jei planuojate dažniausiai važinėti miesto keliais ar greitkeliais, verta atsižvelgti į kitus kompaktiškus visureigius, kurie pasižymi didesniu komfortu kasdienėse situacijose.
Kompaktiškas dydis – ir privalumas, ir trūkumas
Maži išoriniai matmenys padaro Pinin manevringą mieste. Tačiau vidaus erdvės tam paaukota nemažai – ypač trijų durų versijoje. Sėdintiems gale ir bagažo skyriuje vietos labai trūksta, sėdynės priekyje – paprastos, be didesnės atramos ilgesnėms kelionėms. Penkerių durų modelyje erdvės daugiau, bet komforto lygiui tai reikšmingos įtakos neturi.
Išlaikymo kaštai ir eksploatacija
Pinigų reikalaujantis remontas
Vienas didžiausių Pinin minusų – remonto kaštai. Atsarginės dalys, ypač netikėtai sugedus, gali kainuoti brangiai ir lenkti kitų populiarių visureigių, tokių kaip Land Rover ar Jeep, remonto kainas.
Kuro sąnaudos ir taršos mokestis
Pinin įsigyti naudotą dažnai galima pigiau nei artimiausius konkurentus, pavyzdžiui, Honda HR-V ar Toyota RAV4. Dviejų ir trijų durų modeliai naudoja apie 7,8 l/100 km – tokia vidutinė ekonomija galėtų būti laikoma gera tarp visureigių, tačiau lyginant su tokio paties dydžio hečbekais, šis rodiklis didesnis. Dizelinių variklių nerasite, tad norintiems sutaupyti kuro sąskaita – pasirinkimo mažiau.
Lietuvoje taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio degalų tipo, pirmos registracijos metų ir išmetamo CO₂ kiekio. Kadangi Mitsubishi Pinin dažniausiai turi benzininius variklius ir dėl konstrukcijos išskiria daugiau CO₂, mokestis dažnai būna didesnis, ypač jei automobilis senesnis.
Ką rinktis?
Kurį Mitsubishi Pinin variantą verta pirkti?
Praktiškumu Pinin sunkiai gali pasigirti: trijų durų versija dar siauresnė, todėl pasirinkus ją galima ir sutaupyti. Penkerių durų modelis prekyboje atsirado 2001-ųjų pradžioje, beveik metus po mažesnės versijos. Daugiausia laikotarpio buvo siūlomos tik dvi variklių kombinacijos – trijų durų modeliui skirtas 1.8 l, o penkių durų – 2.0 l benzininiai varikliai. 2003-iaisiais trumpam buvo keičiamos kombinacijos, bet greitai grįžta prie pirminio pasirinkimo.
Perkant verta ieškoti kuo naujesnio modelio – laikui bėgant įrangos lygis ženkliai pagerėjo. Ankstyvuose modeliuose lydinių ratlankiai, oro kondicionierius ir panašios komforto detalės būdavo tik brangesniuose komplektacijose, vėliau, nuo 2004-ųjų, jos tapo standartu. Rekomenduojame ieškoti „Equippe“ arba vėlyvesnių modifikacijų.
Alternatyvos ir konkurentai
Renkantis mažą visureigį, verta pasižvalgyti ir į kitus šios klasės automobilius, tokius kaip Toyota RAV4 arba Honda HR-V. Jie siūlo didesnį komfortą, patogesnį saloną ir geresnes važiavimo savybes kasdieniam naudojimui, kartu išlaikant pakankamą pravažumą užmiesčio ar žvyro keliuose.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.