Netradicinis visureigis Mitsubishi Shogun Sport išsiskiria tikra bekelės dvasia ir ištverme, kurią retai sutiksi šiuolaikinėje SUV rinkoje. Dauguma šių laikų didžiųjų miesto visureigių sukurti komfortui asfaltuotose gatvėse, tačiau Shogun Sport tebėra orientuotas į tikrą visureigiškumą – tai sprendimas tiems, kuriems reikia ne tik didelės erdvės, bet ir stiprių pravažumo savybių.
Bekelės gebėjimai
Mitsubishi Shogun Sport remiasi tradicine rėmine konstrukcija, masyviais ratais, blokuojamu centriniu diferencialu ir galingu važiuoklės pagrindu. Toks Volkswagen padeda užtikrinti puikų pravažumą sudėtingomis sąlygomis – tiek važiuojant per purvą, tiek lipant į statesnius šlaitus, tiek tempiant masyvius krovinius. Maksimalus vilkimo svoris siekia 3100 kg, tad šis modelis pravers ir arklių mylėtojams, kuriems reikia transportuoti priekabą su gyvūnais.
Kelyje – kompromisai
Bent trumpam Shogun Sport pravažiuoja ir miesto gatvėmis, tačiau pagrindiniai trūkumai atsiskleidžia būtent ten. Ilgos eigos pakaba švelniai sugeria nelygumus bekelėje, tačiau posūkiuose automobilis pasvyra stipriai, o dėl grubaus protektoriaus padangų kelio triukšmas juntamas nuolat. Lėtas vairo stiprintuvas puikiai tinka sudėtingoms bekelės sąlygoms, tačiau važiuojant greičiau mieste tenka priprasti prie švelnesnės vairavimo kontrolės ir neapibrėžto posūkių jausmo.
Automobilis komplektuojamas tik su vienu varikliu – 2,4 l darbinio tūrio keturių cilindrų dyzeliniu, išvystančiu 178 AG galią. Dinamika čia nėra didžiausias privalumas: automobilio judėjimas labiau primena viešojo transporto tempą, o automatinė aštuonių pavarų greičių dėžė retai padeda, nes dažnai perjungia pavaras pernelyg jautriai, išryškindama variklio triukšmingumą bei atsilikimą.
Salo erdvė ir funkcionalumas
Viduje Shogun Sport – tikras septynvietis, užtikrinantis pakankamai daug erdvės visiems keleiviams. Tiesa, salone trūksta universalumo: antros eilės sėdynės nėra stumdomos kaip kai kuriuose konkurentuose, o jų nuleidimas – ne pats patogiausias, ypač vaikams. Įmontavus trečią sėdynių eilę, bagažinė tampa gerokai mažesnė, o ir bagažinės anga – siauresnė nei kitų tokios klasės modelių.
Apdaila ir salono jaukumas nesiekia prabangesnių visureigių lygio – čia dominuoja praktiškumas ir tvirtas plastikas, o ne subtilūs interjero sprendimai. Tai labiau įrankis nei komforto simbolis.
Eksploatacijos išlaidos ir taršos mokestis
2018-ųjų Mitsubishi Shogun Sport naudotų automobilių kainos prasideda nuo maždaug 32 760 eurų. Kainą lemia automobilio būklė, komplektacija ir rida – jie dar pakankamai nauji, tad kainos krinta sparčiai.
Šio modelio savininkams kasdienes išlaidas reikės planuoti atsargiai. Mišriu režimu dyzelinis variklis sunaudoja apie 8,6 l/100 km. Lyginant su kitais dideliais SUV, kuro sąnaudos yra didokos, todėl degalų kainos sudarys didelę dalį eksploatacijos sąnaudų. Privaloma kiekvienais metais mokėti taršos mokestį, kuris priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų – didelės variklio apimties dyzeliniams automobiliams mokesčiai paprastai yra aukštesni.
Techninės priežiūros intervalas – kas 12 mėnesių arba kas 20 117 km, priklausomai nuo to, kas įvyksta anksčiau. Automobiliai gali būti siūlomi su gamintojo techninio aptarnavimo planais, todėl verta tikslintis su pardavėju apie konkrečias priežiūros sąlygas.
Ką verta rinktis?
Shogun Sport tiekiamas tik su viena variklio ir pavarų dėžės kombinacija, todėl pasirinkimas paprastas. Standartiškai čia gausite dvi zonų klimato kontrolę, galinio vaizdo kamerą, parkavimo jutiklius ir įkalnės nusileidimo pagalbinę sistemą. Vertėtų paieškoti aukščiausios komplektacijos modelio: tokie automobiliai pasižymi 360 laipsnių vaizdo sistema, adaptyvine greičio palaikymo sistema, aklosios zonos stebėjimu ir automatiniu avariniu stabdymu.
Mūsų rekomendacija būtų 2,4 l dyzelinis variklis su automatine pavarų dėže ir visų varomųjų ratų sistema (4WD).
Kokius dar automobilius verta apsvarstyti?
Jei planuojate daugiausia važinėti miesto ar užmiesčio keliais, geriau paieškokite ekonomiškesnio didelio visureigio. Pavyzdžiui, Peugeot 5008 siūlo kur kas mažesnes sąnaudas (nuo 5,5 l/100 km), draugiškesnį valdymą ir taip pat septynias vietas. Hyundai Santa Fe pasižymi ilgesne garantija, o Kia Sorento – turtingesne standartine įranga už mažesnę kainą.
Lietuviams, ieškantiems rimto pravažumo bet kokiomis sąlygomis, geras pasirinkimas būtų Toyota Land Cruiser. Šis visureigis pasižymi patikimumu, talpiu salonu su daugybe vietų smulkmenoms ir mažesnėmis kuro sąnaudomis nei Mitsubishi Shogun Sport. Nors jame gali trūkti kai kurių išmaniųjų funkcijų, praktiškumo, pravažumo ir patikimumo derinys patenkins pačius išrankiausius keliautojus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.